BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 20:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 318 is jaki alternator?
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
witam!

godzine szukalem i nic. skad moge sie dowiedziec jaki alternator powinien byc do mojego silnika i wyposazenia?

realoem sugeruje 70A, 80A i 105A, ale nigdzie nie moge znalezc informacji od czego zaleza te pojemnosci. Dekodowalem nawet vin i tez nic. wiem ze moge zamontowac kazdy, ale chce wiedziec jaki powinien byc, albo dlaczego sa az 3 rozne do tego samego silnika.

czyzby z powodu wyposazenia elektrycznego?

prosze pomozcie mi. chcialbym czarno na bialym przy jakim wyposazeniu jest jaki amperarz.

u mnie sa 2 poduszki i klimatyzacja dwustrefowa manualna. i ori radio bylo bez wzmacniacza, brak szyber dachu. fabrycznie byla automatyczna skrzynia. (teraz manual)

tylko prosze was bez odpowiedzi typu - wsadz 80 albo 105 i bedzie ok. Chce tak, jak fabryka nakazala ;)

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318 is jaki alternator?
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 20:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 61
Lokalizacja: Dublin
Moje BMW: [E36] 318IS
ten 105 to chyba byl do full wypasionego czyli jeszcze elektryczne i podgrzewane fotele...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318 is jaki alternator?
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
hmm no wlasnie -brzmi sensownie - zapomnialem o tym podgrzewaniu i regulacji.


u mnie jeszcze sa el szyby.

z elektryki nie mam regulacji foteli i podgrzewania. oraz nie mam podgrzewanych zamkow i spryskiwaczy.

wiec 105 odpada, ale co z 70 i 80?

jak kupowalem moja to mialem tam 70a, ale mam klimatyzacje 2 stref, el szyby i tempomat oraz 2 poduszki, wiec skoro mialem najnizszy 70a, to nie rozumiem dla kogo jest 80.

sprawa wyglada tak ze tamten mi swiszczal i gwizdal (a im wiecej wlaczylem odbiornikow tym wiekszy gwizd). spece od alternatorow powiedzieli ze pobor pradu przez pojazd jest za bardzo na styk z alternatorem. dlatego uznalem ze mialem za slaby. wsadzilem 90a i jest gitara. ale chce wrocic do stanu fabrycznego. i teraz nie wiem czy to 70 bylo fabrycznie czy ktos je tam wstawil bo nie mial innego.

gdzies wyczytalem ciekawa teorie ze wsadzajac mocniejszy alternator pozbawiamy sie ilus tam koni mocy, bo stawia on wiekszy opor. az tak sie nie znam, ale spodobala mi sie ta teoria i chce juz miec alternator taki jaki powinien byc fabrycznie

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318 is jaki alternator?
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 21:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 305
Lokalizacja: katowice
to jak ci zalezy bardzo na tych kilku koniach to poprostu przy ruszaniu wylaczaj sobie nawiew itp i bedziesz mial to samo chociaz zmieniac alternator dla kilku koni to jest troche dziwne bysm usial jezdzic caly czas na pelnym obciazeniu sprawdz jeszcze akmulator przy okazji ile masz mocy rozruchowej i w jakim jest stanie bo jezeli9 tamten caly czas go chcial ladowac to cosik nie halo chyba ze jezdzisz z wlaczonymi wszyskimi swiatlami nawet dlugimi klima nawiewem ogrzewaniem tyklnej szyby bawisz sie przy okazji szybami lusterkami i adio na full lol ale byla by jazda podobny efekt bedzie poprostu jak juz akmulator nie trzyma swoich parametrow nie bedzie chcial sie doladowac a przad osprzet bedzie pobieral po czym alternator jak to alternator chce zadbac zebys mial pradu pod dostatkiem taki to juz cham

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 318 is jaki alternator?
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 02:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 61
Lokalizacja: Dublin
Moje BMW: [E36] 318IS
Po co wyrzucac 90ke jak dziala i jest dobrze...?
Osobiscie, wydaje mi sie, ze jak alternator nie robi pelna para to odciaza prace silnika i kilka koni powraca... Jest to przejscie plynne...
Wnioskuje to z tego, ze na biegu jalowym jak w jednej sekundzie wlacze dlugie i ogrzewanie tylnej szyby obroty spadaja ale oczywiscie po kilku milisekundach wracaja do normy wg mnie jest to znak o wiekszym obarczenu praca alternatora i co z tym idzie wiekszym obciazeniu silnika. W momencie wylaczenia obroty podskakuja czyli silnik jed odciazony.
To jak z klima. Gdyby ciagle miala obciazac silnik nawet jak jest wylaczona to kazdy by ja wywalil z samego faktu zuzycia paliwa ;)

Jak masz odrobine wyzszy to raczej jest to powod do tego, by byc zadowolonym. Na krotkich trasach szybciej sie podladuje akumulator jesli byl na postoju uzywany i jadac tez lecisz na swiatlach, radyjku, ogrzewaniu tylnej...

U siebie sprawdzalem pobor to przy wlaczonym ogrz. tylnej, wszystkich swiatlach i awaryjkach, wycieraczkach, oswietleniu wew, orac cicho grajacym radyjku bylo jeszcze ladowanie na akumulator. Gdy podkrecilem radio na glosne (standardowe glosniki i zwykle radio bez wzmacniacza) alternator juz nie dawal rady i byl pobor z akumulatora... Prawda jest, ze codziennie tak nie jezdzimy ale trzeba pamietac, ze z wiekiem alternatora tez traci swoje zdolnosci do wytwarzania pradu i jest on coraz nizszy...
Bardzo watpie, zeby Twoj obecny alternator zabieral choc jednego kuca spod maski wiecej niz np 80ka a nawet jesli, to lepiej by bylo zrzucic kilogram czy dwa lub ew. wywalic niepotrzebne graty z bagaznika :chytry:
Przez wiekszosc roku jezdze krociutkie trasy (do pracy i spowrotem) i musze sie okropnie pilnowac z poborem na postoju gdyz sie boje, ze nie zdazy sie podladowac to co pobralem... Dodam tez, ze mam gniazdko w aucie na 230V do ktorego podlaczam czasem laptopa :) No i rzecz jasna nie robie tego na wlaczonym silniku, czy podczas jazdy :przestraszony:

Za pol roku planuje byc w PL, jesli naprawde nie chcesz swojego to z ogromna checia zamienie sie z Toba :hurra:
I bedziesz mial oryginalny z ISki WielkoBrytyjski :hyhy:


BTW. W bagazniku ciagle woze drugi akumulator od czasu do czasu podladowywany na prostowniku w razie "wpadki" :luka:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL