BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 07:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Generator impulsów BMW 520i m20b20
PostNapisane: 18 marca 2009, 09:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E34
Kod silnika: m20b20
Witam!

Posiadam silnik m20b20. I mam pytanie do znających temat.
Gdzie znajduje się wtyczka aby podłączyć czujnik który jest na jednym z przewodów
zapłonowych. Czujnik ten jest oznaczony jako pulse generator:

http://bmwfans.info/original/E34/Lim/52 ... l-12_0062/

Czy ktoś może jedzi bez tego czunjnika?
Czy czuje jakieś zmiany w pracy silnika?

Pozdrawiam!


Ostatnio edytowano 18 marca 2009, 09:35 przez kris.wawa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Generator impulsów BMW 520i m20b20
PostNapisane: 18 marca 2009, 09:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kris.wawa napisał(a):
Witam!

Posiadam silnik m20b20. I mam pytanie do znających temat.
Gdzie znajduje się wtyczka aby podłączyć czujnik który jest na jednym z przewodów
zapłonowych. Czujnik ten jest oznaczony jako pulse generator:

http://bmwfans.info/original/E34/Lim/52 ... l-12_0062/

Czy ktoś może jedzi bez tego czunjnika?
Czy czuje jakieś zmiany w pracy silnika?

Pozdrawiam!


Wtyczka jest pod tym czarnym okrągłym gniazdem diagnostycznym silnika.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 10:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E34
Kod silnika: m20b20
Dla ścisłości, u mnie gniazdo jest nowego typu i jest przy kolumnie amortyzatora.
A ten czujnik idzie do listwy która idzie pod kolektorem ssącym. Ale idzie kabel. I nie wiem gdzie jest wtyczka i połaczenie?

I co zastanawiające mam w miejscu przed tą listwa z przodu jakąś wolną wtyczkę. Ale kablel jak pisałem wchodzi w listwę.

Możesz coś więcej powiedzieć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 11:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kris.wawa napisał(a):
Dla ścisłości, u mnie gniazdo jest nowego typu i jest przy kolumnie amortyzatora.
A ten czujnik idzie do listwy która idzie pod kolektorem ssącym. Ale idzie kabel. I nie wiem gdzie jest wtyczka i połaczenie?

I co zastanawiające mam w miejscu przed tą listwa z przodu jakąś wolną wtyczkę. Ale kablel jak pisałem wchodzi w listwę.

Możesz coś więcej powiedzieć?


Ale to masz podłączony impulsator czy nie ? Wtyczka impulsatora pasuje tylko do jednego gniazda i nie da się jej podłączyć gdzieś indziej.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 12:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E34
Kod silnika: m20b20
Widzisz problem jest taki że on sobie wisi. Ale nie jest na kablu od świec.
Bo poprzedni właściciel kupił kable bez niego. Ale go zostawił.

Idąc za kablem dochodzę do listwy pod kolektorem ssącym. Dalej nie wiem. Może można tą listwę zdjąć. Bynajmniej bez zdjęcia jej nie ma żadnej wtyczki do której jest podłączony.

Ale tak jak pisałem, mam jakąś ekstra wtyczkę przed tą listwą. Do niej nic nie jest podłączone.
A co z objawami bez tego impulsatora? powinienem wyczuć inną pracę silnika?

A i jeszcze jedno. Gdzie w moim silniku jest czujnik położenia wału?

Czy to ten z przodu silnika przy wiatraku wentylatora? Koło koła takiego zębatego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 14:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kris.wawa napisał(a):
Widzisz problem jest taki że on sobie wisi. Ale nie jest na kablu od świec.
Bo poprzedni właściciel kupił kable bez niego. Ale go zostawił.

Idąc za kablem dochodzę do listwy pod kolektorem ssącym. Dalej nie wiem. Może można tą listwę zdjąć. Bynajmniej bez zdjęcia jej nie ma żadnej wtyczki do której jest podłączony.

Ale tak jak pisałem, mam jakąś ekstra wtyczkę przed tą listwą. Do niej nic nie jest podłączone.
A co z objawami bez tego impulsatora? powinienem wyczuć inną pracę silnika?

A i jeszcze jedno. Gdzie w moim silniku jest czujnik położenia wału?

Czy to ten z przodu silnika przy wiatraku wentylatora? Koło koła takiego zębatego?


Sprawdź czy jest podłączony i będziesz wiedział. Nie wiem w sumie do czego służy ten impulsator :) A czujnik położenia wału to to co piszesz.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 16:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E34
Kod silnika: m20b20
Ja wiem do czego służy :)

Tylko ni wiem czy jego brak może powodować takie efekty jak u mnie.
Myślę że nie.

A Ty masz go u siebie działającego?

Cylindry są podzielone na dwie grupy 1 3 5 i 2 4 6.
Jak nie ma czujnika, na każdy zapłon ECU podaje impuls zawsze na dwie grupy.
Czyli zawsze uruchamia sześć wtrysków.

Kiedy jest czujnik uruchamia po trzy wtryski na zapłon, a nie sześć.
Czyli nie marnuje paliwa w kolektor i wtryskuje tylko w te na których za moment będzie zapłon.

Więc wniosek prosty. By efektywnie wszystko działało, i mniej paliło. Lepiej by działał.
Rzeczywistość jest taka że u mało kogo on jest. Albo jest połamany.

Powiedz mi jeszcze Bobby, czy kiedyś wyjmowałeś wtryski? i patrzyłeś jak sikają?
Bo ja wczoraj to robiłem i nie jestem zadowolony. Wydaje mi się że powinny byś stożki.
A to słabo przypominało stożki. Mimo że wszystkie jednakowo działały.

Wiesz coś na ten temat?

W


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 17:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kris.wawa napisał(a):
Ja wiem do czego służy :)

Tylko ni wiem czy jego brak może powodować takie efekty jak u mnie.
Myślę że nie.

A Ty masz go u siebie działającego?

Cylindry są podzielone na dwie grupy 1 3 5 i 2 4 6.
Jak nie ma czujnika, na każdy zapłon ECU podaje impuls zawsze na dwie grupy.
Czyli zawsze uruchamia sześć wtrysków.

Kiedy jest czujnik uruchamia po trzy wtryski na zapłon, a nie sześć.
Czyli nie marnuje paliwa w kolektor i wtryskuje tylko w te na których za moment będzie zapłon.

Więc wniosek prosty. By efektywnie wszystko działało, i mniej paliło. Lepiej by działał.
Rzeczywistość jest taka że u mało kogo on jest. Albo jest połamany.

Powiedz mi jeszcze Bobby, czy kiedyś wyjmowałeś wtryski? i patrzyłeś jak sikają?
Bo ja wczoraj to robiłem i nie jestem zadowolony. Wydaje mi się że powinny byś stożki.
A to słabo przypominało stożki. Mimo że wszystkie jednakowo działały.

Wiesz coś na ten temat?

W


Wtrysków nigdy nie ruszałem a spalanie przy dość ostrej jeździe mi wychodzi jakieś 13,5l w Wawie.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 19:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E34
Kod silnika: m20b20
Oczywiście mówisz o benzynie jak rozumiem?

To całkiem dobre spalanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 19:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kris.wawa napisał(a):
Oczywiście mówisz o benzynie jak rozumiem?

To całkiem dobre spalanie.


Tak

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 23:07 
Wtrącę się w temat.
Zakupiłem ostatnio kable ale niestety nie maja czujnika.
Myślę nad przełożeniem starego. Tylko chciałbym wiedzieć czy on działa.
Bo nowy kosztuje 66pln na allegro.

Jak go sprawdzić??
Wie ktoś może??

No i na który przewód powinien być założony ten czujnik??


Góra
  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 18 maja 2010, 11:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E34
Kod silnika: m20b20
Kilker napisał(a):
Wtrącę się w temat.
Zakupiłem ostatnio kable ale niestety nie maja czujnika.
Myślę nad przełożeniem starego. Tylko chciałbym wiedzieć czy on działa.
Bo nowy kosztuje 66pln na allegro.

Jak go sprawdzić??
Wie ktoś może??

No i na który przewód powinien być założony ten czujnik??


Sprawdzić ciężko. Ale założony powinien być na pierwszy przewód od kopułki.
Czyli na Wysokie napięcie 1 cylindra.

Sprawdzić można odłączając go z listwy i na uruchomionym podłączając pod niego woltomierz.
Myślę że trzeba zacząć od 200V. A potem schodzić w dół. Sądzę że impulsy mogą być rzędu mV,
ale najlepiej zacząć od 200V :) by nie spalić miernika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL