BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 czerwca 2025, 11:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Spadl snieg, obroty zaczely falowac
PostNapisane: 6 listopada 2009, 07:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 182
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m42b18
Witam, dosc dziwna sprawa mi sie przytrafila, otoz:

Gdy odpale silnik czy zimny czy cieply, obroty na biegu jalowym nie faluja, jest OK.
Problem zaczyna sie podczas jazdy, Np dojezdzajac do skrzyzowania na luzie, obroty zaczynaja wariowac, lataja w zakresie 400-1000, silnik prawie chce zgasnac.
Jeszcze wieksze wachania sa gdy na luzie skrecam w lewo badz w prawo.
Gdy pozniej stane, obroty sie wyrownuja i stabilizuja i jest OK.
Wczoraj zauwazylem, ze jezeli samochod sie nie porusza i obroty sa stabilne a zamknie sie np drzwi czy maske, silnik sie przydlawi, spadna obroty ale zaraz sie podniosa.
Wyglada mi to na jakis luzny element skoro silnik stal sie czuly na drgania i wibracje.
Wszystko to zaczelo sie dwa dni temu kiedy spadl pierwszy snieg. Sniegu juz niema, temp otoczenia srednio 8*C ale problem nie zniknal.
Mial ktos kiedys podobnie? Jakies pomysly co to moze byc ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 07:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
Witam,


Ja mam bardzo podobnie , też w silniki M42, tylko w E30.

Przy zimnych i wigotnych dniach, mam te same objawy. Falujące obroty itp. U mnie problem ustaje częsciowo po rozgrzaniu silnika. Wtedy chodzi już równo.

Napisałem " czesciowio), bo jednak dalej, przy dojezdzaniu do skrzyzowania i wcisniećiu sprzegła, obroty chwilowo spadną do 400, auto zadrży, a chwile poźniej znoowu wskkuje na normalny poziom.

Wymiana swiec nic nie dała, kable nie mają przebicia.
Problem dalej nir rozwiązany.

Ale sugerując się tym co mówisz o wachaniu obrotów przy wstrząsie auta, mogłaby to być przepływka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 08:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 182
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m42b18
hmm, przeplywka... tylko, ze nie zauwazylem problemu z przyspieszaniem czy wogole z jazda.

Skoro tez masz podobne problemy podczas zimnych dni, moze nasze auta nie lubia zimy :rotfl:

Za pare godzin moze bede cos wiedzial, w robocie mam znajomego mechanika i powiedzial, ze "rzuci" okiem, zobaczymy co powie. Jak narazie twierdzi z samej rozmowy ze moze byc to podcisnienie lub jakis luzny styk.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 10:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
JA obstawiam czujnik temperatury ! Najlepiej jedz na kompa. Zaplacisz z 50-60zl i dowiesz sie jak beda bledy. Lepiej podjechac niz wymieniac dobre rzeczy

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 11:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 182
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m42b18
Czujnik temp, raczej nie. Problemow z odpaleniem nie ma. pali na dotyk.

Zauwazylem jeszcze dzisiaj ze gdy mu sie lekko zwiekszy obroty na jalowym to ma problem jakby ze spaleniem mieszanki. Jest taka przerwa, lekki dol i nagle silnik sie wkreca dalej.


Enylej. Bylem wlasnie z mechaniorem. Obstawilismy narazie na problem z napieciem.
Gdy sie tylko odpali auto sa bardzo duze wachania i skoki napiecia z momencie zalaczenia dowolnego oporu, w miare gdy sie rozgrzal silnik bylo juz lepiej i stabilniej i silnik przestawal falowac.

Po pracy wsadze nowy akumulator, przeczyszcze klemy oraz sprawdze polaczenia alternatora, rozrusznika i mase silnika. Mam nadzieje, ze to rozwiaze problem.


Ostatnio edytowano 6 listopada 2009, 11:42 przez Hrynio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2009, 10:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Rozwiązałem dziś identyczny prawie problem. Miałem trochę przygód z akumulatorem i się okazało, że go niedokładnie podłączyłem, w sensie za słabo dokręciłem i klema + trochę miała luz, do tego nie był sztywno zamocowany. Sprawdź te połączenia, może coś się obluzowało itp.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Spadl snieg, obroty zaczely falowac
PostNapisane: 12 listopada 2009, 08:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 182
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m42b18
Wczoraj troche pomachalem kluczami w garazu.

Rozlozylem caly dolot, kolektor ssacy, rozlaczylem wezyki itp. Nigdzie niezauwazylem luznych czesci, braku polaczenia jakichkolwiek przewodow oraz jakiejkolwiek nieszczelnosci.

Zauwazylem za to w sumie dwa mogace miec znaczenie zjawiska. Pierwsze to, listwa wtryskowa luzna, srubki odkrecily sie od kolektora i przez to listwa miala luz boczny. Drugi to akumulator, klema + zasniedziala po wewnetrznej stronie. Akumulator przykrecilem, klemy przeczyscilem, listwe wtryskowa rownierz zamocowalem sztywno. Auto odpalilo bez problemu, przy okazji sprawdzilem przeplywke, dziala plynnie, nie wiesza sie.
Po zlozeniu wyjechalem na miasto i auto dziala tak jak dawniej, obroty juz nie faluja i brak jakichkolwiek niespodzianek :hurra:
Dodatkowo okazalo sie ze alternator mi zaczyna szumic wiec pewnie ladowanie juz nie jest takie dobre, a laczac te wszystkie mini problemy powstal jeden wielki z wiadomym juz skutkiem.

Jak narazie auto znowu dziala sprawnie a dzisiaj alternator idzie do regeneracji :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL