BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 czerwca 2025, 11:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 323i Brak mocy :(
PostNapisane: 4 maja 2008, 03:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Witam, moj problem objawia sie znacznym spadkiem mocy, zacząłem zauwazac to juz tydzien temu, ale pomyslalem sobie ehh pewnie słaba benzyne wlałem, ale niestety teraz to juz chyba F 126p pojedzie szybciej, bo z dnia na dzien coraz gorzej sie dzieje!!! Dla przykładu jade na drugim biegu przy obrotach ok 2 tys obotów, poczym wcisne pedał gazu powiedzmy do 3/4 to slychac jakby silnik sie dławił, nie wkreca sie na obroty jak powinien tym samym auto nie odjezdza jak powinno. Takie objawy są na kazdym biegu nawet na jedynce. Mam silnik M52 bez gazu. Miał ktos moze taki problem?? Tak na marginesie powiem ze chyba przepala mi sie środkowy tłumik bo slychac takie lekkie buczenie pod autem ale to chyba nie tego przyczyna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 09:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Najpierw sprawdź filtr paliwa (najlepiej wymień go) (jest pod samochodem a dokładnie pod fotelem kierowcy) później niech ktoś sprawdzi Ci ciśnienie w układzie paliwowym, bo np pompa paliwa może siadać.

Napisz jakie miałeś ciśnienie i będziemy szukać dalej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 13:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
hej.sprawdz sobie rowniez katalizator, moze jest przypchany. moze sonda padla i komp zle dobiera mieszanke ktora jest uboga lub zbyt bogata.sprawdz sobie kolor elektrod na swiecach, powinny one miec stalowo - rdzawawy kolor , wtedy wiadomo bedzie ze spalanie raczej oki. jesli slyszysz dziwne buczenie na wydechu to sprawdz sobie uklad wydechowy moze sie cos przytkalo.powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 14:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Ok, wiec filtr juz zamówiłem, ma byc na wtorek bo oczywiście takiego nie mieli na magazynie. Wiec jak tylko go dostane to wymienie, pozniej zaczne szukać dalej, wg mnie problem moze tkwic w dolocie powietrza lub układzie wydechowym, powiedzcie czy jakby padł ktorys czujnik np sonda lambda to Check powinien sie zapalać??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 06:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Witam, dzisiaj mam jeszcze "lepsze" wieści! Autko nie jedzie więcej jak 30 na godzine i nie wkreca się powyzej 3000 tys obrotów.... zrobiłem na takim silniku ok 2 kilometrów :( Aż serce boli... grrrrr... Ja podejzewam dmuchniętą uszczelkę pod głowicą bo i "dziwnie" oleju pod górną kreske mi przybyło!! Objawy chyba by się zgadzały??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 06:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
ojj szkoda szkoda bo ładny rocznik i silniczek,upewnij sie na 100%że to płyn chłodniczy dostal sie do oleju a nie np paliwo które spowodowało rozrzedzenie oleju,filtr paliwa,katalizator odpada w tym roczniku (metalowy trwały wkład),sprawdz same ciśnienie na pompie lub ja wymontuj i przeprowadz test ,sprawdz przewody paliwowe do listwy moze sparciały dziwnym trafem,zostaje któras z sond lambdy (chyba masz dwie) lub to co na poczatku -głowa do zrzucenia...pozdro

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 15:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
No właśnie mam wrazenie ze to nie płyn z chłodnicy jest w oleju bo.. olej jest rzadki, ale jednolity (kolor, konsystencja) tak jakby był wymieszany z benzyną, no bo wiadomo jak wygląda olej wymieszany z wodą. Po drugie płyn w zbiorniczku wygląda na czysty, bez śladów oleju. Hmm.... Ciezko mi na chwile obecną cokolwiek zrobić, bo jestem w Anglii, wczoraj była niedziela, a dzisiaj święto, wiec dopiero jutro podjade do warsztatu i będziemy cos kombinować.

Zadam głupie pytanie, co za różnica czy dostało sie paliwo czy płyn chłodniczy do oleju??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 18:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
raczej wątpię czy to uszczelka pod głowicą. a co do przybywania oleju i że jest za rzadki to wydaje Ci się.
To pewnie pompa paliwa albo zapchany filtr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 20:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
OkTi napisał(a):
Zadam głupie pytanie, co za różnica czy dostało sie paliwo czy płyn chłodniczy do oleju??

konsekwencją dostania sie wody do oleju jest uszkodzenie kanału wodnego w miejscu uszczelki głowicy co sie wiąże ze spadkiem mocy ,mieszanie sie wody z olejem lub odwrotnieitp(zrzucanie głowicy-naprawa koszty ).benzyna w oleju nie jest jeszcze powodem do zmartwien ,zazwyczaj to ostatnie wystepuje w wyniku zalewania silnika paliwem,niesprawnej cewki,swiecy co w R6 jest średnio łatwe do wychwycenia dla laika tu moze wystąpic znaczny spadek mocy,dodatkowo niesprawna sonda lambda lub caly czas otwarty termostat

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2008, 18:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: LEGNICA
witam! mialem podobny problem w e36. proponuje sprawdzic i przeczyścić całą instalacje zasilania paliwa wraz z pompką paliwową i dławikami w zbiorniku. powodzeni pozdrawiam!

_________________
MACIEK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, 04:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Witam, samochód na warsztacie, sprawdzona pompa paliwa, filtr wymieniony, zasilanie paliwem bdb. Nastepne podejzenie jest na katalizator, bo po odpaleniu i lekkim przegazowaniu (max 3 tys obrotów) strasznie "grzechocze" spod auta, i mniej więcej z okolic katalizatora, więc jutro mamy sie za to brać (chociaz mój mechanik powiedział ze to dziwne bo w tych Bmkach katalizatory są nie do zaj.......) :) napewno dam znać co było, dla Waszej ciekawości i na przyszłość gdyby komuś coś.... (odpukać...) :)
Pozdrowionka!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL