BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 21:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] ciężko odpala - tds
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 20:47 
Witam wszytkich! Jestem tu nowy bo mam dopiero swoje pierwsze BMW, a dokładniej 325 TDS 1996r. z 242 tys km na liczniku.

Mam problemy z odpalaniem auta, poszukałem juz troche na forum ale nie znalazłem analogicznego przypadku do mojego więc pozwoliłem sobie rozpoczac nowy temat.

Problem z paleniem wyglada nastepują:
1. Rano (czytaj jak zimny silnik) auto odpala po długim kreceniu lub po podgrzaniu swiec trzy razy - wtedy pali normlanie.
2. Jak silnik rozgrzany (czytaj na tyle cieply że świece nie grzeją - przynjamniej kolntrolka od grzania sie nie pojawia) to im więcej czasu minęło od zgaszenia silnika to tym gorzej i tak po około 15 minutach kręci 2 - 5 sekund i zapalony, po około 30 minutach to juz między 5 - 10 sekund kreci, poprostu najlepiej palic go jak jest ciepły ale juz na tyle mało że świece grzeją bo wtedy dwa lub trzy razy ja zagrzeje i pali.

Przypadek nr 1 świadczyłby o wymagajacych wymiany świecach żarowych ale dlaczego jak ciepły to tez ma problemy??
Doczytałem się gdzieś na forum że problem moze być w pompce paliwowej ale jak to sprawdzić czy to problem pompki? Gdzie ona wogóle jest, w zbiorniku paliwa czy gdzies przy silniku? A czy przy podgrzewaniu swięc pompka juz pracuje czy dopiero jak silnik odpali?
Wiem też że to moze byc problem pompy wtryskowej ale nie chciałbym dzwigać takiego wydatku. Silnik jak juz odpalony to chodzi bardzo fajnie, z całym zakresie obrotów chodzi równo, nie dymi (a to mój nie pierwszy diesel i ten naprawde nie kopci), ładnie wkręca sie na obroty.

Na allegro znalazłem ponizsze cudeńka, co o nich sądzicie? W opisach tych aukcji przedstawiany jest problem pasujący do mojego ciepłego silnika ale czy to naprawdę działa?? A jezeli to coś działa to które polecacie?
link 1 link 2 link 3


Ostatnio edytowano 3 czerwca 2007, 22:36 przez sewer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 21:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Problem u Ciebie leży nie w świecach ani w pompce, choć ją wypadałoby sprawdzić profilaktycznie, lecz w powracaniu paliwa z pompy do baku.
Układ paliwowy jest tak wykonany, aby takiemu zjawiskowi grawitacyjnemu zapobiec i na pompie wtryskowej, na powrocie paliwa do baku, jest śruba z zaworkiem zwrotnym.
Jednakże problem nie musi tkwić w niej samej. Wystarczy bowiem, że na układzie wtryskowym łącznie z pompą pojawi się drobna nieszczelność i już do układu paliwowego po zgaszeniu silnika może przedostawać się powietrze pozwalając na cofanie się paliwa.
Tego typu nieszczelności powinny objawiać się wyciekiem, lub wypoceniem na elementach będących częścią układu wtryskowego.
Obejrzyj dokładnie wtryski i wężyki przelewowe na wtryskach, oceń wilgotność na samej pompie wtryskowej i przewodów zasilających paliwo.
Niewiedoczną usterką jest jedynie zimmering na przodzie pompy wtryskowej.

Pompka w baku także jest istotna. Zapobiega ona dostawaniu się paliwa z powietrzem do układu paliwowego. Nie może być w układzie paliwowym zbyt wiele powietrza, a najlepiej wcale. Podciśnienie jakie panuje w pompie po zgaszeniu silnika spada do 0,5 bar i jest ono wywołane siłą grawitacji.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 21:11 
A jak wytłumaczyć że po trzykrotnym podgrzaniu świec odpala normalnie? Jakie jeszcze inne czynności wykonują się w aucie w czasie grzania świec, bo któraś z nich w takim razie jak sie wykona 3 razy to jest wtedy dobrze i auto pali.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 21:19 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Po załączeniu zapłonu (nie zawsze grzeją świece, choćby na ciepłym) załącza się pompka elektryczna w baku, która podaje może nie duże ciśnienie, ale podaje i dzięki temu układ powoli wypełnia się paliwem. Im dłużej ato stoi, tym bardziej układ się zapowietrza, ale pompka pracuje przez spory czas i się wyłącza. Ponowne jej uruchomienie odbywa się przy ponownym załączeniu zapłonu lub kręceniu rozrusznikiem i w trakcie pracy silnika.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 21:23 
robertbmw napisał(a):
Po załączeniu zapłonu (nie zawsze grzeją świece, choćby na ciepłym) załącza się pompka elektryczna w baku, która podaje może nie duże ciśnienie, ale podaje i dzięki temu układ powoli wypełnia się paliwem. Im dłużej ato stoi, tym bardziej układ się zapowietrza, ale pompka pracuje przez spory czas i się wyłącza. Ponowne jej uruchomienie odbywa się przy ponownym załączeniu zapłonu lub kręceniu rozrusznikiem i w trakcie pracy silnika.

Czyli rozumiem że mogę to sprawdzić na ciepłym silniku po około 30 minutach postoju, keidy swiece jeszcze nie grzeją bo za ciepły ale żeby odpalić musze kręcic do 10 sekund. Jak przekręce kluczyk trzy razy, jakbym grzał trzy razy świece to powinien odpalić normalnie.
Dzięki bede sprawdzał.
A te cudeńka z allegro sa warte swoich pieniędzy?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 21:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
Weźmy pod uwagę że 90 % BMW ma niesprawną pompkę w zbiorniku :) Bynajmniej wszystkie BMW które spotkałem E34/E32 tak miały, np. gdy zabrakło paliwa w baku, zatankowano auta i nie było już możliwości jego odpalenia bez pchania - z kluczyka auto mogło kręcić do upadłego a i tak nie odpaliło...

_________________
A8 D2 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 21:32 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Legion.
W przypadku braknięcia paliwa układ zapowietrza się od samego początku, czyli od smoka na pompie elektrycznej w baku.
W przypadku zaś cofania się paliwa, paliwo w układzie wysysane jest z pompy, jako że jest wyżej od lustra paliwa w baku. Jednakże cofanie się tego paliwa kończy się do przewodów paliwowych, które są pod autem, czyli poniżej lustra paliwa w baku. Prosta fizyka poziomy cieczy połączone ze sobą dolnym kanałem będą ze sobą zawsze równe, aby utrzymać jeden poziom wyżek od drugiego należy jego koniec zatkać przed dostaniem się powietrza atmosferycznego.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 21:36 
Legion napisał(a):
Weźmy pod uwagę że 90 % BMW ma niesprawną pompkę w zbiorniku :) Bynajmniej wszystkie BMW które spotkałem E34/E32 tak miały, np. gdy zabrakło paliwa w baku, zatankowano auta i nie było już możliwości jego odpalenia bez pchania - z kluczyka auto mogło kręcić do upadłego a i tak nie odpaliło...


To czy pompka jest sprawna to chyba łatwo sprawdzić bo wystarczy wypiąc weżyk przez który tłoczone jest paliwo ze zbiornika do pompy wtryskowej (a wczensiej do filtra paliwa) i zobaczyc czy po przekreceniu kluczyka bedzie leciało z niego paliwo, jezeli tak to pompka sprawna. Tak mi sie przynjamiej na prosty rozum wydaje.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 21:38 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Tak mi sie przynjamiej na prosty rozum wydaje

I dobrze Ci się wydaje :ok:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 21:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
Czyli jeśli ta pompka jest nie sprawna, może dłużej kręcić jak zimny ? Świece odpadają bo są nowe.

_________________
A8 D2 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 21:52 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Czyli jeśli ta pompka jest nie sprawna, może dłużej kręcić jak zimny ?

Niesprawna pompka powoduje że na pracującym silniku i tuż przed zgaszeniem pompa wtryskowa zasysa paliwo z powietrzem (o ile poziom paliwa w baku jest niski i wyłania się pompka elektryczna)
To powietrze w układzie także może przyczyniać się do cofania się paliwa. Zaworek zwrotny w śrubie na powrocie działa na ciecz, a nie na powietrze. Jeżeli nie będzie on wypełniony paliwem otworzy się i paliwo zacznie się cofać.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 22:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
Wydaje mi się ze pompka która nie jest szczelna, to nie tylko bedzie powodowała cofanie się paliwa ale również gdy silnik bedzie pracował to w przewodzie filtr-pompa bedzie widoczne również powietrze.
Sewer nic nie mówisz czy w przewodzie filtr-pompa widoczne jest powietrze, a to jest najważniejsza sprawa aby coś bliżej ustalić. Na początek sprawdz to o czym pisze Robert tzn wtryskiwacze, pompa, wymień oringi na przewodach filtra paliwa.
Jeśli chodzi o "cudenka" z allegro to one działają ale na początek doprowadż wszystko do porządku, jak piszesz to na ciepłym silniku auto odpala ok więc narazie odpuść.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 06:38 
Cytuj:
Niesprawna pompka powoduje że na pracującym silniku i tuż przed zgaszeniem pompa wtryskowa zasysa paliwo z powietrzem (o ile poziom paliwa w baku jest niski i wyłania się pompka elektryczna)

Czyli rozumiem że problem moze zniknąć jak zaleje do pelna?

Cytuj:
gdy silnik bedzie pracował to w przewodzie filtr-pompa bedzie widoczne również powietrze.

Tego to nie sprawdzałem, a te przewody sa przeźroczyste ze widac powietrze czy w jakiś inny sposób to sprawdzę?
Cytuj:
Na początek sprawdz to o czym pisze Robert tzn wtryskiwacze, pompa, wymień oringi na przewodach filtra paliwa

A jak sprawdzic wtryskiwacze? Czy to wizualnie bede w stanie ocenic czy jakos inaczej mam to sprawdzać?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 07:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
sewer napisał(a):
Tego to nie sprawdzałem, a te przewody sa przeźroczyste ze widac powietrze czy w jakiś inny sposób to sprawdzę?
tak bedzie widać w przewodzie pęcheżyki powietrza, u mnie było tak że na wolnych obrotach powietrze było niewidoczne natomiast gdy przytrzymałem silnik na ok 4000r/min pojawiało sie powietrze
sewer napisał(a):
A jak sprawdzic wtryskiwacze? Czy to wizualnie bede w stanie ocenic czy jakos inaczej mam to sprawdzać?
sprawdz tylko czy nie są zawilgocone paliwem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 07:26 
dzis po pracy sprawdze jak wygląda paliwo w tym przewodzie.

A jezeli chodzi o wtryski to patrzylem na nie w sobote, bo zdejmowałem ten plastyk który je zakrywa no i coś mi sie kojarzy że przynajmniej wokól jednego w zaglębieniu znajdowała sie ropa. <- czy to zły znak?
Dzis postaram sie zrobić foty tych wtrysków to tu dołącze.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 07:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
sewer napisał(a):
że przynajmniej wokól jednego w zaglębioeniu znajdowała sie ropa. <- czy to zły znak?
podejrzewam ze to był wtrysk 4 sterujący (z kabelkiem) koszt nowego to 500-700 zł, ale bez obawy jest możliwość naprawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 09:59 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
coś mi sie kojarzy że przynajmniej wokól jednego w zaglębieniu znajdowała sie ropa

I wystarczy aby cały układ uległ zapowietrzeniu.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 21:58 
Dzis troszke posiadziałem przy aucie i zrobiłem zdjęcia problematyczych spraw:
Ponizsze zdjęcie przedstawia wyciek ropy przy wtrysku drugim (licząc od przodu auta). Reszta wtryskiwaczy jest w lepszym stanie (4 suche, 1 się troszke poci)

Obrazek

A ponizsze foto pokazuje filtr paliwa zaraz po sciągnieciu węża, nie poleciała ani kropla ropy czyli nieszczelność w układzie stwierdzona (auto 4 godziny po zgaszeniu).

Obrazek

Mam pytanie bo rozumiem że teraz powinienem załozyć zaworek zwrotny paliwa i moze pomoże tylko w którym miejscu go zamontowac? Na przewodzie między pompą wtryskową a filtrem paliwa czy miedzy filtrem paliwa a zbiornikiem??
Brak paliwa wyjasnia dlaczego auto pali za 3 grzaniem bo po pierwszym ropa jeszcze nie leciała z filtra, po drugim grzaniu zaczeło leciec a dopiero trzecie pewnie w pełni zasila pompę wtryskową ropą.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 23:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
Z zaworkiem zwrotym jeszcze się wstrzymaj, najpierw wymontuj cieknący wtryskiwacz i pojedz do zakładu gdzie je regenerują, tam go rozkręcą wyregulują i uszczelnią a zapłacisz za to 10 zł i może być po problemie. Albo mi się wydaje albo masz dziwne wężyki nadmiaru paliwa pomiędzy wtryskiwaczami, wymień je na takie w oplocie.
Zaworek zwrotny to ostateczność, doprowadz wszystko do pożądku i może bedzie po problemie.
Może Robert bedzie mówił że to druciarstwo, ale sam byłem zmuszony do założenia zaworka bo wymieniłem wszystkie elementy doprowadzania paliwa a dalej się zapowietrzał, widocznie tak jak mówił to uszczelniacz na pompie jest zużyty, ale żeby go wymienić jest troche pracy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Limanowa
ja miałem podobny problem tutaj mój post http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... ht=opornie

co sie okazało, kiedy silnki w moim bmw się zagrzeje kapie paliwo koło pompy wtryskowej
dlatego jak chwile pojeździłem i chwile postałem to ciężko odpalał bo nie było paliwa w układzie musiał dopiero naciągnąć

ja mam 2,5td ale to bardzo podobne silniki pod względem konstrukcyjnym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL