BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] dyferencjal i szpera
PostNapisane: 14 września 2006, 15:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
takie pytanko
czy w dyferencjale i szperze zmieniac olej??
nie wiem czy sie wymienia - jeszcze tam nie zagladalem :-)
jesli sie wymiania to lepiej wymienic czy nie ruszac??
oczywiscie nie wiem tez czy kiedykolwiek ktos cos tam grzebal


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 18:13 przez Majtus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 15:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: z kÂątowni...
ja wymieniałem. nie wiem, ile w tym prawdy, ale niejedna osoba mówiła mi, iż do szpery w BMW należy lać jakowyś specjalny olej BMW... tak też zrobiłem.
co do wymiany, to zaczęły mi puszczać uszczelki pod korkami i przy okazji musiałem i oliwę wymienić.

_________________
18.11.2006


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2006, 15:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
ja chcialbym zrobic wszystko porzadnie. wiec wole wydac pare zloty wiecej i wszystko wymienic i nie plakac pozniej, ze dyfer wyje lub takie tam
wiec jesli mozecie podajcie mi co mam wlac i do czego :-)

Pozdrawiam i z gory wielkie dzieki za pomoc

_________________
E-36 328i "MaÂła Czarna"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2006, 16:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Specjalny olej do szpery w ASO kosztuje ok. 90zł/litr a wlewasz go korkiem z boku tak, żeby olej zaczął się wylewać, bo wtedy poziom jest prawidłowy. Auto oczywiście stoi w tym czasie na kanale lub najeździe na poziomej nawierzchni. Olej możesz wlewać specjalną strzykawką albo butelką z rurką.
ps. stary olej spuszczasz odkręcając śrubę spustową w najniższym punkcie dyfra.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2006, 23:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: .........
jak nie dopilnujesz, żeby szpera miała dobry olej w odpowiedniej, to może się wysypać i będziesz miał "zwykły dyfer" - bez szpery - dlatego to takie ważne

to trochę tak jak ze zmianą paska rozrządu i napinacza po zakupie używanego samochodu - choćby sprzedawca twierdził, że dopiero co wymieniał, to na słowo nie wolno mu uwierzyć, bo jak pójdzie, to kaplica

o szperę trzeba dbać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2006, 07:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
OKI czyli jaki olej trzeba wlać??

i gdzie - tam sa chyba 2 sruby

_________________
E-36 328i "MaÂła Czarna"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2006, 08:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Przeczytaj dokładnie dwa posty wyżej.
Dolną śrubą spuszczasz a górną nalewasz- to chyba logiczne. Ja ci polecam olej z ASO ale jest też mnóstwo zamienników. Jak kupujesz to mówisz że do dyfra ze szperą i wybierają ci odpowiedni z katalogu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2006, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
oko dzieki

_________________
E-36 328i "MaÂła Czarna"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] dyferencjal i szpera
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 05:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 61
Lokalizacja: Dublin
Moje BMW: [E36] 318IS
A ja szczerze zachecam do "zmiany" oleju...
Ja pojechalem zmienic, odkrecamy korek spustowy a tam sucho! WTF? Wlalismy az uciekalo gora, nigdzie niby nie cieklo. Pozno w nocy, powrot do domu, nastepnego dnia do pracy i zagladalem bacznie, czy nic tam nie leci. Nic nie bylo widac.
Po miesiacu tak profilaktycznie obadac czy wszystko ok, odkrecamy korek a tam znowu pustka!

Podczas powrotu do domu musialo wszystko wyleciec (okolo 7km wiec juz sladu nie bylo)

Panowie, co ja mam teraz zrobic, ktoredy to zlecialo?? :przestraszony:

Nie wiem jak dlugo tak jezdze, bo rok temu auto zakupilem i chyba ciagle jezdze bez oleju, czy to mozliwe? :szok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL