BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 22:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E21] 318 z 1982r -- na jakie szczegóły techniczne uważać?
PostNapisane: 27 lipca 2010, 14:34 
Witam.

Zamierzam kupić 318-stkę z 1982r. Jestem w temacie raczej nowy, więc zastanawiam się, na co miałbym zwrócić szczególną uwagę przy kupnie. Domyślam się, że auto nie jest w oszałamiającym stanie, bo kosztuje niezbyt wiele i jeździ "tylko na gaz" (http://moto.allegro.pl/item1155561727_b ... niowe.html)

Na co mam patrzeć i z czym mogą być największe problemy? Czy znacie jakieś warsztaty we Wrocławiu, które fachowym okiem mogą spojrzeć na auto?

Z góry dziękuję za pomoc

GMO


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E21] 318 z 1982r -- na jakie szczegóły techniczne uważać?
PostNapisane: 27 lipca 2010, 15:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
na co patrzeć? na korozję. Wszystko inne mechaniczne możesz zrobić większym lub mniejszym nakładem kosztów ale blacharka jak będzie zjedzona to już nic nie poradzisz. Wiele osób pozbywa sie takich starych aut właśnie dlatego. Albo remont kapitalny blachy albo złom.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] 318 z 1982r -- na jakie szczegóły techniczne uważać?
PostNapisane: 27 lipca 2010, 20:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1349
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34, e39
Kod silnika: m50b25, m51b25
Garaż: e34 m50b25
e39 m51b25
A technicznie na to jak wyglądają gazy wydechowe, biała chusteczka przytknięta do wydechu, jakaś minuta i wiesz czy bierze olej ;]

_________________
Drift the way to free my soul,
Another day, another way,
Fading into the air,
Just to stay alive...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] 318 z 1982r -- na jakie szczegóły techniczne uważać?
PostNapisane: 28 lipca 2010, 11:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
wg. mnie to bardzo przyzwoity stan z fotek. :super: brak wiejskich dodatków :super: :super: sprwdz czy nie jest to jakiś przeszczep i łykaj.reszte naprawisz powoli. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] 318 z 1982r -- na jakie szczegóły techniczne uważać?
PostNapisane: 29 lipca 2010, 07:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M54B22
Na wygląd zewnętrzny wszystko ok, sprawdź co pod maską, czy nie "klecone na drut". Zobacz, czy silnik jest w miarę suchy, drobne wycieki oleju na pewno będą, zwłaszcza z uszczelniaczy na wale korbowym, jeśli nie są duże to się nimi nie przejmuj. Popatrz na korek od oleju i bagnet czy nie ma "masełka", czyli wody w oleju. Warto też zmierzyć kompresję na cylindrach. Przygazuj trochę, zobacz czy nie puszcza niebieskiego dymu, jeśli tak to uszczelniacze zaworów już nie trzymają, koszt naprawy niewielki lub pierścienie tłokowe - a to już wydatek spory. Nie jeździ na benzynie, bo pewnie pompka paliwa siadła - częsty przypadek. Jak możesz to podjedź na kanał i obejrzyj auto od spodu i najlepiej na jakąś stację diagnostyczną - czy nie jest krzywe (czteroślad). Jeśli nie ma stacji w pobliżu - sprawdź zużycie opon, czy równo się wycierają, czy może któraś stona opony jest bardziej wytarta. Przejedź się, sprawdź czy się ładnie prowadzi, czy nie ucieka na którąś stronę, także podczas hamowania.
Poza tym auto bardzo udane, silniczek m10 dobrze znosi lpg. Zawieszenie nieskomlikowane.
Miałem kiedyś takie auto. 3 lata katowania i nie dałem mu rady. Polecam na początek ten model ( czy ten egzemplarz, to nie wiem).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL