BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 21:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Popychacze - wybór oleju
PostNapisane: 29 maja 2007, 10:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wiem Maćku, tylko dziwne, że na zimnym silniku ich nie słychać, u mnie jest przeciwnie: zimny słychać, ciepły wcale, jakby na ciepłym było je słychac to bym musiał je wymienić, a tak jeszcze troszkę pośmigam

PS wiem, że to nie temat, ale po ile sa u Ciebie popychacze do M50B20? ok. 50pln?

_________________

Obrazek


Ostatnio edytowano 29 maja 2007, 19:04 przez rorafalki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 10:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
rorafalki napisał(a):
wiem Maćku, tylko dziwne, że na zimnym silniku ich nie słychać, u mnie jest przeciwnie: zimny słychać, ciepły wcale, jakby na ciepłym było je słychac to bym musiał je wymienić, a tak jeszcze troszkę pośmigam

PS wiem, że to nie temat, ale po ile sa u Ciebie popychacze do M50B20? ok. 50pln?


INA / LUK - 40 zł / 1 szt. (masz VANOS prawda?)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 10:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
stones1 napisał(a):
INA / LUK - 40 zł / 1 szt. (masz VANOS prawda?)


tak Vanos, ale chyba jeszcze troszkę pojedżę z porannym klepaniem bo póki co 960pln mnie nie swędzi, ale jak coś to na pewno się do Ciebie odezwę w odpowiednim dziale (proste, jesteś tańszy na sztuce o 10-12pln, a to na kpl. jest bardzo dużo)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 10:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Rafał a na jakim oleju jezdzisz? Jeden kolega z forum mial problem z halasujacymi popychaczami na 0w40 Castrola

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 10:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Shell, semisyntetic, 10W40 (nie bierze ani grama), zastanawiałem sie nad półsyntetykiem castrola...

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 10:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
hmm, no wlasnie kolega mial 0w40 , wlal 10w40 i popychacze sie uspokoily.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 10:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
...a ja nie wiem na czym chodził silnik, wlałem 10W40 i tak jak przed tak i po jest to samo (latem prawie wcale nie słychać, zimą troszkę gorzej, przy odpalaniu na zimnym ok. 2sec.), przebieg autentyczny niespełna 180tys.km

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 10:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
wiesz co to wynika z tego ze im rzadszy u Ciebie olej (bo latem mniej slychac) tym lepiej pracuja Twoje popychacze, wiec moze wlej jakis 5w40 ???


u kolegi na 0w40 bylo odwrotnie, np. po trasie halasowaly popychacze, a rano gdy olej byl gesty bylo cicho.

ja bym na Twoim miejscu wlał 5w40.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 10:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
też się nad tym zastanawiałem, ale sam nie wiem czy się zdecydować, 5W40 to już raczej syntetyk...

PS Maćku, a czy inspekcja tak powoli gasnie? zrobiłem ok. 7tys. i zgasła dopiero jedna kontrolka... może jeżdżę zbyt emerycko :przestraszony:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 10:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
ja zrobilem 16 000 od kasowania licznikow inspekcji (ale olej wymienilem dwa razy , przy 201 000km kasowalem liczniki bo robilem duzy przeglad, a przy 210 000 wymienilem sam olej bez kasowania licznikow - teraz mam 217 000km ) i wciaz liczniki pokazuja ze moge jezdzic.. Wiec chyba i ja jezdze emerycko, ale tak naprawde to moze dlatego ze nie uzywam auta w miescie.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 10:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ja tak czy inaczej przed 10 tys. olej zmienię, ale jest to troszkę dziwne, że inspekcja tak powoli gaśnie (od samego początku), może musimy mocniej pedałować :hyhy:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 11:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
ja jeżdziłem na mobilu 10w40 też sie gdzieś naczytałem że castrol magnatec 10w40 mi pomoże w hałasujących popychaczach .
Niestety wymieniłem i nic nie dało , popychacze jak hałasowały tak dalej hałasują .
Jednak rano jest spokój ; hałasować zaczynaja jak przegonie auto ale też nie ma na to żadnej reguły czasami hałasują czasami nie.
a co do inspekcji to cos nie tak macie , mi gasna zawsze w okolicach 10 tysięcy.
Styl jazdy nie może mieć aż tak dużego wpływu , najwyżej kilkaset kilometrów.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 29 maja 2007, 11:13 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 11:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ja mam teraz ok. 7tys., z wymiana oleju nigdy nie czekam, aż mi zgasną wszystkie (może np. po przebiegu ponad 10tys. gasną szybciej :niepewny: )

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 11:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
wszystko jest ok z inspekcjami, u mnie kilka juz zgaslo, ale wciaz mnie nie wysyla na przeglad. I tak wymeinam co 10 000km.

Rafal ja na Twoim miejscu wlal bym 5w40, na te popychacze.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 11:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
a co Maćku konkretnie masz na myśli? marka, specyfikacja?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 11:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
moze nie Castrol Magnatec 5w40 bo nie ma aprobaty BMW, 0w40 maja ale moze to za rzadkie po 10w40...

ale np. ELF EXCELLIUM LDX 5W40 spelnia norme BMW Longlife

mam też olej ktory biore bezposrednio od producenta z Niemiec, Frank i Kornelio zalali go do swoich BMW i sa zadowoleni (10w40), a Frank wygrzebal w sieci ze ten olej ma aprobate BMW.

5w40 Synt-XL - BMW LL98 , 5L - 90 zł. Producent to Muller Gmbh. Zdaje sobie sprawe ze trudno przekonac do oleju nie znanej powszechnie marki.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 29 maja 2007, 11:48 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 11:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
mam jeszcze 1-2tys. km więc jeszcze chwilę na zastanowienie się
dzięki Maćku za radę :padam:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 13:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Sorka za OT chlopaki...no ale jak to moze byc u mnie...moj temat znacie...tez jakas wymiana oleju mnie ratuje???????????MOze 10W40 Castrola??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 13:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Kisiel24, zmień olej wczesniej, to nie zaszkodiz, ale wymiana oleju poprawi stukanie na chwilę, wczesniej czy później czeka Cię wymiana hydrauliki (mnie też)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 13:29 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
rorafalki napisał(a):
Kisiel24, zmień olej wczesniej, to nie zaszkodiz, ale wymiana oleju poprawi stukanie na chwilę, wczesniej czy później czeka Cię wymiana hydrauliki (mnie też)
]
Hmmm kurde :( No ale jaki polecacie, ten jakis co Stones pisze, czy Castrola jEdge 10W40...no kurde wymiana :zalamany: , przeciez wszystko dziala...i to sa praktycznie sekndy!!! :zalamany: , a M43 mial byc lepszy a tutaj cos kicha :wstyd: :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL