Teoretycznie 500 tyś. km powinno wystarczyć na żywotność łańcucha, ale zdarza się że wytrzymuje nawet i więcej. Niestety zdarzyły mi się już przypadki że nawet po 200 tyś. musiałem łańcuszek zmieniać. ( napewno przypadków tych jest mniej niżeli w silnikach M41 i M51)
Perwszymi objawami rozciągniętego łańcucha nie zawsze jest dźwięk szorowania. Głośna praca owszem, ale jak ją odróżnic nie słysząc prawidłowej pracy silnika z dobrym łańcuchem od swojego, którego słyszy się zawsze.
Napewno powinno się łańcuch zmienić kiedy dojdzie już do przestawienia na zębach wałka/wałków rozrządu, ale czy warto czekać na to, aż się tak stanie i gdzie trzeba będzie wymieniać może więcej części, celem naprawy silnika w wyniku takiej sytuacji ?
Z łańcuchami jest tak jak z życiem człowieka - nikt nie wie kto i ile lat będzie żył pomimo, że średnia wiekowa życia to jakieś 70-80 lat. O zdrowie możemy jednak dbać, choć nie zawsze jest to od Nas zależne, a w przypadku łańcuchów rozrządu też tak jest??
