BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 03:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Ssanie w m40
PostNapisane: 6 listopada 2006, 09:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Witam,

Czy wie ktoś jak jest realizowane ssanie w m40? Czy komp zwiększa czasy otwarcia wtrysków czy jest jakiś 'dadatkowy' wtryskiwacz?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ssanie w m40
PostNapisane: 28 maja 2010, 17:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: E90 320i
Witam, dołączam do pytania. Problem w tym, że na zimnym silniku brakuje silnikowi (M40) benzynki. Po przekroczeniu temperatury wody za niebieskie pole, auto nagle dostaje kopa i problem całkowicie znika. :zdziwko: Później jak odpalę ciepły silnik, to opisane objawy trwają pół minuty, po czym problem również nagle znika. Proszę drogich forumowiczów o informację jak rozwiązane jest ssanie w tych silnikach. :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ssanie w m40
PostNapisane: 28 maja 2010, 19:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Ssanie to w 126p było i to w starszych modelach, teraz to już prehistoria. :)
Za zwiększone obroty na zimnym motorze odpowiada Sterownik, który pobiera informację z różnych czujników które mamy w silniku.
Jak się dowie, że motor jest zimny, to zwiększa uchylenia klap w dolocie i innych sterownikach, przez co idzie więcej powietrza i mieszanka jest bogatsza, a obroty podwyższone ( tak w wielkim skrócie, bo to bardziej złożony proces).

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ssanie w m40
PostNapisane: 28 maja 2010, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: E90 320i
Boggy e36 napisał(a):
Ssanie to w 126p było i to w starszych modelach, teraz to już prehistoria. :)
Za zwiększone obroty na zimnym motorze odpowiada Sterownik, który pobiera informację z różnych czujników które mamy w silniku.
Jak się dowie, że motor jest zimny, to zwiększa uchylenia klap w dolocie i innych sterownikach, przez co idzie więcej powietrza i mieszanka jest bogatsza, a obroty podwyższone ( tak w wielkim skrócie, bo to bardziej złożony proces).


Może w samochodach z elektronicznie sterowanym wtryskiem to nie nazywa się ssaniem, ale nie czepiajmy się nomenklatury. Tak w wielkim skrócie to się orientuję, bardziej zależałoby mi na tym złożonym procesie. Nie jestem samochodowcem, ale orientuje się w mechanice. Jesteś z polic, więc jak Ci powiem, że jestem po technicznej szkole szczecińskiej - to się pewnie domyślisz z jakiej. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ssanie w m40
PostNapisane: 28 maja 2010, 20:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
TME :]
Mozna poczytać np. na elektroda.pl "o komputerowych systemach sterowania samochodem".
Sterownik dostaje informację od czujników (temp.silnika, temp.cieczy- to na pewno a pewnie jeszcze od innych), o tym czy silnik jest ciepły, czy zimny, a precyzyjniej o jego aktualnej temp.
Od tego jakie "wskazówki" dostanie od czujników, wysterowuje regulator biegu jałowego do utrzymania prędkości obrotowej wystarczającej do prawidłowej pracy motoru i wartości ustawień przepływki i przepustnicy.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ssanie w m40
PostNapisane: 28 maja 2010, 21:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: E90 320i
AM :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ssanie w m40
PostNapisane: 28 maja 2010, 21:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
Boggy e36 napisał(a):
przez co idzie więcej powietrza i mieszanka jest bogatsza

akurat to stwierdzenie jest głupotą. Może się tylko przejęzyczyłeś... więcej powietrza = mieszanka uboższa.

w m40 poniżej pewnej wartości napięcia czujnika temperatury sterownik zwieksza częstotliwość taktowania silnika krokowego i czas wtrysku do prawie 7-8ms (wtrysk półsekwencyjny czyli akurat tu 2cyl + 2cyl) - na rozgrzanym silniku ok 5ms, z tym że silnik krokowy otwiera powietrze częściej tylko przez kilka sekund a czs wtrysku jest zwiekszony aż do nagrzania silnika.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ssanie w m40
PostNapisane: 28 maja 2010, 21:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
upbeat napisał(a):
Cytuj:
Boggy e36 napisał(a):
przez co idzie więcej powietrza i mieszanka jest bogatsza


akurat to stwierdzenie jest głupotą. Może się tylko przejęzyczyłeś... więcej powietrza = mieszanka uboższa.


Dokładnie, myślałem dobrze a napisałem inaczej.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ssanie w m40
PostNapisane: 28 maja 2010, 21:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: E90 320i
Zatem między zimnym a ciepłym silnikiem czas wtrysku zmienia od 8 do 5ms, po otrzymaniu informacji z czujnika temp płynu. To jest istotna informacja. Obstawiam zbyt mały wydatek pompy paliwowej. Jutro zdejmę przewód powrotny paliwa z listwy do zbiornika, pod siedzeniem i zobaczę czy idzie paliwo na powrót, gdy zacznie przygasać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ssanie w m40
PostNapisane: 29 maja 2010, 15:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: E90 320i
Powyższego nie sprawdziłem, ale za to sprawdziłem czujnik temperatury płynu chłodzącego. Rezystancja czujnika przy temp. ok 40stC wynosiła 1.3 kOhma. Rezystancja czujnika przy całkowicie zimnym silniku (płyn poniżej 20 stC) ok 6.5 kOhma. Czy to normalne? Napięcie na zasilaniu czujnika 5V (wyczytałem, że taka ma być)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL