BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 22:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 27 grudnia 2009, 22:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: E30 1989r
Kod silnika: M40B18
Witam

Mam pytanie co może byc przyczyną, że jak stanę np na światłach, to silnik zamiast 800-900(nie wiem ile obrotów powinien mieć dokładnie) ma 500 obrotów, wcześniej tak nie miałem dopiero dziś takie cuda, i trzęsie całą budą(zresztą przy 800obr też) nie wiem co może być? Mam też taki problem(też od dziś), że na postoju jak włącze luz i puszcze sprzęgło, to coś zaczyna klepać(taki odgłos podobny do zaworów, lecz bardziej u dołu i od strony skrzyni) jak wcisnę sprzęgło ten klekot ustaje. Silnik niestety zagazowany(gaz zwykły, żadna sekwencja). Może to wina jakiegoś złego jakościowo paliwa?(zaczęło się dziać, jak zatankowałem gaz na nieznanej mi wcześniej stacji, i też nie od razu tylko po ujechaniu paru km). Proszę o pomoc, może miał ktoś podobne problemy z bejką.

Z góry dzięki PZDR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 27 grudnia 2009, 23:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 492
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E34 Touring
Kod silnika: M50B20
MANIEK-BMW napisał(a):
to coś zaczyna klepać(taki odgłos podobny do zaworów, lecz bardziej u dołu i od strony skrzyni) jak wcisnę sprzęgło ten klekot ustaje

łozysko oporowe pada..

_________________
Fun for ride...only with BMW :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 09:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Co do klekotu to zgadza sie łożysko oporowe masz do wymiany. A co do problemu z obrotami to na początek proponuję sprawdzić szczelność dolotu i zatankować na sprawdzonej stacji.

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 13:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: E30 1989r
Kod silnika: M40B18
dzięki za pomoc, i jeszcze wydaję mi się, że do wymiany mam czujnik temperatury, ponieważ, płyn zalany na odpowiedni poziom, chłodnica cała, nigdzie nie ma wycieków, a wskazówka przy teraźniejszej pogodzie jest ponad połowe, czyli na tej kresce między połową a czerwonym polem, czy orientuje się ktoś ile może kosztować wymiana takiego łożyska oporowego? I czy jak padnie to możliwości jako takiego do domu nie mam(oprócz lawety i holu)?;) Słyszałem dziś od kumpla, że to może byc jakieś łożysko w środku skrzyni. A co do dolotu to zobaczę, ale raczej nie ma lewego powietrza, lecz na obudowie filtra powietrza nie ma jednej spinki która ją domyka, czy to może być przyczyną?

PZDR

PS. I jeszcze dziś sprawdzając stan oleju, zobaczyłem na bagnecie oprócz oleju białą emulsję, wydaje mi się, że uszczelka pod głowicą to nie jest, bo płynu chłodniczego nie ubywa. Słyszałem, że przy LPG, może skraplać się jakaś wilgoć to prawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: E30 1989r
Kod silnika: M40B18
Ponawiam prośbę i proszę pilnie o odpowiedź.

PZDR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 19:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
MANIEK-BMW, z ta mazia to roznie, najpewniej przejedz sie w trase gdzie silnik sie dobrze nagrzeje i zosatnie troche pognany, bo jak sie jezdzi malo i silnik jest niedogrzany to tez tak sie dziej, jesli po trasie zniknie maslo to niczym sie nie martw

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 20:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 492
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E34 Touring
Kod silnika: M50B20
MANIEK-BMW napisał(a):
Słyszałem dziś od kumpla, że to może byc jakieś łożysko w środku skrzyni.


To raczej obajawy łożyska oporowego..
Co do czujnika, sprawdź go miernikiem czy ma właściwy opór, ja nie znam wartości, ale może ktoś z kolegów wspomoże..
Ostatecznie termostat może nie otwierać do końca..

gmsmetallica napisał(a):
MANIEK-BMW, z ta mazia to roznie, najpewniej przejedz sie w trase gdzie silnik sie dobrze nagrzeje i zosatnie troche pognany, bo jak sie jezdzi malo i silnik jest niedogrzany to tez tak sie dziej, jesli po trasie zniknie maslo to niczym sie nie martw


Jak zaczyna się przegrzewać to niech narazie nie katuje chabetki..

_________________
Fun for ride...only with BMW :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 20:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
Cytuj:
Jak zaczyna się przegrzewać to niech narazie nie katuje chabetki..


oczywiscie jesli sie grzeje to pierwszorzedna sprawa - temperatura,

ale sadze ze to wina zegara w desce, choc jesli temp zmienia sie - korek czy trasa to wina moze lezec w termostacie,visko, czujnik, odpowietrzenie no i to chyba wszystko, no chyba ze UPG i napeczniale weze ale watpie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 21:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: E30 1989r
Kod silnika: M40B18
dzięki za odp, co do temp to wydaje mi się, że wariuje czujnik, bo czasem jest idealnie na połowie, czasem na 75%, i między tymi wartościami czasem skacze, czasem skoczy na czerwone ale na chwilkę, odpowietrzony jest raczej dobrze, co do białej mazi, to nie mam masła pod korkiem oleju(jeżeli to uszczelka to ponoć powinno być) a fakt mało jeżdzę, akurat wczoraj autko wyjechało po paru dniach, zrobiłem około 250km. A co do tego klekotu, no to tak jak napisałem włącze luz puszcze sprzęgło zaczyna klepać, wcisnę sprzęgło ustaje. A dodam też, że jak hamowałem silnikiem to wcisnąłem sprzęgło przed zakrętem żeby zredukować to obroty spadły do 500 i zaczynało trząśc budą, ale o obrotach wspominałem wcześniej. Możliwe, że to wina nieszczelnego dolotu(chociaż dziś go przejrzałem, szczególnie gumy i pęknięć nie ma, jedyne co mi przychodzi do głowy z tymi obrotami, że dostaje "lewe" powietrze to brak jednej spinki przy obudowie filtra powietrza. A mam pytanie, jeśli to łozysko oporowe to czy mogę jeszcze na tym jako tako jeździć?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 22:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Jeździć na tym łożysku jeszcze możesz, ale już powoli myśl nad wymianą.

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 23:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
MANIEK-BMW, co do temperatury, tez tak mam, najczesciej na jakis hopkach, dziurach itp czujnik poprostu zaczyna skakac z niebieskiego na czerwone o wiekszych badz mniejszych wychyleniach, takze niczym sie nie porzejmuj

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 29 grudnia 2009, 10:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: E30 1989r
Kod silnika: M40B18
ok dzięki za pomoc, no właśnie szczególnie na nierównościach wariuje, ale czasem na światłach też skoczy, nie ma co się dziwić samochód ma 20 lat, ale jeszcze jeździ:)

Pozdrawiam i Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 29 grudnia 2009, 10:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 492
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E34 Touring
Kod silnika: M50B20
To nie zastanawiaj się, wymieniaj czujnik i bedzie :ok:

_________________
Fun for ride...only with BMW :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 29 grudnia 2009, 17:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: E30 1989r
Kod silnika: M40B18
żeby nie zakładac nowego wątku i zaśmiecać forum zapytam tutaj, bo jeśli już będe wymieniał to łożysko, to mam w planach zmienić olej w skrzyni, tylko mam pytanie na jaki? na skrzyni żadnej naklejki nie mam, i nie mam pojęcia co wlać. Wiem, że wchodzi około 1,1L oleju. A co do tego łożyska to mogło zacząć głośno chodzić jeśli ze skrzyni uszło trochę oleju(miałem lekki wyciek i nie dopatrzyłem) Pytam bo mechanik ze mnie żaden;)

Dzięki za pomoc

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 29 grudnia 2009, 22:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
Skrzynie bez naklejki - 80W-90.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 30 grudnia 2009, 15:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: E30 1989r
Kod silnika: M40B18
kurcze, albo miałem jakieś przesłyszenia, albo nie wiem, dziś odpalam mojego youngtimera;) i cisza... odpuszczam, naciskam, odpuszczam sprzęgło... cisza... wyjechałem z garażu...cisza... :zdziwko: , nie słychać nic a nic tego łożyska, czy to możliwe, że raz nie będzie go słychać w ogóle, a raz będzie klepać? Może jakaś inna usterka może być u dołu i od strony skrzyni, i ma objawy podobne do tego łozyska i raz klepie raz nie?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 30 grudnia 2009, 18:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: E30 1989r
Kod silnika: M40B18
ma ktoś jakiś pomysł? ruszam jutro w niekrótką trasę i nie wiem za bardzo czy mogę;) bo jak mi coś piardutnie po dordze to będzie lipa:)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 30 grudnia 2009, 20:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 492
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E34 Touring
Kod silnika: M50B20
Tak samo z siebie ucichło? :szok:
Ten dźwięk, jak jescze występował, narastała jego częstotliwość z obrotami?

_________________
Fun for ride...only with BMW :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 30 grudnia 2009, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: E30 1989r
Kod silnika: M40B18
nie, było go tylko słychać na postoju po puszczeniu sprzęgła, podczas jazdy czy gazowaniu nic(albo silnik go zagłuszał), może mi się przesłyszało? Teraz niedawno go odpaliłem przejechałem się trochę i też cisza. Więc mi się musiało przesłyszeć, ale dałbym sobie rękę uciąć, że było słychać. Panewka to raczej nie jest(bo jej klekot nasila się wraz z obrotami więc to nie to) Dziwna sprawa

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 silnik 1,8 M40 115km B+LPG, niskie obroty, sprzęgło
PostNapisane: 30 grudnia 2009, 22:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 197
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 49&start=0
viewtopic.php?f=1&t=61172&start=20

Tu masz moj temat na podobny temat. Ja wymienilem olej w skrzyni i jak narazie nie slyszalem, od wymiany cisza. :) Wiec to najprawdopodobniej u mnie byla skrzynia. :hyhy:

_________________
Obrazek
Zobacz i ocen mojego sedana ====> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=56249&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL