BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 00:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] zgrzyty po wymianie oleju-pomocy!
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 12:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: strzegom
witam!
moze ktorys z fanow bmw mi pomoze bo mi juz rece opadaja,kazdy machanik co innego mi mowi...
a mianowicie mam bmw e36,325i,94rok,z vanosem.i jest tak-na zimnym silniku jest ok,na cieplym silniku na wolnych obrotach tez jest ok ale jak tylko sie nagrzeje to jak dodam gazu i przytrzymam na okolo 2-3 tys obrotow to jest okropne zgrzytanie,szorowanie jakby metal o metal.slysze to dokladnie i centralnie na kolektorze ssacym,nigdzie indziej!owe dziwne dzwieki wystepuja rowniez w czasie jazdy jak zmieniam biegi np z 2 na 3 z 3 na 4.im dynamiczniej jade,im szybciej chce przyspieszyc i zmienic bieg to tez to slysze.albo jak np jade ze stala predkoscia powiedzmy 80 i jak popuszcze gazu i troche schodza obroty to tez to slysze.najbardziej tak do biegu 4.
wymienilaem caly rozrzad.w serwisie powiedzilei mi ze to jakis tloczek w vanosie i to jest przyczyna zgrzytania,ale ja w to watpie...auto ma okolo 300tys przejechane i jezdze na mobil 10w-40.gdy te auto kupilem i wymienialem olej to okazalo sie ze ze w silniku byl okropny gnoj a nie olej...!!!koles od ktorego kupilem bmke poprostu zaniedbal wymiane oleju lekko mowiac...

niby szklanki,zawory,hydraulika jest ok tak mowili w serwise...czy mozliwe ze sie pozapychaly kanaliki olejowe i olej nie dociera wszedzie?gdy mam wlaczony zaplon to kontrolka oleju mi nie gasnie dopiero jak uruchomie silnik.wyczulem tez dalikatne luzy na tym kole od pompy olejowej gdzie zachodzi pasek mikro

cale te klopoty pojawily mi sie wlasnie po wymianie oleju,filtrow itd.
dodam ze rozrzad i vanos jest poprawie zalozony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 12:44 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
kontrolka tak ma gasnac...a przyczyne szukaj moze w ukladzie wydechowym :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 12:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: wÂłocÂławek
a wiesz na100% ze byl wczesniej zalany 10w40 a nie 15w40?mialem kiedys podobnie byl mineral a ja zalalem 10w,zaczela glosniej pracowac i dostala wycieki,musialem zmienic na15w,pomoglo,moze u Ciebie tez pomoze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 15:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: strzegom
tak na 100% byl przed tem zalany polsyntetyk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 15:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: strzegom
a mozliwe ze to szklanki??a co proponujesz bym sprawdzil w ukladzie wydechowym,co moze miec wplyw na to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 18:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego nagraj ten dżwiek i podeślij na forum
mnie jakoś dziwnie kojarzy się to z Vanosem
ten koleś-jak piszesz nie musiał zaniedbać wymiany oleju ale dolać moto-doktora aby wyciszyć niektóre rzeczy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 19:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: strzegom
a moze to katalizator?bo to jakby metaliczny dzwiek,cos jakby wpadalo w rezonans...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 21:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Kolego czy ten dźwięk nie jest podobny do tego

http://www.youtube.com/watch?v=1WHgZS5KrzI

jesli tak to Vanos

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL