BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 00:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] M50b25 kopci na biało (MOCNO) jak niska temp. powietrz
PostNapisane: 18 października 2009, 15:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Witam. Mam problem z moją `5, otóż jak zaczęły się niskie temperatury na zewnątrz to auto strasznie teraz kopci na biało (prawdopodobnie para) i na wolnych obrotach czuć niespaloną mieszanke. Nie ubywa mi płynu chłodniczego ani oleju, temp. silnika ok. nigdy jej nie przegrzałem. W aucie wymieniane miałem w tym roku czujnik wału i wałka (ORI), fajki. Nie mam teraz żadnego iterface-a żeby przepytać autko. Jakie macie sugestie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 15:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Radzę się zaopatrzyć jak w podstawówce się nie chciało uważać na lekcjach...

Obrazek

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 16:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Kolego wiem że to normalne że jak zimno to i para jest, ale nie tak że jak cofam to auto w białym obłoku sie chowa i nic kompletnie nie widze i to przy temp. około +2. Dodatkowo paliwem naprawde mocno czuć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 16:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
czy masz gaz w aucie?
ile km. dziennie przejeżdżasz?
paliwem nie może jechać może być coś z sondą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 16:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Nie gazu to auto nie widziało. Dziennie róznie robie, ale w każdym bądź razie silnik zawsze dogrzewam, przeważnie nie jeżdże krótszych odcinków niż około 10km dojazd do pracy, no chyba że po mieście to krótsze dystansy. Ogólnie w czasie jazdy na rozgrzanym dymienie jest prawie w normie (normalny obłoczek pary) ale na postoju już z 3min po uruchomieniu zaczyna się "sauna" z rury wydechowej i smród PB. Manewrowanie na parkingach staje się niebezpieczne w tej zasłonie dymnej :D .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 16:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Piordekk napisał(a):
Nie gazu to auto nie widziało. Dziennie róznie robie, ale w każdym bądź razie silnik zawsze dogrzewam, przeważnie nie jeżdże krótszych odcinków niż około 10km dojazd do pracy, no chyba że po mieście to krótsze dystansy. Ogólnie w czasie jazdy na rozgrzanym dymienie jest prawie w normie (normalny obłoczek pary) ale na postoju już z 3min po uruchomieniu zaczyna się "sauna" z rury wydechowej i smród PB. Manewrowanie na parkingach staje się niebezpieczne w tej zasłonie dymnej :D .


Sprawdź czujniki temperatury w takim razie, może za długo chodzi na ssaniu.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 16:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Bobby_Valentino napisał(a):
Piordekk napisał(a):
Nie gazu to auto nie widziało. Dziennie róznie robie, ale w każdym bądź razie silnik zawsze dogrzewam, przeważnie nie jeżdże krótszych odcinków niż około 10km dojazd do pracy, no chyba że po mieście to krótsze dystansy. Ogólnie w czasie jazdy na rozgrzanym dymienie jest prawie w normie (normalny obłoczek pary) ale na postoju już z 3min po uruchomieniu zaczyna się "sauna" z rury wydechowej i smród PB. Manewrowanie na parkingach staje się niebezpieczne w tej zasłonie dymnej :D .


Sprawdź czujniki temperatury w takim razie, może za długo chodzi na ssaniu.



Mam rozumieć że ten co daje sygnał do ECU. Który to dokładnie jest ten po lewej czy prawej i czy wiesz może jakie ma dawć oporności w danej temp.?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 17:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Piordekk napisał(a):
Mam rozumieć że ten co daje sygnał do ECU. Który to dokładnie jest ten po lewej czy prawej i czy wiesz może jakie ma dawć oporności w danej temp.?


Tak ten dla ECU ale nie pamiętam już który to jest. Nowy kosztuje w granicach 30zł więc można zmienić profilaktycznie.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 19:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
ja sprawdziłbym katalizator
z tego co pamiętam jak wyciąłem katalizator zrobiło mi się to samo
przedtem nie miałem takich problemów - problemów w nawiasie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 19:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: OTW.
Moje BMW: E46 CR 150KM
Ja mam tak samo w dieslu. jak zimno ponizej 5st przy pierwszych metrach kłęby białego dymu bez zapachu.potem spoko. To chyba tylko para.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 09:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
Bobby_Valentino napisał(a):
Radzę się zaopatrzyć jak w podstawówce się nie chciało uważać na lekcjach...

Obrazek


kolega ma rację to tylko para i nic więcej im zimniej będzie tym bardziej dymi
to jest normalne jesli nie czujesz oleju itp to czym isę przejmować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 19:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: ZGY
podpinam sie do tematu:)
740 e38 bez gazu! rano przy niskiej temperaturze odpale i kupa dymu, smierdzacego paliwem nie spalonym... olej bierze w normie, wody nie ubywa, temperatura wzorowa.
wczesniej nie kopcil:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 22:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1521
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: 528i 318i
Kod silnika: M52TUB28 M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
normalne koledzy! jest zimno silnik sie rozgrzewa i daje pare, nie ma innego wyjscia, roznica temperatur, tez tak mam :D

_________________
www.bmwklubtorun.pl

MOJA E34 528i DELPHIN METALIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
MOJA E39 535i V8 BIARRITZBLAU METALLIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=60703 ( Sprzedana :-( )
MOJA E30 318i CIRRUSBLAU METALLIC ==>> viewtopic.php?f=6&t=78957


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 22:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
to normalne rozgrzane spaliny dostaja sie do zimnego wydechu gdzie ich temperatura spada i stad tez parowanie :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 23:10 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
normalne to jest ale chyba nie w takich ilościach jak kolega opisuje że auta nie widać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 18:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: ZGY
dokladnie w takich ilosciach to niezbyt normalne:/
dodam jeszcze ze w moim wypadku katalizatorow brak! a dzis rano jak odpalalem...to przygasl na moment, nagle obroty wpadly na 1.5 tys obrotow, i bylo slychac jakby nie chodzil na wszystkie gary:/ jakos dziwnie...:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 19:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
U mnie auto odżyło. Wtryski lały paliwo, wszystkie 6. Mój znajomy mechanik miał puszke takiego preparatu Texaco do czyszczenia układów wtryskowych, który przywiózł w tym roku z USA. Fajny patent w sumie. Odpina się pompe paliwa i podłącza się tą puszke do listwy wtryskowej. Odpalił auto i zasilane tym czymś chodziło kilka minut na wolnych obrotach. Jak ciśnienie w tej puszce spadło i silnik zgasł podłączył pompe i przewód paliwowy i wszystko już było ok. Nie śmierdzi już paliwem i auto dymi w normie. Auto nawet odpala lżej i zdaje mi sie jakby na dole obrotów poprawiła się moc autka. Za naprawe po znajomości zapłaciłem tylko za ten specyfik (po znajomości). Na wiosne znowu leci do USA i ma mi przywieść pare puszek, kosztuje to 28$ za puche i nadaje się do czyszczenia układów wtryskowych w silnikach benzynowych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL