BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] falujące obroty 320i
PostNapisane: 3 lipca 2010, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E-30 320i 89r
Kod silnika: M-20
Witam , koledzy mam mały problem ze swoją bunią e-30 320i z 89 roku silnik M20 a mianowicie problem chyba wszystkim znany "falujące wolne obroty" tzn. na rozgrzanym silniku może i tak nie czuć ale na zimnym i w dodatku gdy wyłączy się ssanie jest tragedia by po jakiejś chwili gdy dodam troszkę gazu wrócić do powiedzmy normy :( zaznaczam że zimny silnik odpala bez najmniejszego problemu, płynnie wkręca sie na obroty , byłem na kompie i nie wykazało błędu , wymieniłem już świece,kable zapłonowe, kopułkę z palcem, sonde , czyściłem krokowca (nie powiem żeby był czysty), "harmonijkę" od przepływki do przepustnicy,czyściłem gardziel przepustnicy i nie wiele to pomogło :( zaznaczam że auto nigdy nie miało LPG, nie wiem co można jeszcze sprawdzić by było ok :( może ktoś spotkał się z tym problemem w swoim podobnym modelu auta, bardzo bym prosił o porade :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: falujące obroty e-30 320i
PostNapisane: 4 lipca 2010, 15:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
wygląda na niesprawnego krokowca. to ze wyczyściłeś nie musi pomóc jesli jest zepsuty. a jak go czyściłeś? nalałeś benzyny do środka i wymyłeś?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: falujące obroty e-30 320i
PostNapisane: 7 lipca 2010, 10:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E-30 320i 89r
Kod silnika: M-20
pytasz jak go czysciłem , otóż poradził mi kumpel który posiada ten sam model auta z identycznym silnikiem on nalał benzyny ekstrakcyjnej do pojemnika i pozostawił na pare godzin wyciągniętego krokowca ( bodajże na całą noc ) i faktycznie po kilku godzinach takiego moczenia na dnie naczynia miał tyle "farfocli" że za głowę się złapał ale jak twierdzi pomogło co mogę potwierdzić bo jrgo motor pracuje równo, ja zrobiłem to samo ale u mnie nie zadziałało :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] falujące obroty 320i
PostNapisane: 7 lipca 2010, 19:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no to dobrze wyczyściłeś. bo niektórzy to szmatką czyszczą tyle ile sięgną ale to kiepski efekt daje :P

tak jak mówię - silniczek może być po prostu zepsuty, pożycz od tego kumpla na chwile. w m20 to sie moment wyjmuje. I zobacz czy pomogło czy nie.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] falujące obroty 320i
PostNapisane: 8 lipca 2010, 08:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E-30 320i 89r
Kod silnika: M-20
dzięki kolego :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] falujące obroty 320i
PostNapisane: 8 lipca 2010, 09:00 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Sprawdź jeszcze szczelność dolotu (m. in. "harmonijkę", czy nie jest popękana).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] falujące obroty 320i
PostNapisane: 8 lipca 2010, 09:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 182
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m42b18
Silniczek krokowy lekko buczy i drzy. Masz takie objawy? Jak tak to dobrze

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] falujące obroty 320i
PostNapisane: 8 lipca 2010, 12:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E-30 320i 89r
Kod silnika: M-20
"harmonijke" wymieniłem jest nowa zakupiona w servisie BMW , natomiast sam krokowiec jak to napisałeś "drzy u buczy" czyli wg Ciebie jest ok, to w takim razie trzeba będzie zagłebić się w temat szczelności samego układu dolotowego bo być może tam jest winowajca :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] falujące obroty 320i
PostNapisane: 16 października 2012, 19:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e36 1.8i
Miałem ten sam problem przy E36 1.8i długo walczyłem z tym problemem szukałem przyczyny i słuchałem "dobrych" rad fachowców,jak to fachowcy każdy swoje ma racje ale na nic to się zdało,krokowy wymieniłem rurę przepływomierza, wszystkie przewody od krokowego,przepustnicę przemyłem,przepływomierz sprawdzony a silnik dalej faluje w pewnym momencie schodził do takich niskich obrotów że silnik potrafił zgasnąć podczas jazdy koszmar i dlatego któryś raz z kolei macha do góry jeszcze raz sprawdzam po kolei wszystkie przewody i znalazłem z góry nie było tego widać ale od spodu przewód jakoś dziwnie brudzi palce wypinam go no jest bardzo skruszony i z nieszczelnością w postaci otworu.Myślę sobie może to jest przyczyną,kupiłem nowiutki zamontowałem kluczyk w stacyjkę i chwila prawdy odpalam i jest super autko pali jak lala żadnych niespodzianek ,nic nie faluje obroty w normie i tak mam być,jazda próbna Ok. Chodzi mianowicie o przewód biegnący od regulatora ciśnienia do przepustnicy powietrza .Brak stałego ciśnienia za który odpowiada ten regulator jest również przyczyną falujących obrotów w moim przypadku tak było.Może ta wypowiedź komuś sie przyda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL