BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 czerwca 2025, 10:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] wymontowanie i montaż głowicy / wymiana uszczelki M50
PostNapisane: 4 czerwca 2010, 19:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Pionki
Witam Wszystkich!!!
Zdaję sobie sprawę, że jest mnóstwo tematów dotyczących wymiany uszczelki, ale mam kilka indywidualnych pytań do Was koledzy, więc postanowiłem utworzyć kolejny na temat uszczelki i głowicy...

Zatem: 320i R6 24V bez VANOSa (silnik M50) - poważny wyciek płynu chłodzącego spod głowicy (ewidentna przegrzana głowa i po rozbiórce wzrokowo nie stwierdzam pęknięcia głowicy, ale dopiero dziś mi potwierdzi koleszka, o którym mowa niżej)

- czy koszt planowania głowicy ze szlifowaniem gniazd zaworów w wys. 440 zł to dużo, czy normalnie?
Tak mi policzył gość w Kozienicach, a podobno bardzo dobrze wykonuje swoją robotę...

- za komplet uszczelek głowicy 480 zł (po rabacie w zaprzyjaźnionym sklepie;) - dużo, czy norma?
Czy może wstrzymać się z kupnem całego kompletu i zmienić tylko poszczególne uszczelki, jeśli tak to na które Waszym zdaniem zwrócić szczególną uwagę?

- jak w końcu z tymi śrubami głowicy? Zmieniać na nowe przy żeliwnym bloku silnika, czy nie?
Ogólnie to nie wahałbym się ze zmianą, tyle że potrzebuje zmienić jeszcze pasek alternatora, uszczelkę miski oleju, olej i filtry i wymienić chłodnicę (używka 150 zł) do tego nowy płyn chłodniczy, a każda pierdoła podbija końcowy koszt o kolejne złotówki. Proszę o radę bo jeśli ktoś już miał problemy z urwaną śrubą to wolałbym się tego wystrzec...

Podjąłem się samodzielnej wymiany, chociaż dotychczas robiłem tylko uszczelkę w FIACIKU UNO 1.0 i w POLONEZIE 1.5 (polskiej wersji BMW - napęd na tył i silnik też wzdłużnie, tylko koników mniej, bo w Polsce bida)

Przeniosłem temat z działu "Zrób to sam", po prostu nie to miejsce było... ale to moje początki na forum :zawstydzony:

_________________
Jak narazie to max wyciągnięty z mojego
R6 2,0i 24V to:
57 m/s
Ale na niesekwencyjnym gazie (szajs)!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymontowanie i montaż głowicy / wymiana uszczelki M50
PostNapisane: 6 czerwca 2010, 11:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Pracy w porównaniu z poldkiem o wiele więcej ale ze trzy popołudnia i da radę,
Ja za planowanie głowicy i wymianę uszczelniaczy oraz sprawdzenie na szczelność dałem 160zł
Gniazd zaworowych nie ruszałem, bo były widać już kiedyś robione i wymienione zawory(za poprzedniego właściciela) i trzymały ciśnienie ,cena by była niższa tak ok 130-140zł ale moja po przegrzaniu była troche zwichrowana i gośc sporo zebrał materiału.
Koszt uszczelek to pod głowice: jak normalna czyli 1,74mm czy coś takiego od 160zł
2,04mm od 210zł wiadomo, orginał albo cała stalowa to i po 500 chodzą, warto wymienić pod kolektorem wydechowym i pokrywą zaworów, dalej też wiadomo, dobrze wymienić ale jak kto uważa, ja dałem sobie spokój.
Sruby też wiadomo, ze względu na charakterystykę dokręcania lepiej zmienić, na allegro koszt jakieś 97zł, ja kupiłem u siebie w sklepie za 50zł komplet.
A i o kluczach pomyśleć trzeba bo wiadomo, to torx to dwunastokątne, to ciężki dostęp, no i dwnamometryczny trzeba, ale chociaż wieszcz co zrobisz :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymontowanie i montaż głowicy / wymiana uszczelki M50
PostNapisane: 6 czerwca 2010, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Pionki
Do poloneza to nie ma porównania, bo wymiana uszczelki trwa jakieś 3h, bo i o planowaniu to bardzo się nie myślało ;)

Ja rozbierałem swoją jedno dłuższe popołudnie i przyznam, że ja nie potrzebowałem torxa dwunastokątnego...
do demontażu cewek - 10mm nasadowy,
do pokrywy zaworów - 10mm nasadowy,
do kół rozrządu - torx sześciokątny nasadowy 8 /chyba/ (nie trzpień)
do wałków rozrządu - 11mm nasadowy
do kolektora wylotowego - 11mm nasadowy
no i do głowicy - torx sześciokątny nasadowy 12 (nie trzpień) [powinien być torx, ale ja użyłem zwykłego nasadowego 10 mm]

do montażu nabędę komplet nasadek typu torx, bo jak wiadomo zwykłe mogą sobie nie dać rady...

wcześniej zakupiłem kilka torxów trzpieniowych, ale sugerowałem się, że takimi mam dokręconą głowicę w MONDEO. W książeczce "sam naprawiam BMW e36" nie podali dokładnie jakie będą potrzebne :dobani:
Jest jeszcze kilka przekłamań, jak na przykład porąbany i pomieszany opis demontażu rozrządu BMW z VANOSem i bez,
ale jak tylko złożę swoją i odpalę, to napiszę co opisali w sposób nie do końca zrozumiały...
Teraz nie chcę zapeszać :cool:

_________________
Jak narazie to max wyciągnięty z mojego
R6 2,0i 24V to:
57 m/s
Ale na niesekwencyjnym gazie (szajs)!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL