BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 09:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] Kiedy wymienić łańcuch rozrządu?
PostNapisane: 25 marca 2007, 14:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Witam! Mam w chwili obecnej przejechane 350 tyś. km. Przy jakim przebiegu wskazana jest wymiana łańcucha rozrządu? Jaki to może być koszt? Czy lepiej kupić w ASO czy może być nowy zamiennik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2007, 14:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 691
Lokalizacja: DW
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: m52b25
kolego z tego co sie orientuje to na lancuchu mozna przechulac poł miliona km.ale moze ktos tu wklepie ci ile na 100% mozna zrobic na lancuchu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2007, 21:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 288
Lokalizacja: xxx
po 500.000km zalecane jesto dopiero sprawdzenie naciagu lancucha;) pytalem w serwisie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2007, 06:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Ok. Dzięki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2007, 07:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: OÂświĂŞcim
mysłe ze wymienisz go prz remoncie silnika czyli za jaies 300tysiecy wiec zycze przyjemnej jazdy bez awari pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2007, 17:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 122
Lokalizacja: Szczecin
W bmw łańcuch wymienia sie jak zaczyna chałasowac i to na 100% oraz kiedy pęknie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2007, 13:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Âświebodzice
SUPER jak peknie to cos z silnika jeszcze zostanie?(jak w motorze pekł mi łańcuch to dostałem po plerach, w tym wypadku można ostro dostac po kieszeni ,tak sadze) :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 20:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa
Łańcucha generalnie sie nie wymienia jeśli dba sie o silnik. Sprawą trzeba sie zająć jeśli zaczyna Ci chałasować. Jeśli szybko się za to zabierzesz to wystarczy wymienić napinacz. A jeśli to zaniedbasz to bedziesz miał do wymiany łańcych napinacz, zębatki itd.
Jeśli rozkładasz silnik to warto zobaczyć czyłańcuch nie jest rozciągnięty. Jeśli nie to nie ma powodu go wymieniać. Łańcuch generalnie powinien starczyć na całą żywotność silnika ale często tak nie jest. Ja kupiłem iS'a brzęczał mi łańcuch- komuś nie chciało sie kiedyś wymienić napinacza i ja miałem do wymiany cay napęd rozrządu: zebatki, napinacze, itd...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 09:54 
ŁukaszM napisał(a):
Witam! Mam w chwili obecnej przejechane 350 tyś. km. Przy jakim przebiegu wskazana jest wymiana łańcucha rozrządu? Jaki to może być koszt? Czy lepiej kupić w ASO czy może być nowy zamiennik?


Te pytanie powinieneś zadać dopiero za kolejne 350tys km ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 13:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: P£OÑSK
W m50 nie wymienia sie lancucha jest tak zasada jak pada łanscuch to i motor jest juz padniety szkoda kasy na czesci bo i tak bedziesz musial robic silnik jak wyzej pisał kolega dba sie o silnk i wtedy jest oki.A jak ci padnie silnik to kup 2,5:D:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 15:27 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Teoretycznie 500 tyś. km powinno wystarczyć na żywotność łańcucha, ale zdarza się że wytrzymuje nawet i więcej. Niestety zdarzyły mi się już przypadki że nawet po 200 tyś. musiałem łańcuszek zmieniać. ( napewno przypadków tych jest mniej niżeli w silnikach M41 i M51)
Perwszymi objawami rozciągniętego łańcucha nie zawsze jest dźwięk szorowania. Głośna praca owszem, ale jak ją odróżnic nie słysząc prawidłowej pracy silnika z dobrym łańcuchem od swojego, którego słyszy się zawsze.
Napewno powinno się łańcuch zmienić kiedy dojdzie już do przestawienia na zębach wałka/wałków rozrządu, ale czy warto czekać na to, aż się tak stanie i gdzie trzeba będzie wymieniać może więcej części, celem naprawy silnika w wyniku takiej sytuacji ?
Z łańcuchami jest tak jak z życiem człowieka - nikt nie wie kto i ile lat będzie żył pomimo, że średnia wiekowa życia to jakieś 70-80 lat. O zdrowie możemy jednak dbać, choć nie zawsze jest to od Nas zależne, a w przypadku łańcuchów rozrządu też tak jest?? :oczami:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL