BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 21:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36]Kilka pytań od nowego.. nie mogłem nic znaleść
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 08:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: BiaÂłystok
Witam. Jestem tu nowy oraz jestem nowym posiadaczem bmw 320i E36 mam pare pytań:
1. jak stoje na swiatlach i sobie przyspieszam albo podczas jazdy i wskazowka jest ponizej 2 tys. obrotow np. na 1 tys. to jak podczas jazdy chcę przyspieszyc z takich obrotow to wciskam pedal i tylko ekonomizer sie ostro wychyla a obroty i predkosc powoli.... dopiero przy 2,5 tys. silnik zaczyna ciągnąć.... co jest ?? obroty biegu jałowego mam ustawione chyba na 650 nie za mało ??
2. coś mi huczy podczas wolnej jazdy w tylnym prawym kole ( od pasażera ) czyżby łożysko ?? jak jadę szybciej to mniej to słychać...ale słychać...
3. dodam że mam system kontroli trakcji i co do tego pytanie czy mam szperę ?? bo jak sobie ruszalem to braly dwa kola jak wylaczylem kontrole trakcji.. jak mam wlonczona to deczko pisna i jedzie dalej... czy to mozliwe ze przez ta kontrole trakcji mam taki problem jak w pyt. 1 ??
4. prawy tylny bok siedzi jakby niżej od lewego i podczas jazdy słychać jakieśstuki czyżby tuleja wahacza ??

z góry dziękuję za odpowiedzi, nagrodzę je napewno :) o ile mogę D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 13:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Arsenix napisał(a):
1. jak stoje na swiatlach i sobie przyspieszam albo podczas jazdy i wskazowka jest ponizej 2 tys. obrotow np. na 1 tys. to jak podczas jazdy chcę przyspieszyc z takich obrotow to wciskam pedal i tylko ekonomizer sie ostro wychyla a obroty i predkosc powoli.... dopiero przy 2,5 tys. silnik zaczyna ciągnąć....
a na jakim biegu to robisz ? (bez urazy)
2 i 4 to może być jednak pare różnych rzeczy i tylko na żywo da sie określić dokładnie
Arsenix napisał(a):
dodam że mam system kontroli trakcji i co do tego pytanie czy mam szperę ?? bo jak sobie ruszalem to braly dwa kola jak wylaczylem kontrole trakcji.. jak mam wlonczona to deczko pisna i jedzie dalej... czy to mozliwe ze przez ta kontrole trakcji mam taki problem jak w pyt. 1 ??
skoro Ci lekko pisną jak to oreśliłes to znaczy że ASC masz sprawne. ASC tylko rozłacza napęd wiec jeżeli to by była jego wina to obroty by ci szybko rosły a prędkośc nie ( dopiero DSC ma "waładze na silnikiem") Co do szpery to na moście powinno być oznaczenie "S" To co opisujesz to może być nie tyle szpera co poprostu przy małej przyczepności raz jedno koło ma napęd raz drugie ale szybko "przełącza" między kołami i dlatego mogłeś odnieśc wrażenie że oba Ci "biorą". Zreszta jeżeli podniusł byc cały tył i zakręcił jednym kołem jeżeli drugie w ta samą strone sie zacznie krecić to masz jezeli nie to nie masz

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 13:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: BiaÂłystok
Ukasz napisał(a):
a na jakim biegu to robisz ? (bez urazy)

no ruszam z 1 i jest tak gaz do 2 tys taki jakby opor ale powyzej to sie zaczyna ostra jazda.... i nie wiem wczesniej jezdzilem dieslem i mzoe benzyny tak maja nie znma sie kompletnie na silnikach benzynowych... tak samo np. lece sobie na 3 chcę depnac do 2 tys. idzie mulowato a potem sie rozkreca


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 14:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
to całkiem logiczne że niżej gorzej ciągnie, M52 ma max moment przy 3500 obr/min ( niwiem jaki masz silnik) generalnie żadko kiedy mam sytuacje żeby od 1000 się rozpędzać ( poza ruszaniem) jak zmieniam bieg przy około 3tyś to na niższym jakieś 2 tyś są.

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 14:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: BiaÂłystok
aha chyba za bardzo się do diesla przyzwyczaiłem że tam 2 tys. to już konkretnie szło hehehe.... a mogę spytać jakie powinny być obroty biegu jałowego ?? nie zaniskie te 650 ?? no nie powiem przy 3,5 tys. to juz ladnie ryczy moj silniki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 14:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Obroty biegu jalowego masz w porzadku, 6cyl ma miec ~650


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 14:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: malopolska
Ukasz napisał(a):
ASC tylko rozłacza napęd wiec jeżeli to by była jego wina to obroty by ci szybko rosły a prędkośc nie ( dopiero DSC ma "waładze na silnikiem")

http://pl.wikipedia.org/wiki/ASC
przeczytaj ;)

_________________
v8 supercharged


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 14:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
obroty masz ok.
przyspieszanie poniżej 2krpm? - to sie nie uda ;) toczyc zaczyna sie dopiero od 2500, a przyspiesza od 3500 :), ale przynajmniej nie kończy sie przy 4 tylko przy ponad 6krpm :)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 14:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
bartpa napisał(a):
http://pl.wikipedia.org/wiki/ASC
przeczytaj
fakt asc+t też mogło obroty redukować :zawstydzony:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: BiaÂłystok
dziękuję za odpowiedzi już wiem co chciałem :) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL