BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 10:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Problemy z m52 328
PostNapisane: 29 stycznia 2010, 03:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Witam Wszystkich Bardzo Serdecznie
Z góry odrazu dziekuje za wszystkie rady które mam nadzieje pomoga mi w koncu pozbyć sie problemów z moja bawarką. Ale do rzeczy :
W Lipcu 2009 zdecydowalem sie wsadzic do mojej e36 wiekszy silnik. fundusze pozwolily mi na zakup silnika o pojemnosci 2.8 m52 z 97 roku. Przesiadalem sie wtedy z 1.6. Oczywiscie oprocz silnika dokupiłem cały osprzet wal,połosie wszystko komuter itd. Po dośc długim oczekiwaniu w swoim warsztacie odebrałem auto we wrześniu. Byłem bardzo zadowolony auto pięknie śmigało, jechała jak zła. jedynym mankamentem na tamta chwile byly dosc mocno faluace obroty. Lubie jak mi wszystko gra wieć zacząlem szukac co moze wpływać na to. Po skonsultowaniu sie z osoba od której brałem silnik ( dodam iz jest to osoba z forum ) dowiedzialem sie, iz kolektor w aucie jest od innej bmki ktora byla zagazowana. wiec pomysallem ze moze te dziury które bylyw nim nawiercone są nie szczelne. wiec zakupilem nowy kolektor od auta w benzynie. Owszem pomoglo obroty zaczely lpeiej chodzić. po jakims tygodniu uzytkowania podczas kjazdy autem zaczelo mocno szarpać... po wizycie u mojego mechanika stwierdzil iż poszła cewka i wymieniłem odrazu wszystkie świece na nowe. Dodał też ze sondy ktore mialem sa tez juz na wyczerpaniu wiec zdecydowałem sie wsadzić nowe ( zamienniki dobrej jakości ). po powrocie do domu wszystko bylo ok. na drugi dzien poszedłem do garazu po auto i zdecydowalem sie je rozgrzać. po zlapalniu jakis 60 stopni auto zgaslo samo z siebie. najpierw raz potem dwa i coraz czesciej. nastepnie problemy zaczely sie pojawiac podczas jazdy. po dojechaniu do zakretu chcialem zredukowac do drugiego biegu i po wisnieciu sprzegla auto zgaslo... i zaczel osie to pojawiac coraz czesciej.... nasteny problem jaki wystapil to podczas jazdy z predkoscia 60 km/h czy 150 obrotomierz z 5tys obrotow potrafil zejsć do zera, szarpniecie autem i moc wracala.... Wrocilem do swojego mechanika... dwa tygodnie walki stwierdzil ze nie wie co to jest... ( w tym czasie byla u elektryka i wszystko ok ), czyszczony krokowiec i przepustnica. wiec zdecydowalem sie na mechanika z tego forum. Wszyscy polecaja Pana Arka z wólki węglowej z warszawy wiec do niego sie udalem. po dwoch dniach zadzwonil i powiedizal ze na 99% procent sondy sa zle bo na komputerze ciagle wywala ich blad... wiec zakupilem na allegro uzywane orygnalne. po zamianie sond udalem sie znow na komuter bledy udalo sie skasowac... podczas powrotu do domu bylo czuc roznice. auto przede wszystki mnie gaslo... ale bylo odczuwalne lekkie szarpanie. po kliku godzinach zdecydowalem sie na jeszce jedna rundke probna. udalem sie do garazu jak zwykle chcialem rozgrzac auto i niestety problemy pojawily sie znowu te same co przed wymiana sond... czyli auto gaslo na wolnych obrotach, obrotmierz latal tak jakby ktos wsadzil palec i sobie ruszal wskazowke w rozna strone. po probie ruszenia i zrobieniu jednego kolka w garzu auto znow zaczelo gasnac przy docisnieciu sprzegla... jestem zalamany i nie wiem juz gdzie szukac usterki poniewaz po wykasowaniu bledow sond zadnego bledu juz nie wykazalo. a nie sadze zeby tzrecie sondy byly zepsute... DODAM IZ WYMIENILEM : SONDY 3 RAZY,PRZEPLYWKE,DOLOT,SWIECE... MAMY STYCZEN A JA OD LIPCA JEZDZILEM AUTEM PRAKTYCZNIE 2 TYGODNIE :( Dlatego bardzo prosze chlopaki o pomoc bo naprawde rece opadaja a kasy juz tyle wydalem ze chyba bym se nowa bmke kupił..
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problemy z m52 328
PostNapisane: 29 stycznia 2010, 04:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
A sprawdzałeś czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu,czujnik położenia przepustnicy??to może być jedna z tych trzech rzeczy.Oczywiście innych usterek nie wykluczam ale ja bym to sprawdził.A może coś na wiązce jest nie tak?

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problemy z m52 328
PostNapisane: 29 stycznia 2010, 12:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Byla u elektryka i wszystko bylo sprawdzane i jest ok jestli chodzi o elektryke. nie ma do czego sie przyczepic...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problemy z m52 328
PostNapisane: 29 stycznia 2010, 12:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Jednak jak widać jest do czego się przyczepić :) Sprawdź to o czym mówi ROMSI. No i kto i jak ten swap robił? Bo może tam jest drutu dużo w elektryce?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problemy z m52 328
PostNapisane: 29 stycznia 2010, 12:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Swap robil moj mechanik u ktorego robie swoja bmke od 3 lat. Nigdy nie narzekalem. ok, sprawdze te trzy rzeczy i napisze o efektach. tylko moze wiecie jak sprawdzic wlasnymi sposobami ? bo widomo ze na podmianke nie mam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL