BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 15:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Bierze olej i wypluwa przed wydech
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 18:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Polska
Witam!
Od pol roku jestem posiadaczem 36. Doszedlem niedawno do wniosku czemu poprzedni wlasciciel sie go pozbyl... Samochod bierze spore ilosci oleju :/ W listopadzie wymienilem olej i wlasciwie jezdzilem jakis czas i wstyd sie przyznac ale w tym czasie 2 razy tylko sprawdzalem olej odrobine go uzupelniajac. Ostatnio na miarce nie za wiele juz tego oleju bylo i to mnie dosc mocno zmartwilo. Przed swietami dolalem prawie do fulla i zrobilem okolo 150 km a na miarce ubylo okolo 2-3 mm (nie patrzylem dokladnie ile uzupelnilem).
Zauwazylem tez ze szczegolnie po uruchomieniu jak stoi chwile na wolnych obrotach to wypluwa olej - drobne kropki na nawierzchni no i odrobine niebieskawy dym jak mu dodepne jak stoi na luzie. Jak moge zdiagnozowac czy to pierscienie, czy uszczelniach? A moze jeszcze odma, o ktorej tez gdzies tu znalazlem cos? Bylbym wdzieczny za odrobine pomocy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 80
Lokalizacja: Częstochowa \ Borowe
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52B28TU
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach. Poza tym, jeśli na biegu jałowym nie widać niebieskiego dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Polska
No na niegu jalowym, przy zwiekszaniu obrotow sie pojawia... No to czyli wlasciwie za duzo zywota juz temu silnikowi nie zostalo i a koszta tez nie warto sie ladowac. Jeszcze sprawdze cisnienie ale z tego co mowisz to chyba sprawa jest jasna :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 80
Lokalizacja: Częstochowa \ Borowe
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52B28TU
A jaki masz tam silnik ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 21:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Polska
Zwykly 1.6 z 94 roku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 21:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Witam . Ja mam podobny problem i sprawdzenie ciśnienia ci nic nie ponoże .
Moja też dużo bierze a śilnik ma dobre ciśnienie i chodzi jak igła .
remont ci się nie opłaca lepiej rozglądnij sie za drugim śilnikiem , a
narazie zalej go doktorem i tyle . . . :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Polska
Zalac doktorem? Mozesz to troche rozwinac? Ogolnie no zrobie na tym silniku jeszcze troche kilometrow skoro i tak i tak na zlom. Troche sie na olej wykosztuje, ale to nie jest auto zarobkowe i na tyle co nim jezdze to... Musze gdzies dostac jakas jednostke za nieduze pieniadze bo w to juz niewarto wkladac :/ Ile mechanik moze wziac za wymiane silnika?

Sprawdzilem sobie co to ten doktor i zerknalem na allegro. Co polecacie? Nie wiem, z lepszych tam jest jakis STP, Xeramic, wezme kupie, tylko nie wiem ktory, poleccie cos?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 16:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Kalisz
Ja mam identyczny problem w silniku 1.8. Też były właściciel pozbył się auta. Remont się nie opłaca. Na dniach zamierzam kuipć 1.8 IS i Tobie też to polecam. Oczywiście do tego dochodzi cała wiązka kabli i skrzynia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 18:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Doktor to gówno przydatne tylko jeśli chcesz wsadzić kogoś na minę.
Sprawdzenie kompresi pozwoli ocenić stan silnika i przyczynę usterki - ale tylko poprawnie wykonane bo są magicy co po jednej świecy wykręcają.
Najtaniej i najprościej jest zawsze zmienić silnik na taki sam jak masz, jak będzie w dobrym stanie to po problemie więc najlepiej oglądać "nowy" silnik jeszcze w aucie. Przekładka to kilkaset złotych maksymalnie.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Polska
Jesli kupie ten sam silnik to skrzynia i kable nie beda mi potrzebne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 20:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Od biedy to goły blok z głowicą powinień wystarczyć, kwestia co łatwiej przerzucić.
Tylko patrz żebyć złego motoru nie kupił :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 20:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Ja jak miałem taki problem to zalałem najlepszy . jaki już nie pamientam .
Zgadzam sie że doktor to gówno ale na tym gównie zrobiłem parę tysiecy przed wcześniejszym wymianą oleju na nowy . . .
a jeśli chodzi o te sprawdzenie ciśnienia to możesz sprawdzic ale to i tak ci nic nie da , mój mechanik mówił że nie takie widział ciśnienia i oleju żłopały litrami po prostu olej trochę ci uszczelnia. . . a za przekładke coś koło 500-600 zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Polska
Nie no zwykly 1.6 102 konny. Mysle ze tyle to juz bym znalazl, tylko po prostu rozwazam czy to jest oplacalne ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
ja wam cos powiem!!!
Włąnie dzis jest drugi dzień jak sam robie bunie a mam podobnie jak kolega tylko 1.8 m43,
i naprawde niepolecam kupowac innego scioranego silnika a teraz to tylko takie sa u władka w stodole chyba ze jakis anglik co jeszcze odpala i da sie pojeździc to godny zainteresowania.
wracajac do tematu to brała mi 3-3,5 l oleju od wymiany do..az mnie to rozwalało i sie za nia wziołem a koszty sa naprawde male jak na kieszen dorabiającego sie rajdowca
Panewki 115 zł
pierscienie 106 zł primy
uszczelniacze 1zł szt.
uszczelka 65 zł
silnik jest prosty i mysle ze kazdy powinien sobie dac rade co choc rece od czasu do czasu ma w smarach, bo mechanicy naprawde potrafia zdzierac.
docieranie zaworów maszynką (wiertarka) i pasta oczywiscie zawsze kazdy mechanik uzyczy.
kupisz inny silnik i co pewnie to samo bedzie do roboty po pół roku. jak swoja kupilem mialem 197 tys. nalatane i brała ze 2 l. teraz mam 250 tys. i naprawde radze zrobic remoncik tym co im bunie biora bo jak zobaczyłem swoje pierscienie to masakra, miejscami zauwazylem ze tłok leciutko dotykał cylindrów- dwa miechy mojej jazdy i po silniku. ale trafil mi sie smieszny dylemat bo zamowilem piercionki do 318 a jakis de... wlasciciel wczesniejszy wsadził tloki od 525i i lipa musialem pierscienie wymieniac.

mysle ze ktos cos wyciagnie z tych moich wypocin. ale pamietajcie zaden polak nigdy innemu polakowi niesprzeda dobrego silnika.
jeli by ktos chciał sie dowiedziec czegos wiecej to to pisac priva


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 23:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Polska
Wydaje mi sie ze taki "remont" silnika jest mocno po kosztach :/ Boje sie zobaczyc jak wygladaja moje pierscienie :C Skoro bierze tyle oleju (mysle ze bierze gdzies w granicach tego co u ciebie Robson) to obawiam sie ze jak otworze mojej bumce serducho to sie moge zdziwic :C Nie wiem jeszcze, musze sprawe przetrawic bo to nie jest az tak palace dla mnie zebym musial miec to na wczoraj. Ale bardzo przydatne sa takie porady. Dlatego ogromnie dziekuje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Bierze olej i wypluwa przed wydech
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 00:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 18
Moje BMW: 525 24V e34
Kod silnika: M50
Witam!
Mam też problem z nadmierny braniem oleju,nie jeżdze dużo więc nie smaga mi to kieszenie. Ale chcialbym cos z tym zrobic. Wydaje mi sie ze to nie uszczelniacze, poniewaz na poczatku jak odpale to nie kopci ani nic,dopiero jak sie nagrzeje to jest gorzej moze nie klęby dymu, ale znacznie wiecej niz inne. Denerwujace bo nie mozan go podkrecic chociasz na 3-4tys. bo dyka puszcza(dośc duzo). Czy to pierscienie..? czy moze jeszcze wiecej uszczelek..? Oczywiscie nie ma kata bo wyciety. Cisnienie tez wyszlo dosc kiepskie z tego co pamietam to 13;11;8;12,5;11;13 cos takiego. Wiem ze na 3 to tragedia wiec mysle nad tym specjałem ceramizer czy cos takiego, ale nie wiem czy tracic na to 60pln. Aha po tym jak zaowazylem ubytek oleju wymienilem go na mineral nie wiem czy dobrze.Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Bierze olej i wypluwa przed wydech
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 15:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Homar napisał(a):
wymienilem go na mineral nie wiem czy dobrze.

regulatory zaworów nie lubią minerała


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Bierze olej i wypluwa przed wydech
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 17:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 18
Moje BMW: 525 24V e34
Kod silnika: M50
Aha i jeszcze jedno wymienilem go na mobila 15w40 czy moge dolewac jak cos jakis tanszy olej niz mobil czy zalecany ten sam...?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Bierze olej i wypluwa przed wydech
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 18:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego jeżeli masz takie podejście to już nic nie zaszkodzi temu silnikowi
będzie jechał i na selektolu
mineralne nie są wogóle zalecane do tych silników


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Bierze olej i wypluwa przed wydech
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 21:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 18
Moje BMW: 525 24V e34
Kod silnika: M50
Aha no widzisz kady mowi co innego, jedni ze zle ze polsyntetyk. I twierdza ze dlatego tak duzo bierze,a inni ze zle ze mineral i wkoncu nie wiem :(. Ale wiecj jest takich jak mowisz TY ze lepiej polsyntetyk i zrobic silnik albo go kupowac i pilnowac stanu. A co sadzisz na temat tego ceramizera czy cus takiego(nie chodzi mi o motodocktor bo nie chce zapaprac nim motora).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL