BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 05:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Elementy odpowiedzialne za "ssanie"?
PostNapisane: 17 września 2009, 18:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Witam
Jakie elementy są odpowiedzialne za automatycznie ssanie podczas rozgrzewania silnika?I jakie powinny być obroty na biegu jałowym podczas "ssania"?
Ps.jeśli coś proszę o pokazanie odpoiedzialnych częsći w realoem:)
Pozdrawiam
Krystian

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 18:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
według mnie za ssanie odpowiedzialne są :
-sonda lambda
-czujnik temperatury silnika i powietrza
na ich podstawie komputer oblicza odpowiednią ilosc paliwa wstrzykiwanego do silnika oraz steruje silniczkiem krokowym
a obroty powinny być takie same jak na ciepłym silniku
tak ja sądze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 19:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Co do sondy lambda to mam troche inne zdanie. Sonda działa jak osiągnie odpowiednią temp, na co potrzeba troche czasu, oczywiście jest podgrzewanie sondy ale z doświadczenia wiem (jeździłem z miernikiem wpiętym do kabli od sondy) że trzeba przejechać ok 500-1000m pisze mniej więcej bo zależy czy sie odpali auto i od razu jedzie itp, aby sonda zaczeła działać.

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 19:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Czujnik temperatury cieczy, to bym obstawiał jako podstawowy sygnał.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 19:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Kris86 napisał(a):
I jakie powinny być obroty na biegu jałowym podczas "ssania"?


Niedużo wyższe niż na jałowym po nagrzaniu. Na moje oko z obrotomierza ~ 850. Chyba że jeszcze nie widziałem mojego m52 na prawdziwym ssaniu :)

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 20:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
A na którą częśc obstawiać i sprawdzić gdy mam następujące objawy:jak odpalam zimny i po ok 30 sec od uruchomienia silnika jadę to przy każdym wciśnieciu gazu muli jak nie wiem co(tak jak by nie dostawał paliwa) i do tego szarpie. ale jak postoi na wolnych obrotach ok 5 min jedzie w miare dobrze...
Ps do kompa niestety nie mam możliwości podleciec.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 20:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Masz M50 czy M52?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 20:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
M50

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 21:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
To zmierz czy na czujniku temperatury pojawia się 5V przy włączonym zapłonie.

A potem zmierz rezystancję czujnika, ma spadać wraz z wzrostem temperatury.

Przykładowe wartości w kOhm:
-10*C - 7-11.6
20*C - 2.1-2.9
80*C - 0.27-0.40

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 17:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Jak tylko znajdę chwilkę to zmierzę i napiszę w temacie o wynikach
Ps Tomek być może pomożesz w problemie dręczącym mnie od dłuższego czasu :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 10:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Więc mierzyłem na tych czujnikach:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB11&mospid=47441&btnr=11_1282&hg=11&fg=15
Pozycja nr15 i13
I na czujniku 13 wynik był9,38KOhm i napięcie na wł zapłonie 3,24V
a na czujniku15 3,80KOhm i napięcie 4,94
Temp niestety nie znam ale był zimny silnik(nie uruchamiany po nocy)
Dodatkowo zmierzyłem czujnik przepustnicy
wynik miedzy 1i2pinem(patrząc od góry)4,35KOhm,2i3pin-1,48KOhm.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elementy odpowiedzialne za "ssanie"?
PostNapisane: 16 września 2011, 14:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
no to kotlet idzie :P

nie daje mi to spokoju ostatnio . wiadomo ze na zimnym silniku zalancza sie ssanie automatyczne , wylancza sie jak silnik nagromadzi odpowiednia temperature , podejrzewam ze za zalanczanie/wylanczanie ssania odpowiedzialny jest czujnik tem cieczy .
rzecz w tym ze kiedys ssanie w moim m50b20 bylo malo co odczowalne ,,czyli obroty na ssaniu wynosily okolo 8000rpm / bez ssania 6500rpm , na dzien dzisiejszy ssanie to okolo 1100rpm i drazni mnie to podczas kazdorazowego zapalania smochodu jak tem ostygnie do niebieskiego pola nie wiem co mam z tym zdzialac ,, ogolnie patrzylem na przeplywke , krokowca i przepustnice -wszystko wyczyscilem i jest to samo
nie mam pojecia od czego wzrosly tak obroty na ssaniu dlatego pytam was o zdanie co z tym mozna zrobic ? wiem ze poluzowanie linki gazu czy wykrecenie do min obrotow na zderzaku przepustnicy prowadzi do nikad .

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL