BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 18:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zbyt wysoka temperatura skoki w obrotach
PostNapisane: 2 listopada 2009, 22:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Witam Panowie i Panie,

Przedstawie na forum problem który nurtuje mnie od kilku dni może ktoś z was będzie znał rozwiązanie. Zaczynajmy. Chcąc zadbać o swoją BEMKĘ stwierdziłem, że przed zimą porobie wszystkie najpotrzebniejsze rzeczy oddałem auto do mechanika który wymienił mi bendix. Auto odebrałem pojechałem na kanał wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów, olej oraz płyn w chłodnicy. A dodam jeszcze, że podczas wymiany bendixu mechanik popsuł gumę idącą od filtra powietrza do przepływomierza. I odtąt zaczęły się moje problemy:
1. Auto przytrzymuje temperaturę przez 20 minut temperatura jest na polowie po 20 minutach wskakuje na 3/4 i tak zostaje-myślałem, że to termostat ponieważ wąd idący od chłodnicy do termostatu jest ciągle zimny. Termostat wymieniony na nowy nic nie pomogło.
2. Auto po wszystkich wymianach zaczęło pływać na obrotach najczęsciej przytrzymywało na wysokich po wymianie termostatu zaczął gasnąć a obroty na biegu jałowym spadają do 500.

Panowie pomocy nie wiem co można zrobić. Przewiduje, że może to być czujnik temperatury który daje informacje dla komputera uważacie, że wyjaśnia to problemy. Tak sobie również myślałem może mechanik pomylił przewody i czujnik od temperatury na blacie podłączył do czujnika od kompa.
Dajcie znać co o tym myślicie i co robić dalej?


Ostatnio edytowano 3 listopada 2009, 07:47 przez SSEREK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 22:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
SSEREK napisał(a):
popsuł gumę idącą od filtra powietrza do przepływomierza.

Guma misi być 100% szczelna inaczej falujące obroty to podstawa... :ok:

SSEREK napisał(a):
Termostat wymieniony na nowy nic nie pomogło.

zależy jaki zakupiłeś termostat, niekiedy tanie zamienniki nie spisują sie w praktyce... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 22:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Guma nowa kupiona w salonie ASO.
Termostat nieorginalny, ale i nie najtańszy 45zł zapłaciłem przed i po wymianie wszystko zachowuje się tak samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 22:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
To może zapowietrzony jest układ?

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 07:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Jestem na 90% przekonany, że układ już odpowietrzony spędziłem na odpowietrzaniu spędziłem kilka.
Koledzy wie ktoś może za co odpowiedzialny jest czujnik temperatury który daje informacje na komputer. Jakie były by obiawy jego uszkodzenia.
Jak sprawdzić czy mechanik dobrze podłączył przewody od czujników temperatury gdyż obydwa przewody są 2 pinowe a przewodu jest tyle że można je bylo pomylić.
Czekam na jakieś podpowiedzi. :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 14:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Panowie nie ma nikt więcej pomysłów nikt nie wie za co odpowiedzialny jest ten czujnik temperatury? To może powiecie gdzie w Łodzi najlepiej podjechać żeby ktoś to naprawił?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 21:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Ponawiam prośbę i pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 22:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: gdynia
muszę się tu przyłączyć do kolegi bo mam podobny problem,,także mam problemy z grzejącą się beemką.Wstawiłem wczoraj nowy termostat marki Vernet i dupa.Auto się grzeje idzie ku czerwonemu.....jak się wyjmie termostat to silnik jest cały czas niedogrzany i w efekcie słabo chodzi.

Co do falujących obrotów także mam ten problem,lecz gdy mocniej przygazuje to problem mija :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL