BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 17:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Nie jedzie na PB (na LPG jest OK) - co jest przyczyną?
PostNapisane: 31 marca 2009, 11:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: HenrykĂłw
Witam... Proszę o pomoc fachowców od BMW. Mam problem bo jak rano sie przejechalem najpierw jak zawsze na paliwie potem na gazie zgasilem auto za 10 min ja do jazdy a tu szok!!! Nie chce zapalic na benzynie:( Po rozpedzeniu sie na gazie i przelączeniu na benzyne nic zero reakcji tak jakby benzyny nie dostawał :( probowalem pare razy i dalej nic... A benzyna w baku jest...

Co sie mogło stać? w ciągu 10 min?

_________________
http://djmavil.mojeforum.net/index.php

Obrazek


Ostatnio edytowano 1 kwietnia 2009, 08:44 przez killman, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 17:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Sprawdź pompkę paliwową lub jej przekaźnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 17:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Przemas137 napisał(a):
Sprawdź pompkę paliwową lub jej przekaźnik.

oraz filter.

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 20:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: HenrykĂłw
hey Jutro postaram sie zamowic przekaznik bo mam nadzieje ze on nawalil dzis go wyciagałem czyscilem styki posmarowalem wazelina techniczna postukalem i nadal nic:( Bezpieczniki sprawdzilem wszystkie i od razu naprawił mi sie zegarek na desce rozdzielczej oraz oswietlenie w srodku ale benzyna nadal nie fryga:(

w razie najgorszego myslę ze FACHOWCY OD BMW doradza ni jaka pompke ew, kupic i jak wymienic....

POZDRAWIAM!!!

A jeszcze pytanie >> Jak sprawdzić laikowi pompke paliwowa wiem ze podobno znajduje sie z lewej str tylnego siedzenia:)

_________________
http://djmavil.mojeforum.net/index.php

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 20:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
Miernik w rękę odpinasz kostkę i patrzysz czy dochodzi prąd :) jak dochodzi to pompka padnięta

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 20:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: HenrykĂłw
czyli rozumiem ze chodzi o jaksas kostke zasilajaca przy pompce, a miernika nie mam ale chyba moge spr prad zarowka z kabelkami.

I pytanie czy prad ma dochodzic przy wlaczonym zaplonie czy tylko w trakcie krecenia rozrusznikiem....

_________________
http://djmavil.mojeforum.net/index.php

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 08:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: polska
Prad ma dochodzic na wlaczonej stacyjce. Jesli prad dochodzi tzn prawdopodobnie pompka padla. A nowa pompka kosztuje od 120zl.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 09:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
nie polecam nowych zamiennikow pompek z Allegro. Brzęczą strasznie :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 18:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: HenrykĂłw
:( Witam... Sprawdziłem dziś na innych przekaźnikach i nic, podłączyłem pompę na krótko do wtyczki z dwoma bolcami do której prowadził kabel o kolorach jak do przekaźnika i nic zero reakcji nic nie pstrykło nawet :(

Dalej nie wiem czy to napewno pompa padła, jeżeli w baku cały czas miałem i mam benzyne..

Oraz do czego jest druga wtyczka na pompie do której cięzko się dostać jezeli sie przewodów paliwowych nie sciągnie..

_________________
http://djmavil.mojeforum.net/index.php

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 20:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Druga 3 pinowa wtyczka podłączona do urządzenia które możesz wyjąc po odkręceniu 4 nakrętek to wtyczka czujnika rezerwy .Prąd na wtyczce pompy powinien pojawic się podczas kręcenia rozrusznikiem ,podłącz kontrolkę i sprawdż czy zaświeci przy próbie rozruchu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 17:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: polska
To jakiie pompki polecasz SOUTHofHEAVEN? Z bosha 400 zl kosztuje :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 19:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: HenrykĂłw
A więc tak: przekażnik na 100% działa i po włączeniu zapłonu pstryka, podłączyłem zarówkę 12V 21W chyba od swiateł stopu pod tą wtyczkę dwu pinową (zielony i brazowy kabel albo cos podobnego) i strzał rozrusznikiem pare razy ale zarówka nie swieci:(

I już nie kumam czy te dwa kable to napewno zasilajace + i masa?

_________________
http://djmavil.mojeforum.net/index.php

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 20:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
To sprawdż jeszcze raz czy na bezpiecznik pompy dochodzi prąd ;) wtedy będziesz wiedział czy przerwa jest przed bezpiecznikiem czy na odcinku od bezpiecznika do pompy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 21:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: HenrykĂłw
wg tego>>>>>

Cytuj:
Bezpieczniki i przekaźniki BMW E30

Bezpieczniki:
nr 1 (7,5 A) - światło drogowe lewe
nr 2 (7,5 A) - światło drogowe prawe
nr 3 (15 A) - wentylator dodatkowy (I stopień - włączenie przy 91ºC) - opcja
nr 4 (15 A) - kierunkowskazy
nr 5 (30 A) - wycieraczka, spryskiwacze szyb i reflektorów (opcja)
nr 6 (7,5 A) - światło hamowania (15 A, jeśli samochód posiada trzecie światło hamowania), tempomat (opcja)
nr 7 (15 A) - sygnał dźwiękowy
nr 8 (30 A) - ogrzewanie tylnej szyby
nr 9 (15 A) - elektryczne sterowanie gaźnika (tylko BMW 316), wskaźnik trybu pracy automatycznej skrzyni biegów (oczywiście, opcja),
nr 10 (7,5 A) - prędkościomierz, wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, niektóre lampki kontrolne (m.in. ciśnienia oleju), komputer pokładowy (opcja), przekaźnik K7 (dmuchawa nawiewu i elektryczne lusterka), światła cofania.
nr 11 (15 A) - pompa paliwa, pompa zasilająca.
nr 12 (7,5 A) - radio, kontrola sterowania, wskaźniki i przyrządy.
nr 13 (7,5 A) - światło mijania lewe
nr 14 (7,5 A) - światło mijania prawe
nr 15 (7,5 A) - tylne światło przeciwmgielne (zabezpiecza przekaźnik K4 i opcjonalny przekaźnik K9)
nr 16 (15 A) - ogrzewane fotele (opcja)
nr 17 (30 A) - elektrycznie otwierany dach (opcja), elektrycznie opuszczane szyby (opcja),
nr 18 (30 A) - wentylator dodatkowy (II stopień - włączany przy 99ºC) - opcja
nr 19 (7,5 A) - elektrycznie sterowane lusterka (opcja), podgrzewanie lusterek (opcja)
nr 20 (30 A) - dmuchawa nawiewu powietrza, klimatyzacja (opcja),
nr 21 (7,5 A) - oświetlenie wewnętrzne (schowka, bagażnika, zegara, radia, komputera pokładowego - opcja), lampka ręczna w gniazdku w schowku.
nr 22 (7,5 A) - lewe światła postojowe
nr 23 (7,5 A) - prawe światła postojowe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, oświetlenie wskaźników i przyrządów
nr 24 (15 A) - światła awaryjne
nr 25 i 26 (30 A) - wolne
nr 27 (30 A) - centralny zamek, ogrzewanie zamka drzwi (opcja), fabryczna instalacja przeciwłamaniowa, komputer pokładowy (opcja), sygnał dźwiękowy
nr 28 (30 A) - zapalniczka, elektrycznie wysuwana antena (opcja)
nr 29 (7,5 A) - reflektor przeciwmgłowy lewy
nr 30 (7,5 A) - reflektor przeciwmgłowy prawy

Przekaźniki:
K1 - wentylator dodatkowy (I stopień)
K2 - sygnał dźwiękowy
K3 - światła drogowe
K4 - światła pozycyjne, tylne światła przeciwmgielne
K5 - podgrzewane fotele, elektrycznie rozsuwany dach, elektrycznie sterowane szyby (opcja)
K6 - wentylator dodatkowy (II stopień)
K7 - dmuchawa nawiewu powietrza, elektrycznie sterowane lusterka
K8 - reflektory przeciwmgielne
K9 - tylne światła przeciwmgielne gasnące po włączeniu świateł drogowych (tylko dla Francji i Szwajcarii)
K10 - sterownik intensywnego zmywania.

Opis obowiązuje dla każdego modelu E30, tyle że - w zależności od rocznika, wersji i wyposażenia - kilku bezpieczników i przekaźników może nie być.


bezpiecznik mam tez na 100% dobry nawet wymienilesm stary na nowy:(


A kumam juz o co chodzi nie o bezpiecznik tylko czy na jego miejsce prad dochodzi jutro moze dorwę elektryka on ma lepsze pojecie to sprawdzi jak coś i sie odezwe..

Dzieki za wszelkie pomocne rady!!!

_________________
http://djmavil.mojeforum.net/index.php

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 19:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: HenrykĂłw
Witam i zasłużonym daje plusiki...
Jednak pompa padła kupiłem jakiś zamiennik wsadziłem przerobiłem wtyczkę na dwie wsuwki i działa:)
Pompa kosztowała 120 zł nowa w sklepie i gość twierdził ze jest pod wielowtrysk i pompuje do ponad 3 bara
Dziki dla wszystkich co mi dali wskazówki!!!!!!!

_________________
http://djmavil.mojeforum.net/index.php

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 19:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: HenrykĂłw
A tak zeby bylo jasne - prąd do pompy nie dochodzi przy wlaczonym zaplonie bo sprawdzalem

_________________
http://djmavil.mojeforum.net/index.php

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Nie jedzie na PB (na LPG jest OK) - co jest przyczyną?
PostNapisane: 1 sierpnia 2010, 09:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e 30
Witam
kupiłem e 30 1.8 benzynka pod maską jest tylko jeden przekażnik autko jest na gażniku pierburg2be i pompka mechaniczna problem tkwi w sygnale dzwiekowym za każdym razem jeśli dodam gazu i w momencie gdy go ujmuje zaczyna brzęczeć zmieżyłem mu ciśnienie jest ok ok10 bar a jedzie dopiero od 3500rpm poradzcie czy może lepiej zmienić mu kolektor i włożyć wtrysk co lepiej i co będzie lepiej jechało bo mam w garażu drugie e 30 do kturego wkładam 2.5 b a tego chcezrobić na orginał pozdrawiam i czekam na odp z gury dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL