BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 20:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 325i Falowanie obrotów i szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 24 listopada 2010, 23:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: E36 Coupe 325i
Witam

Dużo jest tematów o falowaniu silnika ale swojego przypadku nie znalazłem.

U mnie wygląda to tak że po włączeniu silnika obroty falują od praktycznie zera do ponad 1000, nie rzadko gaśnie.
Do tego dochodzi szarpanie, nieważne jakie by obroty nie były to samochodem cholernie szarpie - jedzie sie strasznie.
Po nagrzaniu slinika wszystko ustaje, obroty są prawie idealne (na jałowym, falują ale jest to ledwo słyszalne - wskazówka tego nie pokazuje)
szarpanie też znika.

Co to może być? Ten sam problem jest i na benzynie i na gazie sekw. Co to może być?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36 325i] Falowanie obrotów i szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 24 listopada 2010, 23:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 112
Lokalizacja: Chotomów
Moje BMW: e36 320
Kod silnika: m52b28
stawiam na świece, ewentualnie przewody
przydatny link: http://www.126fan.pl/www/swiece.htm

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36 325i] Falowanie obrotów i szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 24 listopada 2010, 23:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 176
Lokalizacja: Dublin
Moje BMW: E61 520d
Kod silnika: M47N2
Hej,
mam identycznie, u mnie powodem jest przepływomierz, nic na kompie nie pokazywało takze troszke zeszło zanim do tego doszedłem, kilka dni temu zamieniłem przepływke na jeden dzien i wszystko jasne.
Powiem tak, odepnij przepływke i dopiero odpal, u mnie wtedy zanika, ale dopiero podmiana dała mi 100% pewnosci, pozostało mi tylko kupić nowy :/ biore ori bez gadania!!!!

_________________
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Zycie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36 325i] Falowanie obrotów i szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 24 listopada 2010, 23:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 112
Lokalizacja: Chotomów
Moje BMW: e36 320
Kod silnika: m52b28
jak masz gaz to najpierw sprawdz świece, one szybko się wypalają na gazie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 325i Falowanie obrotów i szarpanie na zimnym silniku
PostNapisane: 27 listopada 2010, 13:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: BMW E46
Witam.U mnie też falowały obroty 3 mechaników chciało od razu wymieniać krokowy za około 800-900zł ale coś mi to nie dawało spokoju wiec sam zacząłem szukać.Wykręciłem więc krokowy aby się upewnić czy on jest niesprawny,jest tam taka przepustnica która była troszkę zanieczyszczona więc ją wymyłem WD-40 ale to profilaktycznie.Jak krokowy był z ciągnięty to kolega przekręcił kluczykiem i odpalił silnik ja sprawdziłem czy przepustnica w krokowym pracuje i było wszystko ok lekko się otwierała wiec stwierdziłem ze jest sprawny.Po zmontowaniu dalej falowały.Kupiłem preparat SAMOSTART i spryskałem układ dolotowy i się okazało że jest nieszczelny bo silnik dostawał wyższych obrotów.Po wymianie 4 uszczelek koszt około 40zł za komplet i obroty przestały falować.Podsumowując warsztaty mechaniczne (nie wszystkie)
naciągają nas na ogromne koszta płacimy za części które niejednokrotnie nawet nie zostają wymienione mało tego auto dalej jest niesprawne a my zapłaciliśmy nie wiadomo za co...(kila razy spotkałem się lub moi znajomi z nieuczciwymi mechanikami).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL