BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 17:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318tds brak mocy na niskich obrotach
PostNapisane: 16 marca 2008, 15:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
znalazłem kilka podobnych problemów na forum ale żaden mi nie pomógł
Więc zwracam się z prośbą o pomoc.

W czym rzecz - od niedawna mam BMW 318tds ałtko śliczne i ładnie się prowadzi ale coś nie tak z silnikiem mianowicie do 2.5tys/obr nie ma czym jechać dalej następuje gwałtowny wzrost mocy, ruszając z miejsca nie mogę po prostu puszczać sprzęgła i dodawać gazu bo zgaśnie musze wcisnąć pedał przyspieszenia aż silnik złapie chociaż ze 2tys a dopiero mogę puszczać sprzęgło . na jałowym biegu jak wcisnę pedał gazu do dechy to 3.5tys/obr osiąga po ok sześciu sekundach (trochę długo ) prędkość maksymalna to 140km/h potem się dusi.
pali ponad 8l ON (pewnie przez jazdę na wysokich obrotach)
co może być przyczyną tak drastycznego zaniku mocy na małych obrotach i niskiej prędkości maksymalnej - pompa paliwowa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2008, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Choszczno
Witaj wymien filtr powietrza moze jest zupełnie zapchany. Jeżeli masz zapchany filter to będzie się mulił i spalał olej z silnika. Lub opcja druga ktoś przestawił pompe wtryskowom też tak moze być ale jezeli jeździła wcześniej dobrze to wybrał bym opcje pierwszą. Co do 2,5 tys obrotów i tej mocy to dlatego że turbina sie załączyła i wpuszcza powietrze pod ciśnieniem. Co do spalania to niestety te małe silniki TDS-a niestety tyle palą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2008, 20:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
U mnie w rodzinie jest 318 tds. Na obroty wchodzi bez problemu, spalanie po mieście w umiarkowanych korkach wynosi 8 litrów, na trasie udaje mi się zejść (a ojcu nie) poniżej 6 litrów przy jeździe do 120 km/h. Masz teraz dane do prównania. A jazda na półsprzęgle do 2000 obrotów szybko wykończy Ci sprzegło.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2008, 21:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
filtr powietrza jest nowy. jeżeli chodzi o spalanie to jeżdziłem podobną kumpla i było mniejsze no i jak to diesel ciągneła od początku obrotów . że nie wspomnieć o golfie też 90KM w ropie tam to jeżdziłem tylko do 2tys i palił mi 5-5.5l.
W jednym poście czytałem że komuś drastycznie spadła elastyczność po wymianie układu wydechowego na sportowy - u mnie jest tylko tłumik końcowy a reszta wycięta i wspawana sama rura czy to by mogło też być przyczyną?
FANTOM co masz na myśli mówiąc że ktoś przestawił pompę, chodzi elektronicznie czy mechanicznie i jak to jest robione.
a mocy nadal brak, najpierw ciągne do 110km/h na niskich biegach (bo inaczej się nie daje jechać na zabudowanym to czwórką) a jak póżniej przyduszę mocniej to nagle przy 140km koniec a przecież one na tym silniku zdaje się mają na 190 coś odcięcie - czy ktoś mógł przeregulować pompe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2008, 02:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
byłes na komputerze ?? na samej górze pompy wtryskowej masz nastawnik dobry fachowiec sprawdzi czy kąt wtrysku jest ok własnie za pomocą tego nastawnika ! a patrzyłeś wszystkie czujniki ? przepływomierz ? filtr paliwa ? a ze spalaniem to faktycznie troche duzo moja 2.5 td po miescie tyle pali co Twoja natomoast jeżeli pompa była by mechanicznie przestawiona czyli przeskok na łańcuchu to było by kupa dymu i pracował jak sąsiad cepem w stodole

[ Dodano: 17 Marzec 2008, 03:22 ]
aha jeżeli masz tak odkąd ją kupiłes to pewnie poprzedni własciciel niepotrafił sobie poradzic z tym problemem i najzwyczajniej wpisał www.allegro.pl/sprzedam/idealna/tds.......

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2008, 09:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
wymieniłem dzisiaj olej i sprawdziłem silnik na komputerze
był odłączony czujnik temperatury wlatującego powietrza nie wiem czy to tego wina ale jest znacznie lepiej na wolnych obrotach, może nie tego bym się spodziewał ale powiedzmy że jest ok, jednak pozostaje problem prędkości nadal 140km/h i raptownie koniec. ( zobaczymy jeszcze co będzie ze spalaniem) - może ma ktoś jakieś pomysły.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 318tds brak mocy na niskich obrotach
PostNapisane: 6 września 2010, 20:00 
Witam,mialem ten sam problem i rozwiazalem go przyspieszeniem zaplonu i zwiekszajac mu dawke paliwa....


Góra
  
 
 Tytuł: Re: E36 318tds brak mocy na niskich obrotach
PostNapisane: 6 września 2010, 20:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
pompa w zbiorniku do wymiany!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL