BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Przygotowanie auta pod okazjonalny drift
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 19:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50b25
Odrazu może wyjaśnie oco chodzi jestem szczęsliwym posiadaczem bmw e34 525 24V , na codzień autko służy mi do dojazdów do pracy. wszystko wymieniane na czas ogólnie zadbane nie oszczedzam kasy bo jest to moje oczko w głowie,niestety mam most bez szpery, Niespecialnie przepadam za paleniem gumy "w miejscu" jednak czasami chcialbym polatać na kontrze czyli podriftować , tylko interesuje mnie jak dokładnie przygotować autko , zeby służylo jako normalne auto do jazdy na długie trasy i żeby od czasu do czasu jakiś wypad na plac mu nie zaszkodził. Czy wystarczy poprostu oryginalny most ze szperą ?? zmiany jakieś w ukladzie chłodzenia , czy coś jeszcze zmieniać żeby jak najlepiej go zabezpieczyć ??. dodam ze zawieszenie jest lekko usztywnione i obniżone i raczej tego niechce zmieniać na niższe twardsze itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przygotowanie auta pod okazjonalny drift
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 19:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
*chlodzenie seryjne wystarczy, ale lepiej zeby bylo w dobrym stanie, najlepiej doprowadzic oryginalne chlodzenie do jak najlepszej - oryginalnej wydajnosci, niestety z biegiem czasu lopatki pompy potrafia sie urywac, chlodnica pokrywa sie kamieniem i spada wydajnosc
*Co do zawieszenia najlepiej cos obnizonego, jesli chcesz sie bardzo bawic to moze gwincik? na codzien pojezdzisz sobie normalnie a przed wypadem w weekend skrecisz je odpowiednio do sportu
*dodatkowa para felg na tył
*szpera nie jest obowiazkiem ale znacznie ułatwi zabawe i na pewno duzo frajdy
*wygodniejsza kierownica

Nie lepiej zmotac sobie na weekend jakis inny samochod? po co katowac swoje kochane wozidelko, lepiej do tego osobny samochodzik ktory sobie przygotujesz do zabawy

pozatym wiekszosc bmw radzi sobie bez zadnych modyfikacji ;]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przygotowanie auta pod okazjonalny drift
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 19:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
wystarczy szpera i juz troche powariujesz.
najlepiej zaspawac most zrobic szpere 100% ale to jest uciazliwe w codziennym uzytkowaniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przygotowanie auta pod okazjonalny drift
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50b25
myślałem tez nad kupnem innego autka, ale z drugiej strony jazda moim sprawia mi największa radość i chciałbym połączyć wszystko w jedym samochodzie, felgi dodatkowe to nie problem mam 6 stalówek do tego modelu :P , tylko właśnie nie jestem aż tak zafascynowany "driftem" żeby z limuzynu robić driftowóz. wole delikatne zmiany które umozliwią mi pełną kontrole auta podczas poślizgu;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przygotowanie auta pod okazjonalny drift
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 19:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
artek525, kup most ze szpera, to jest naj naj naj najwazniejsze w lataniu bokiem :)
Szpery w bmw kleily 25% (eMki 35%). Ale po sporym przebiegu wycieraja sie i ich zeszperowanie sie moze wynosic 20%, 15..... Wiec warto taka szpere zregenerowac i od razu "zaceisnic" na np 30-35%. Nie podam Ci gdzie to mozesz zrobic ale jest troche takich firm co to niedrogo robi, musisz poszukac w necie, Chyba szeszkin motorsport to robi m.in.
Zalety szpery docenisz oprosz suchego placyku, na deszczu, sniegu, lodzie.
Ja od drugiej beemki mam zawsze szpere i jak kupilem ostatnia zeby ja zrobic do jazdy/driftu i nie miala szpery to na osniezonych/ oblodzonych drogach strasznie sie denerwowalem przy ruszaniu jak jedno kolo mielilo i ledwo moglem ruszyc

artek525 napisał(a):
żeby od czasu do czasu jakiś wypad na plac mu nie zaszkodził

No i jak masz krecic wysoko silnik to koniecznie dobry olej: najgestszy 10W, firmy liqui moly, valvoline, mobil1, motul ewentualnie castrol. Najlepiej gdybyc zalal syntetyk: 5W40 lub 5W50 wyczynowy. Do tego plukanka liqui moly.
Jezeli zaczniesz driftowac na moscie bez szpery to daje mu godzine maks miesiac i na zlom.
Musi byc sprawne visco i wskaznik temperatury, o jego kontroli podczas palowania nie musze chyba przypominac, tak jak o zakazie wylaczania silnika od razu po palowaniu.

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przygotowanie auta pod okazjonalny drift
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50b25
powiem tak ten samochód mam juz ponad półtora roku wszystko robie sam, tylko ogólnie chciałem wiedzieć co zrobic bo napewno tacy jak Ty Pablo macie większe doświadczenie itd, co zrobić żeby silnik bardzo nie ucierpiał, jak ją kupiłem uszkodzoną bez mostu i rozrusznika ale mniejsza o rozrusznik , kupiłem most ale obudowa nie pasowała wiec zrobiłem najwiekszy błąd przełożyłem mechnizmy z jednego do drugiego po przejechaniu 15 km przy prędkości 80km/h zblokował mi się i od tamtej pory jeżdze na moście bez szpery z bmw e34 3.0 12V M30b30. dlatego nie szalałem żeby ten sie nie zblokował. ale zrobie tak jak mówisz kupie most ze szperą i troche ją zacisne. a i czy jest ryzyko że coś sie stanie z taka "zaciśniętą szpera do 30-35%) czy poprostu bedzie normalnie działała jak oryginalna 25 % ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przygotowanie auta pod okazjonalny drift
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50b25
olej zawsze leje pełny syntetyk Castrol 5w40 i właśnie myślałem nad jakimś wyczynowym i tak jak mówisz zalaje jakiś syntetyk 5w50 zeby jak najlepiej zabezpieczyćsilnik , a to żeby go nie wyłanczać jak sie przegrzeje to wiem :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przygotowanie auta pod okazjonalny drift
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 20:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
artek525 napisał(a):
jakiś syntetyk 5w50

www.valvoline.pl zalej 5W50 vr1 racing
Lub jaki liqui moly, ewentualnie mobil1.
Olej do szpery najlepiej Motul chyba PA90, tak zalecaja w serwisie szper :!:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przygotowanie auta pod okazjonalny drift
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50b25
ok;) Dzięki wielkie, napewno zanim coś zaczne robić furką to wszystko przygotuje tak jak mówisz;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL