BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 23:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Co to za układ w dolocie 320 m50?
PostNapisane: 14 grudnia 2007, 23:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Lokalizacja: Wlkp
Moje BMW: E36
Kod silnika: B28
Witam
Mam pytanie odnośnie silnika 2,0 91' z E36 a mianowicie:
W dolocie przed samym kolektorem jest zamontowany jakiś dodatkowy układ - przedstawiają go kolejne obrazki:

Kliknij w niego :shock:
Obrazek

Przy samym kolektorze jest czarny element ok 5mm grubości z wyjściem na dwa wężyki(grubszy i cienszy), z naklejką z oznaczeniem:
TWIN TEC KLR-BM02
Grubszym węzykiem podłączony jest niby filterek, czy coś takiego i dalej idąc on z kolei jest połączony już cienkim wężykiem z czujnikiem wkręconym w okolicach bloku. Czujnik ma 2 wejscia/wyjscia jeden węzyk idzie od niby filterka a drugim połączony jest z Twin Tec.

Co to jest za układ?

Równiez co to jest za czujnik z wtyczką elektryczną po prawej od tego Twin Tec?(pod wężykiem idącym do serwa) W zwykłym m50 tego chyba nie ma?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2007, 00:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
W wielkim skrócie jest to urządzenie mechaniczne, które służy redukcji wydalania dwutlenku węgla podczas pierwszych minut od uruchomienia zimnego silnika. W Niemczech dość popularne, bo przez to auto spełnia bardziej rygorystyczne normy spalania i mniejszy jest tym samym podatek.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2007, 00:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Lokalizacja: Wlkp
Moje BMW: E36
Kod silnika: B28
Dzięki za rzeczową odpowiedź :) Jeśli dobrze mi się wydaje to ten uklad nie był seryjnie montowany, bo nie widziałem go wcześniej(wlaściwie to nie zwracałem na to uwagi :) )
To była jakaś opcja wyposażenia czy to swego rodzaju tuning poprzedniego właściciela??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2007, 00:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
To nie jest seryjnie montowane. Można sobie to kupić na ebay albo zamontować w jakichś warsztatach, wpisać w papiery auta i płacić niższy podatek. Póki co w Polsce jest to nieprzydatne. W Niemczech oferowane dla najpopularniejszych marek.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 22:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 187
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: BMW E46 320d
Kod silnika: M47N
Od 2 tygodni mam is-a i też mam to ustroństwo, a że jestem ciekawy wszytskiego to zacząłem szperać po necie i prócz tego, że daje to możliwość zmiany normy emisji spalin np, z Euro 1 na Euro 2 nic wiecej się nie dowiedziałem. W moim przypadku zauważyłem, że podczas odpalania na zimnym silniku falują obroty co mnie bardzo denerwowało :/ po rozgrzaniu było ok wszystko w normie. Postanowiłem dziś przed odpaleniem odpiąć te wężyki od tego Twin Teca i połączyć je ze soba ( w jednym i w drugim powstaje podciśnienie) i o dziwo silnik zapalił i zero jakiego kolwiek skakania czy falowania obrotów pięknie równo pracował na zimnym jak i poźniej na ciepłym, co do osiągów nic się nie zmieniło. Moim zdaniem to ustroństwo reguluje jakoś dawkę paliwa za pomocą podciśnień w układzie dolotowym na samym początku kiedy to silnik dopiero co zostaje odpalony i jest zimny, ogólnie nie wpływa na moc silnika, ale ze względu na to, że denerwowało mnie to skakanie obrotów postanowiłem już nie łaczyć tych wężyków z tym Twin tec-iem i pozostawiam je złączone ze sobą. Czekam na inne opinie i testy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Co to za układ w dolocie 320 m50?
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 16:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
Mam to samo w e36 325i.Tak jak kolega Marcopolo napisał też falują mi obroty na zimnym silniku i czasami nawet na ciepłym.Na dniach muszę to wyciągnąc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Co to za układ w dolocie 320 m50?
PostNapisane: 7 stycznia 2010, 09:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
jarku napisał(a):
Polsce jest to nieprzydatne.


No tak, rozumie że w Polsce mamy niedobór dwutlenku węgla i stąd ten wniosek :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Co to za układ w dolocie 320 m50?
PostNapisane: 8 stycznia 2010, 18:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
Twin Tec wymontowany.Obroty przestały falowac na zimnym silniku.Motor pieknie i równo pracuje :ok:
takze proponuje zrobic to samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Co to za układ w dolocie 320 m50?
PostNapisane: 8 stycznia 2010, 21:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
viewtopic.php?f=1&t=53072

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL