BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Zbyt dużo oleju na miarce?
PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 19:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
Witam!
Jestem na forum od niedawna i już potrzebuje pomocy i rady. Szukałem podobnego postu, jednak bez efektu :( Mam problem z poziomem oleju w silniku [chyba? :| ]
W zeszlym tyg. zmienialem olej + filtry [mobil 10W-40 polsyntetyk]. Po kilku dniach silnik zaczal dziwnie klekotac, choc nie zawsze [raz sobie cyka, raz nie]. Czytalem rozne opinie na temat bocianow w silniku, tymbardziej ze motor to m40! Jednak pytanie ma troszke inne...
Gdy sprawdzam olej na "bacie" stan jest powyzej max! [troche ponad 2 kreske]. Wlane mialem na 100% 4L oleju wiec bardzo mnie to dziwi.
Szanowni koledzy prosze o pomoc? Czym to moze byc spowodowane...?
Z gory wszystkim dziekuje i pozdrawiam!


Ostatnio edytowano 9 kwietnia 2007, 19:28 przez dMx_25, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 19:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
może woda dostaje się do oleju? poprostu walnęła uszczelka pod głowicą?

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 19:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 826
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: mondeo ghia x
Kod silnika: duratec HE
a jaki kolor tego oleju ? mozliwe nieszczelnosci i plyn chlodniczy sie przedostaje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 07:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Jak za dużo wlałeś kup dużą strzykawkę, w motoryzacyjnym lub castoramie rurkę na metry, wyjmij bagnet, wsadź rurkę do konca, cofnij 1cm i ssij :cool:

Od kreski do kreski jest 1 litr.

Z tymi litrami oleju to jest różnie - może ktoś wymienił miske na inną?

Mi do m30 miało wejść 6,2 a weszło równe 5l...

Kolego na mineralu do 10tys sie robi, nie więcej... chyba że masz nogę jak dziadek... ale też nie polecam.

Jak coś to wal na na gg.
Pozdr
Radek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 11:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
Na oleju zrobilem niecale 500km, kolor na bagnecie... no coz chyba normal [jak zaraz po wymianie], cho nie wiem czy czasami nie za bardzo "przejrzysty"?
Co do nieszczelnosci to mozna je jakos sprawdzic, zlokalizowac? Wybaczcie laik ze mnie wiec pytam...
dzieki za zainteresowanie
PZDR!
Bartek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 11:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
KotSylwester napisał(a):
Kolego na mineralu do 10tys sie robi, nie więcej... chyba że masz nogę jak dziadek... ale też nie polecam.
Nie lalem mineralki, tylko polsyntetyk ze wzgledu na brak pewnosci ze wczesniej byl syntetyk....
[Tak radzil mechanik] choc po roznych opiniach na forum widze, ze moglem jednak zalac syntetykiem...
No coz czlowiek uczy sie cale zycia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 11:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
kaamilalfa napisał(a):
może woda dostaje się do oleju? poprostu walnęła uszczelka pod głowicą?
Jak myslisz kolego ile taka przyjemnosc moze kosztowac...?
Z gory dzieki za info!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 13:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
dMx_25 napisał(a):
Co do nieszczelnosci to mozna je jakos sprawdzic, zlokalizowac?
skoro masz "przejrzysty " olej to nie woda bo by się zaraz taki bardziej mleczny kolor zaczoł robić

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 14:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
albo masz cos z miarka nietete albo przelałeś

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 15:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
esiue30 napisał(a):
albo masz cos z miarka nietete albo przelałeś
wlane bylo 4L oleju na bank! Zreszta zaraz po zalaniu poziom oleju byl prawidlowy, a teraz juz nie bardzo wiec z miarka raczej tez wporzadku...
Macie moze jakies inne pomysly koledzy?, nie wiem czy w ogole moge teraz jezdzic?
PZDR!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 16:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
spokojnie u mnie tez tak bylo wlalem 4l i stan byl ok a na drugi dzien :kwasny: ponad max odrobine ! nauczka nastepnym razem wleje 3.5l a na drugi dzien uzupelnie ! a odnosnie oleju tez zalalem mobilem 10w40 i chyba zleje go i wleje 5w50

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 19:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
z rana po nocy zawsze stan jest wyższy.

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 06:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Panowie, panowie....


Jak oleju ma być 4l to wlewamy max 3,5.... odpalamy silnik, na 10sek - patrzymy czy kontrolka od oleju zgaśnie (jak nie zgaśnie to gasimy silnik i kombinujemy) wyjmujemy bagnet, wycieramy, wkładamy, wyjmujemy, sprawdzamy, dolewamy.

Po wymianie oleju, filtr musi się zalać i układ przejść swoją drogę.


A jak zmieniałeś olej? Na ciepłym (gorącym) silniku czy na zimnym?
Wymieniałeś filtr? (wybacz że pytam)

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 14:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
KotSylwester napisał(a):
A jak zmieniałeś olej? Na ciepłym (gorącym) silniku czy na zimnym?
Wymieniałeś filtr? (wybacz że pytam)
Procedura wyglądała dokładnie tak, jak napisałeś. Na początek wlano ok. 3,5L oliwy [na miarce bylo ok! tzn poziom w polowie miedzy min. a max.], po odpaleniu silnika i wyrownaniu cisnienia kontrolka oleju zgasla [po kilku sek.]. Po zgaszeniu silnika i sprawdzeniu stanu; oleju ubylo [zalal sie filtr] wiec dolano 0,5L oleju i stan byl prawidlowy...
Olej zmieniałem na letnim silniku [20min. po przyjezdzie] + filtr tez zmieniony.
Moge tak jezdzic czy zlac troche oleju? Dodam, ze silnik raz klekocze, raz nie...
Dzieki za zaint. i pomoc!
PZDR!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 20:50 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
KotSylwester napisał(a):
Jak za dużo wlałeś kup dużą strzykawkę, w motoryzacyjnym lub castoramie rurkę na metry, wyjmij bagnet, wsadź rurkę do konca, cofnij 1cm i ssij :cool:


zrób tak jak napisał Kotek :) , za duża ilość oleju nie jest dobra dla uszczelniaczy .

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 07:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Ostatnio kolega mi mówił że od za dużej ilości oleju to tylko i wyłącznie katalizator może się uszkodzić... Ale jakoś w to nie wierzę :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 13:42 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Może sprawdzasz poziom oleju na delikatnie pochyłym podłożu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 19:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1605
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E28 E24 E36 F07
Kod silnika: V8
ostatnio moj niedoswiadczony kolego sam zmienial olej w megance i stwierdzil, ze mu dzinwnie chodzi, wiec sprawdzilem stan i bylo o jakis litr za duzo, po upuszczeniu wszystko gralo :) Radze Ci upuscic oleju, tak zeby stan byl na 3/4, pojezdzil i nastepnie pozadnie sprawdzil, czy przybylo a moze ubylo :D

_________________
V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 09:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
E tam litr za dużo, megane są bardzo dobre. U mojej mamy w megane 1.4 96r 150tys km okrecilem korek w misce.... i wyleciało ... 0,7l czegoś kisielo podobnego... oczywiście rozgrzany silnik... kontrolka nic nie wskazywala... bagnet byl suchy... ech te kobiety...

Wlaliśmy olej i śmiga.. co ciekawe: nie kopci, ma moc, ogólnie super stan... zastanawiam sie po cholere bylo lać tam 4 litry... :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 11:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
dMx_25, jeśli wymieniałeś filtr i nie załozyłeś oringa na śrubę to może ci olej przez noc wylatuje do silnika co powoduje podniesienie jego poziomu ,a jednocześnie opruznianie filtra???? oring nr 7 w tym linku
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL