BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 09:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana przedniego zawieszenia
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 17:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Tak jak w temacie...jak wymienic przednie zawieszenie tj sworznie wachaczy(wewnetrzny i zewnetrzny)tuleje wachaczy,laczniki stabilizatora,poduszke stabilizatora,koncowke drazka i drazek kierowniczy??czy dam sobie sam w garazu z tym rade czy musze jechac do mechanika??w jaki sposob sie za to zabrac??czekam na odpowiedz.pozdrawiam Was Hejka!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 18:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
np. ze sworzniami nie będzie Ci tak łatwo je wybić, ale wszystko jest kwestią wyposażenia warsztatu oraz Twoich chęci (i umiejętności)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 18:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
heh no wlasnie wyszedlem spod buni i widzialem ze nie jest za ciekawie...ale jesli juz te sworznie sa do wyrzucenia to moge mlotem walic i wkoncu wyjda chyba prawda???a wlasnie jak sie te sworznie wybija??one sa jakos zabezpieczone??nie wiem nakretka...czy moze sa jakos wkrecane czy tylko tak wprasowane??nie wiem...nigdy tego nie robilem wiec sie pytam Was Drodzy forumowicze :)wiem tylko tyle ze nowych sworzni nie wolno wbijac mlotkiem tylko nalezy je wprasowac na prasie hydraulicznej.z tymi sworzniami bedzie najwiekszy problem a co do drazkow i koncowek to juz calkiem nie wiem...bo do tego to trzeba miec sprzet chyba bo skad bede wiedial czy jest dobra zbierznosc??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 18:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
zbierzność tylko na stacji ustawisz
sworznie wybijesz za pomocą odpowiednio dobranej rurki (średnica) oraz młota (i wspóltowarzysza, który Ci przytrzyma rurkę lub będzie walił młotem), teoretycznie nowych sworzni nie powinno się wbijać (no chyba, że masz wyczucie i robiłeś to już kilka razy), tak więc jesłi myślisz, że zrobisz to sam w jedno popołudnie to zapomnij, schodzi i to długo.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 19:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
a i tak po wymianie wszystkiego jw. przydało by sie zbieznosc ustawic :hyhy:

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 19:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
a te sworznie to sa tylko tak wprasowane...nie sa zadna nakretka albo jakas zawleczka zablokowane??wystarczy wyjac wachacz i bic mlotem...i maja wyjsc tak??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 20:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
he tak trzeba bic aby wahaczy nie uszkodzić ja robiłem sam zaprasowywałem na imadle
przy użyciu kawałka rurki, w każdym bądź razie cały dzień mi zeszło ale zrobiłem i troche więcej w kieszeni

a tak pozatym zawsze sie wszystko sam robić, niema rzeczy nie możliwych wole dokupić jakiś narzędzie niż zapłacic mechanikowi za roboćizne

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 20:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Łukasz(elektron85) a moglbym cie prosic zebys mi napisal mniej wiecej jak to robiles mozesz na PW.Prosze cie bardzo.pozdrawiam i czekam na odpowiedz.prosze rowniez o inne podpowiedzi jak to mam zrobic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL