BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36]Porady w sprawie falowania obrotow...
PostNapisane: 24 maja 2007, 14:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Wiem ze duzo o tym bylo ale moj problem jest troszke inny(kolegom i kolezankom z tego co szukalem i czytalem wolne obroty ciagle falowaly)A mianowicie u mnie jest tak ze czasami....czasami nie zawsze...obroty to raz spadna do ponizej 500obr/mni(ale nigdy nie zgasnie)a czasem wzrosna do ok 1200obr/min...i po doslownie kilku sekundach wraca wszystko do normy.Dzieje sie tak jak jade np na 1( w korku bez gazu)to wtedy mi wrazstaja a za chwilke mi spadna i wszystko jest oki.Co to czyzby to silniczek krokowy??Dodam ze juz go czyscilem (chociaz musze powiedziec ze nic tam takiego strasznie brudnego nie wyplywalo)i nic to nie pomoglo.A czy da sie jakos sprawdzic czy ten silniczek dziala??Moze jest walniety??(dodam ze buczec lub bzyczec bzyczy po przekreceniu kluczyka na pozycje 2)Moze go wymienic na inny(tylko czy uzywany czy nowy??)Jezeli bym go wymienial to numery na nim musza sie zgadzac z numerami tego co bede kupowal...bo nie wiem...czy wystarczy aby byl o takiego samego silnika<pojemnosc i oznaczenie silnika)

Pozdrawiam i prosze o pomoc(nie zloscie sie ze tak to rozbudowanie opisalem ale chcialem zeby kazdy mnie zrozumial ;) :)
Dodam jeszcze ze te objawy wystepuja na cieplym silniku...bo na zimnym to jeszcze nie zauwazylem by mi sie to dzialo.


Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 09:00 przez iglu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Porady w sprawie falowania obrotow...
PostNapisane: 24 maja 2007, 18:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E-39 530D
A masz gaz bo często na gazie się takie jaja dziejom jak jest goąco.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Porady w sprawie falowania obrotow...
PostNapisane: 24 maja 2007, 18:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E-39 530D
U mnie nieraz też sie tak dzieje na gazie jak jest gorąco,myśle że przepustnica ci nie odbija do końca jak sie nagrzeje,sprubój jak ci wejdzie w duże obroty podciągnąć pedał gazu do siebie jak sie poprawi to już będziesz wiedział co ci szwankuje.Pozdrawiam

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2007, 19:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
marekstemp napisał(a):
A masz gaz bo często na gazie się takie jaja dziejom jak jest goąco.


Nie mam gazu...ale sprobuje to co mi podpowiadasz
marekstemp napisał(a):
prubój jak ci wejdzie w duże obroty podciągnąć pedał gazu do siebie jak sie poprawi to już będziesz wiedział co ci szwankuje.Pozdrawiam

chociaz nie wiem czy zdaze to zrobic bo to zafalowanie zadko kiedy bywa dluzsze niz kilka sekund.Dziekuje za rade jak pomorze to bedzie fajnie :(


Prosze o jeszcz wiecej podpowiedzi bo strasznie mnie to wkurza :zalamany:

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2007, 09:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
pomozcie mi jeszcze...prosze...co to moze byc??

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2007, 09:27 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
iglu, poszukaj czy nie masz gdzieś dziury w układzie dolotowym powietrza i czy nie spadł lub nie przeciął się przewód odmy. Miałem problemy z falowaniem obrotów i okazało się że odma spadła :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2007, 10:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Witam :]
Ja się również dołączam do pytania....
Mi się dzieje to samo ale... ale mam takie zjawisko na gazie - sekwencji, natomiast jak przełącze na PB98 to jest ok...??? Dziwne rzeczy... układ dolotowy jest ok... pedał gazu się nie zacina...
I rzecz jasna dzieje się to rzadko gdy silnik jest HOT ;) Ale jak pisał "IGLU" trwa to kilka sekund i wkurza jak się staje na światłach w mieście....

[glow=red]I jeszcze jedno pytanie... w momęcie gdy otworzę okno i jadę na gazie, śmierdzi mi paliwem... NIE GAZEM!!! Paliwo nigdzie nie leci...[/glow]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2007, 10:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
biały napisał(a):
Miałem problemy z falowaniem obrotów i okazało się że odma spadła

A odma nazywamy ktory wezyk?? :wstyd: :) Bo nie dokonca wiem...

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2007, 10:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Z tego co ja wiem odma to odpowietrzenie głowicy, powietrze idzie w kierunku od głowicy i jest zasysane razem z powietrzem od filtra powietrza- taka gumowa rurka... :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2007, 23:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
za falowanie wolnych obrotow mozna obwiniac:
silniczek krokowy
sonde lambda
czujnik polozenia walu ( tak tak i wcale sie nie pomylilem)
przepustnica (brudy lub tps)
przeplywka
itp
w przypadku ktory opisujesz stawiam na przeplywke lub sonde lambda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 grudnia 2007, 23:50 
witam.ja mam podobnie z tym ze:
-jade powiedzmy na 3 biegu 100,mocno hamuje i po zatrzymaniu obroty na pół sekundy wzrosną do 1200 i spadną na normalny poziom
-nieraz po takim hamowaniu podczas kręcenia kierownicom słychać dziwny dzwiek
Dzieje sie tak tylko po mocnym hamowaniu,gdy samochód zgasze i ostygnie po odpaleniu działa wszystko spowrotem ok.co to może byc?kolumna kierownicza?i dlaczego po hamowaniu obroty skaczą?i ten dzwięk przy kręceniu kierą? :(


Góra
  
 
 Tytuł: Tyle możliwości
PostNapisane: 25 grudnia 2007, 02:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Jest tyle możliwości że człowiek już sam nie wie co robić.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL