BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 11:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: e[36] Czy amorki w e36 są takie slabe :O ????
PostNapisane: 18 maja 2007, 12:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
czy powinienem wymienic spręzyny?????

Wlasnie kupilem amorki bilsteina i jestem w szoku . Chcialem sobie strawdzic jak mocno to chodzi a normalnie moge sobie je rekami sciagnac czy cos z nimi nie tak ???? jak polozylem amorek na ziemi i docisnolem go waga wyszlo ze ma udzwig okolo 30 kg eeeeee smierdzi mi to troche wychodzilo by na to ze wszystko trzyma sprezyna .
Sprawnosc moich terazniejszych przednich amorkow to 13% :/ wiec nie wiem co ze sprezyna , jaka powinna byc teraz sprawnosc pozamontowaniu tych nowych amorkow ????? bez wymiany sprezyn

I czy wymiana sprezyn jest konieczna

I ile kosztuje wymiana amorkow ?


Ostatnio edytowano 20 maja 2007, 12:32 przez Masters, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2007, 12:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Masters napisał(a):
aka powinna byc teraz sprawnosc pozamontowaniu tych nowych amorkow ????? bez wymiany sprezyn
powinna byc w granicach 50-75%zalezy jeszcze czy nie masz luzow na elementach metalowo gumowych w zawieszeniu(wachacze,drazki,laczniki)

Masters napisał(a):
I czy wymiana sprezyn jest konieczna

raczej chyba nie jak nie jest peknieta ani nic to nie :)

Masters napisał(a):
I ile kosztuje wymiana amorkow ?

nie wiem jak u ciebie w miescie le mi sie wydaje ze 2 stowy to napewno jak nie wiecej :/

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2007, 12:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Masters napisał(a):
Wlasnie kupilem amorki bilsteina i jestem w szoku
a jeszcze zapytam czy to nowe amorki??gazowki czy olejowe??

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2007, 13:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
iglu napisał(a):
Masters napisał(a):
aka powinna byc teraz sprawnosc pozamontowaniu tych nowych amorkow ????? bez wymiany sprezyn
powinna byc w granicach 50-75%zalezy jeszcze czy nie masz luzow na elementach metalowo gumowych w zawieszeniu(wachacze,drazki,laczniki)


wg mnie 50-70% to trochę mało jak na nowe amorki... słyszałem kiedyś że powinno być minimum 80%, ale spierać się nie będę.

co do ceny to nie wiem, ale po wymianie trzeba też ustawić geometrie.

sprężyn nie musisz koniecznie wymieniać choć one też się zużywają i po kilku(/nastu) latach używania zaleca sie wymianę.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2007, 14:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
iglu napisał(a):
Masters napisał(a):
Wlasnie kupilem amorki bilsteina i jestem w szoku
a jeszcze zapytam czy to nowe amorki??gazowki czy olejowe??



nowiutkie dopiero kupione bilstein b4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2007, 15:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
a jak stan poduszek mocujacych amortyzatory? Czy amortyzatory sa na pewno dobrze dokrecone w tych mocowaniach?


aaaa stare maja 13%..

Oczywiscie ze amrotyzator nie "dzwiga" samochodu - to zadanie sprezyzny. Kazdy amortyzator wcisniesz rekoma. Ale scisnij sprezyne ;) . Amorztyator ma tlumic nierownosci, a to sprezyna trzyma samochod.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2007, 12:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
zastanawiam sie czy wystarczy wymienic amorki , czy jednak musze tez sprezyny , nie chce 2razy placic za wymiane bo wymiana ze sprezynami lub bez chyba tyle samo kosztuje .

Jak juz pisalem na przegladzie z przodu mam tylko 13% amorkow , kolysanie przodu odczuwalne tak zdrowo bylo juz okolo 6-8 miesiecy wiec nie wiem czy sprezyny sie nie zmeczyly , autko siadlo z przodu tak z 5 cm (jak podnosze przod czuje ze amorki da sie jeszcze tak o te 3-5 cm podniesc ) wiec wątpie by nowe amorki podniosly mi autko o te kilka cm ale moze to tylko moje odczucia :D mozliwe ze te stare wogole nie trzymaja wiec 2 nowe z 60 kg na siebie przyjmią :d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2007, 13:07 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
13 % to w zasadzie amorka nie ma.
Po zamontowaniu nowych amorków ich sprawność powinna wykazać się w 76, 78 %.

To że na chwilę obecną czujesz że tłok amorka chodzi miękko nie świadczy o jego wadzie. Amorek to nie element spełniający rolę siłownika hydraulicznego, lecz tłumik drgań. Jego sprawnosć ukazuje się przy krótkich, gwałtownych ruchach tłoka. Możesz nim szarpać w ten sposób i odczujesz różnicę, ale nawet i takie szarpanie nie odzwierciedla momentów jego pracy podczas jazdy.

Co do sprężyn. Nie musisz ich zmieniać. Sprawy amorek wraz ze sprężyną stanowią pewną całość i współpracują ze sobą. Amorek tłumi drgania nie pozwalając na wyklepywanie sprężyny, a sprężyna utrzymuje ciężar auta na wyznaczonej przez producenta wysokości i w wyznaczonym parametrze sprężystości. Gdy amorek nie spełnia swojej roli spręzyna wyklepuje się poprzez gwałtowne skoki w swej pracy i poddaje się ciężarowi auta. W tym momencie zawieszenie siada.
Załóż nowe amorki i sam zobaczysz, że auto się podniesie. Po niedługim przebiegu troszkę opadnie ale na pewno nie do obecnego poziomu na wyrąbanych amorkach.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2007, 13:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
dzieki za wypowiedzi wątek uwazam za wyjaśniony ;]

Kocham was :rotfl: Dobrze ze są ludzie ktorzy chcą pomagać a nie tylko pastwic sie nad czyims nieszczesciem ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL