BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 21:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] cieknie z pompy wspomagania...
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Stargard/Bergen
Witam serdecznie.

Zrobil mi sie maly problem. Cieknie mi olej z pompy wspomagania. W srode mam do przejechania 1000km. Z Norwegi do Polski. Wiec jakies 9 godzin trasa i wczesniej jeszcze 20 godzinek promem. :zly:

Wiec moje pytanko , co radzicie?? Czy kupic olej i dolewac w trasie... Jechac do mechanika i niech naprawia....Czy nic sie nie stanie jak bedzie bez oleju...?? Autko mam od kilku miesiecy i to pierwszy moj taki przypadek i niewiem co robic. :znudzony:

Przyznam ze nie szukalem nic jeszcze na forach.Wezme sie za to za chwile.Z ojcem ogladalismy i cieknie z drugiej srubyktora idzie juz do ukladu kierowniczego(mam nadzieje ze wiecie o co chodzi- podejzewamy ze to uszczelka. Silnik jest M43 1.8. co wy sadzicie. Prosze o jak najszybsza pomoc, z gory dziekuje!! :D

_________________
Pozdrawiam - K@mil E36 1.8i


Ostatnio edytowano 3 czerwca 2007, 21:58 przez K@mil19, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 19:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
1.Spróbuj dokręcić
2.Kup uszczeleczkę aluminiową w ASO i wymień sam - nie porblem!
3.Kup olej ATF i dolewaj a w polsce wymień na spokojnie uszczelkę, jak się okaże większy problem to nie będzie problemu np. używaną pompą

Praktyka mówi że można trochę jeździć bez oleju, potem się dolewa i działa, ale sądzę że tak mało ucieka że moooże dolejesz 0,5 litra albo i to nie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 20:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Stargard/Bergen
jutro sie zabiore za to.Moze tutaj na stacji dostane jakis taki olej... ;) Mam nadzieje ze obejdzie sie teraz bez wymiany pompy czy wezow... Dzieki za odpowiedz ;)

a dodam jeszcze ze plyn jest czarny, ciemny lub grafitowy.Gdzies czytalem ze powinien byc koloru czerwonego lub cos takiego...przynajmniej dextron II ...a jak jest z dextron I ?? bo jak tez rozowy to moj trzeba zmienic...

_________________
Pozdrawiam - K@mil E36 1.8i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 23:05 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Czyli wyciek jest na przewodzie ciśnieniowym. O ile nie jest on zbyt poważny to wystarczy dolewać płynu. lecz przypoważniejszym wycieku zatrzymywanie się co chwilę może znacząco wydłużyć podróż i koszt podróży. O ile jest to wyciek tylko ze śruby to jak przedmówca napisał, wymiana uszczelek powinna pomóc.
Co do oleju, to wszystkie oleje z rodziny ATF mają odcienie czerwoności, ale który z tych rodzaji byś nie lał, to dla wspomagania nie ma różnicy.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 23:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1320
Moje BMW: e46 COUPE+COMPACTe36
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=94308
ja ma podobny problem tylko u mnie najprawdopodobniej cieknie gdzies z pod zbiorniczka z plynem nie bardzo widac bo wszystko jest zasmarowane jak umyje calosc to dopiero bedzie widac co i jak mysle ze powinienes zastosowac sie do rady kota albo jak wyciek jest nie wielki to jedz tak jak jest ja smigam juz miesiac i jeszcze mam sporo plynu z tego co pytalem mechanika to mogo byc problemy z uszczelnianiem przewodu cisnieniowego bo niestety cisnienie robi swoje

_________________
Obrazek
KTO CHCE SZUKA SPOSOBU, KTO NIE CHCE SZUKA POWODU
http://reklamywydruki.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 23:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Stargard/Bergen
mam polowe zbiorniczka-tylko nie wiem ile bylo przed. a wyciek jesty dosc powazny. Wjezdzalem do garazu, cofajac i co metr byla duzo dosc kropla... Sprobuje uszczelnic to dobrze a jak nie pomoze to obetne pasek od wspomagania.a zatrzymywac sie w trakcie to tez bezsensu bo tak jak robertbmw, mowisz i sie nie oplaca i sie nie chce no ale moze bedzie trzeba. Jutro sie zabieram za to.POZDRAWIAM ;)

_________________
Pozdrawiam - K@mil E36 1.8i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 00:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Z której śruby Ci cieknie, 2 czy 6? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=32_0650&hg=32&fg=20
Numer 3 i 7 to podkładki uszczelniające, a w tabeli masz podane ich wymiary i materiał z jakiego powinny być wykonane. Ale moim zdaniem jak założysz zwykłe miedziane (które chyba najłatwiej dostać) to też nic się nie stanie, przynajmniej na czas przejazdu. Acha, a cieknie na wyłączonym silniku, czy na załączonym?

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 01:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Stargard/Bergen
czy cieknie na wylaczonym to powiem rano jak zobacze. a cieknie mi z 6stej na rysunku. Cos masz na mysli konkretnego ??? aluminiowe tez da rade wykabinowac. :hyhy:

_________________
Pozdrawiam - K@mil E36 1.8i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 01:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Z szóstej mówisz, to z węża ciśnieniowego. Wymień te podkładki i zobaczysz, mogą też być aluminiowe. Ja nie miałem jednej podkładki na króćcu, a powinny być dwie, jedna nad nim, a druga pod.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 01:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Stargard/Bergen
oki dziekuje ;) Jutro pokabinuje cos i oszywiscie napisze.POZDRAWIAM :)

_________________
Pozdrawiam - K@mil E36 1.8i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 02:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
a jak nie pomoze to obetne pasek od wspomagania

Przy M43 to niestety niemożliwe, gdyż pasek napędza również alternator i pompę wspomagania. Musiałbyś poszukać paska, a raczej dobrać taki na długości aby wykluczyć pompę wspomagania. W końcu bez wspomagania również da się jechać :D
Mam nadzieję że nie jest to nieszczelnośc na samym wężu, czyli np na okuciu węża z końcówką połączeniową, ale na samych podkładkach uszczelniających. :zdegustowany:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 02:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Stargard/Bergen
no to pasek odpada.... :P a szkoda bo wydawalo sie takie proste rozwiazanie :zalamany: Trzeba bedzie powalczyc z tym dobrze.A jak cos ,jakos zalepic zeby mniej cieklo i dolewac w czasie jazdy... czeste postoje na sprawdzenie oleju i mysle ze bylo by tez dobrze,jezeli nic bym nie wykabinowal :wstyd:

_________________
Pozdrawiam - K@mil E36 1.8i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 11:34 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Nic nie wykombinujesz
Albo uszczelnienie poprzez wymianę podkładek ewentualnie dokręcenie śruby, albo szukanie krótszego paska celem wyeleminowania pompy z układu napędu, albo...... dolewanie :D

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 16:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Stargard/Bergen
wyszlo dolewanie i dokrecenie sruby.I tak cieknie :P Plynu bardzo nie ubywa a na autostradzie zadko sie skreca :P Wskoczyc na lewy pas i jechac :hyhy: Jest tez mozliwosc ze cieknie z simeringa, u gory i cieknie po srubie. DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZI bo bardzo sie przydaly :D

_________________
Pozdrawiam - K@mil E36 1.8i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 17:14 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Zablokuj kierownice i zamontuj stateczniki poziome na drzwiach i nimi steruj. :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL