BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 14:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z chlodzeniem bmw e46 318 200r
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gliwice
Witam wszystkich,mam problem z chlodzeniem w moim BMW.Klopoty zaczely się jakies trzy miesiące temu gdy zapalila mi się kontrolka poziomu plynu chlodzącego.Podjechalem na stację i uzupelnilem brak,po kilku dniach to samo tyle ze dodatkowo pojawil się bląd komputera.Gdy zajzalem pod maske zauwazylem maly wyciek na kolanku z odpowietrznikiem przy chlodnicy,zaniepokoila mnie tez temperatura górnego przewodu który byl goracy i twardy(dolny przewód byl chodny tez twardy)Dziwne w tym wszystkim bylo to ze wskazówka temperatury pokazywala caly czas 90 stopni.Zamówilem nowe kolanko na które musialem czekac kilka dni i w tym czasie kiedy wracalem z pracy wywalilo mi cala wode bo nie wytrzymalo kolanko w tym miejscu gdzie byl wyciek.Scholowalem auto i czekalem na kolanko,kiedy tylko je odebralem zabralem sie do wymiany,gdy wszystko mialem poskladane zaczolem zalewac uklad i tu lipa,wydmuchalo uszczelke pod glowica i cieklo po bloku.Wymienilem uszczelke i myslalem ze na tym sie skonczy a tu znów to samo,przewody pecznieja górny waz goracy i specznialy,dolny chlodny,temperatura silnika niby w rormie bo wskazówka w pionie i ani drgnie.Postanowilem wyjac termostat,dalej to samo,tak jakby obiegu nie bylo.Podjechalem do mechanika ktory zdjol chlodnice i ja przeplukal,stwierdzil ze to przez nia bo byla niedrozna.Po tym zabiegu obieg byl ale tylko gdy mocno go przegazowalem,kiedy tylko chodzil na wolnych obrotach waz znów zaczol sie grzac a gdy otkrecilem korek masakra(wrzatek)Wtedy zauwazylismy ze wentylator sie nie zalancza.Po podpiecu pod kompa odczytalismy bląd :aktywacja elektro wentylatora.Podlaczylem wentylator na krótko i bylko git,przewody nie pecznieja.Podczas jazdy gdy obroty sa wysokie silnik niby sie nie dogrzewa(pewnie przez brak termostatu) ale gdy tylko stane temperatura podnosi sie do 90 stopni.Czy ktos moze mi pwiedziec co sie kur..a dzieje z tym autem??Moim zdaniem temperatura nie powinna sie podnosic gdy obieg jest otwarty a wentylator zapierdziela na maxa.Prosze o pomoc bo ja juz sam zgupialem.Chlodnica jest drozna bo sam ja wczoraj zdjolem i przeplukalem odkamieniaczem,woda bez problemu przez nia przeplywa.Gdzie jest czujnik temperatury??Odpiolem trzy kostki z jakis czujników,przy kolanku z termostatem,na dolnym wezu przy chlodnicy i pod zbiorniczkiem wyrównawczym a wskazówka pokazuje dalej wartości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gliwice
Dodam ze pompa jest sprawna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gliwice
:mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gliwice
:mur: :cisza: :mur: :cisza: :mur: :cisza: :mur: :cisza: :mur: :cisza: :mur: :cisza: :mur: :cisza: :mur: :cisza: :mur: :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 20:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Co z pompą wody ? przelewa na niższych obrotach w zbiorniczku wyrównawczym? masz wisko czy tylko wentylator elektryczny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 06:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gliwice
Pompa przelewa na wolnych obrotach tyle ze w zbiorniczku musi byc ponad stan nalane.Jest tam taki smieszny splawik którego koniec powinien byc na równi z krawedzia korka wtedy niby jest optymalnie,i przy takim poziomie nie przelewa chyba ze wkrece go na 1500-2000 obrotów.Gdy tylko doleje plynu tak ze splawil wystaje to przelew jest nawet na wolnych obrotach.Wentylator jest bez wiska.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z chlodzeniem bmw e46 318 200r
PostNapisane: 2 września 2012, 09:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 323i
witam mam ten sam problem tylko że w e46 323i
możesz odpisać jak rozwiązałeś problem??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL