BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2025, 02:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Silnik 2,5 vanos kaput, co dalej?
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: warszawa
Witam.
Niestety niemiła przygoda - silnik po uruchomieniu wszedł na obroty, ale nie równe, po czym zszedł. Ostatni raz. Ciśnienie na jednym cylindrze 7 barów, na reszcie 0. Więc pytanie co byście zrobili? Podaję bardzo orientacyjne kwoty manewrów, które można wykonac - remont silnika 6000, wymiana na nowy używany 3000, zamiana na silnik v8 3l /teoretycznie jest osiągalny już/ - 3500. Ceny sa bardzo bardzo orientacyjne są podane przez firmę, gdzie naprawiałem wóz.
Sprzedac nie ma sensu, bo oddam za grosze, kupic nowy używany silnik 2,5 vanos to nie jest prosty i pewny temat, teoretycznie v8 jest w zasięgu, ale trzeba zmienic skrznię biegów oraz układ hamulcowy. Przyrost mocy nie byłby chyba tak duży.
Więc pytanie co byście zrobili?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 09:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Jeżeli planujesz trzymać swoje e34 to remontuj silnik.Kupno drugiego silnika trochę ryzykowne, bo też może być zajechany.Z tym kosztem remontu silnika to trochę przesadziłeś :hyhy: Remoncik powinien wynieść ciebie ok 2000 zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 14:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 186
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
uszczelka pod głowicą OK. 100zł, pierścienie około 65zł x 6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 16:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego aż nie chce się wierzyć aby ni z tego ni z owego nie było ciśnienia na silniku
bez żadnych wcześniejszych objawów
zdejmij głowice i zobacz co się dzieje usterka nie musi oznaczać końca silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 10:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: warszawa
Mi też się nie chce wierzyć.
Ma przejechane 270 tys, raczej nie powinno być takich przygód, ludzie mówią, że tak nie powinno się stać. Uruchomiłem go na parkingu i to był ostatni raz jak go uruchomiłem. Wcześniej nie mierzyłem ciśnienia, nie było powodu.
Uszczelka pod głowicą jest ok, nic tam się nie dzieje.
Auto lubię, chociaż zawodzi, chciałbym je trzymać /trudno mi uwierzyć, że to piszę/
Od jakiegoś czasu było słychać przy 3000 obrotów "inny" dźwięk z silnika, wpadał w lekką wibrację odczuwalną na pedale gazu, po 3200 było ok, to wyglądało na luzy na pierścieniach. Oleju nie brał jakoś, chyba że sobie otworzyłem przepustnicę do końca, ale to czasami tylko.
Silnik dawał sygnały, że ma już dość, vanos klepał mocno, ale to nic, szklanki też czekały w kolejce na zrobienie. W cenie remontu jest zrobienie szklanek, ok. 1700, vanosa, ok 500zł, oraz całej reszty, która nie działa w tym momencie, płynów oraz pracy ludzi. Gdzieś tam się nastawiałem na remoncik, albo na zmianę, ale to przyszło szybciej niż zdążyłem to dokładnie przemyśleć.
A taka ładna pogoda :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 15:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
trzeba by na początek zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyc co tam sie dzieje jak z łąńcuchem i zaworami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 10:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
również myślę że lepiej wyremontować swój silnik jeśli chcesz tym autem jeszcze parę lat jeździć bo jak kupisz inny używany silnik to nawet jak będzie sprawny w 100 % to wszystkie te części i podzespoły prędzej czy później zaczną się sypać a jak zrobisz remont swojego silnika to na parę lat masz spokój święty

ja bym rozebrał silnik jak radzą koledzy i podliczył to wszystko jeszcze raz bo te 6000 zł to trochę przesadzona kwota
może poszukaj innego mechanika?

powodzenia
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 17:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: warszawa
Też mi się wydaje ze te 6500 to raczej dużo jak na remont, nie wiem, może tam tłoki z tytanu chcą włożyć.
Zbadam temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 17:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: warszawa
Dobra, jest tak, że zrobienie góry, głowicy, nowe zawory zamiast pogiętych to koszt ok. 3000zł. Zostaje dół, który nawet ja wiem, że chodzi nie tak jak powinien, więc - nowe tłoki, pierścienie oraz szlifowanie bloku, bo zamiast walcowych otworów ma niestety stożkowe plus reszta tematów. Po tym zabiegu oraz nie tylko takim mamy zrobiony silnik. Koszt jak wyżej albo więcej.
W tej sytuacji wolę chyba zamienic na używany. Może ktoś ma takiego vanosa 2,5l w okolicach stolycy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Silnik 2,5 vanos kaput, co dalej?
PostNapisane: 2 maja 2011, 07:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 7
Lokalizacja: Węgrów
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M20B25
A co mogło się stać ze w e34 525i pierwszy tłok sklepał świece


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Silnik 2,5 vanos kaput, co dalej?
PostNapisane: 2 maja 2011, 16:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: K-lin
Moje BMW: e36 325i qp
Kod silnika: M50B25nv
nie jedną a dwie świece :rotfl: ( patrz mój avatar ) :hyhy:

No chyba że w cylinderku zrobił się shake z tłoka, korbowodu i zaworów

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Silnik 2,5 vanos kaput, co dalej?
PostNapisane: 2 maja 2011, 17:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: Skępe
Moje BMW: E 34 525i
Kod silnika: M50B25
A ja mysle by sie w remonty niebawić,częsci to nieproblem,problemem jest dobry mechanik który autko ogarnie i pożądnie poskłada,trzeba się liczyć z tym że za 4 stówki nikt łap brudził niebędzie,więc szukaj silnika w budzie takiego co można odpalic a nawet sie przejechać,mysle,że jak poszukasz to znajdziesz bez większych problemów i zamkniesz sie w 2 tyś.może uda sie dogadać z kolesiem i odsprzeda sam słupek(blok głowica) to jeszcze taniej.a swój stary możesz zutylizowć i częsc kosztów sie wraca automatycznie.A jak troszke ogarniasz tematy mechaniki przekładke zrobisz sobie sam z jakimś kolegą.ot taka moja rada :) troszke oparta na moich doswiadczeniach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Silnik 2,5 vanos kaput, co dalej?
PostNapisane: 3 maja 2011, 08:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 7
Lokalizacja: Węgrów
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M20B25
Ja silnik już znalazłem 2.5 vanos i siedzi w budzie mam się przejechać i powiedzieć czy mi pasuje czy nie to jest dobry sposób chyba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL