BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 18:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 325i W czym jeszcze wymienić olej oprócz silnika
PostNapisane: 18 sierpnia 2008, 15:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: RzeszĂłw
Mam od niedawna BMW 325i sedan skrzynia manualna z 1991 roku.
Mam pytanie czy wymienia się w tym BMW olej gdzieś jeszcze oprócz silnika ?
pod spodem jest w tyle auta coś w rodzaju miski olejowej nie chodzi o te z silnika.
ktoś mi mówił że wymienia się też olej tam czyli w rozrządzie pewnie. ale nie WIDZIAŁEM wlewu.
słyszałem że w niektórych bmkach olej z silnika smaruje wszystko.
czy w moim jeszcze się wlewa gdzieś oprócz silnika jakiś olej i gdzie i co ile go wymieniać
proszĘ o odpowiedz bo nie jestem fachowcem tylko samoukiem
POZDRAWIAM


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 20:20 przez leonidasxxx, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2008, 15:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Olej w silniku smaruje wszystko...lacznie z rozrzadem ;)

Jesli wymieniles olej w silniku to mozna jeszcze wymienic w skrzyni i w dyfrze...czyli dyferencjale(chociaz tam producent zalewa przy wyjsciu samochodu z fabryki olejem ktory moze pracowac nawet przez cale zycie tych podzespolow...ale roznie to bywa ;)

Wchodzac natomiast na ta stronke

http://www.e34.de/vin/index.php

i wpisujac ostatnie 7 cyfr numeru VIN(sa to ostatnie 7 cyfr numeru nadwozia...ktore znajdziesz np w dowodzie rejstracyjnym)

Po wpisaniu dowiesz sie ile i gdzie Ci wchodzi plynu.

P.S.Witam Kolege z okolicy ;) :)

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2008, 16:46 
iglu napisał(a):
chociaz tam producent zalewa przy wyjsciu samochodu z fabryki olejem ktory moze pracowac nawet przez cale zycie tych podzespolow...ale roznie to bywa


Na tym lepiej nie oszczedac... raz na 60 tys km warto zmienic olej... Zaden olej nie ma wiecznych wlasciwosci smarnych...
A co do tematu to jak kolega napisal... Poza silnikiem warto zmienic olej w skrzyni i dyfrze. Poza tym inne plyny ekploatacyjne mozesz sobie zmienic czyli plyn hamulcowy , chlodniczy, od wspomagania.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2008, 14:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: RzeszĂłw
bimmerkuba11 napisał(a):
iglu napisał(a):
chociaz tam producent zalewa przy wyjsciu samochodu z fabryki olejem ktory moze pracowac nawet przez cale zycie tych podzespolow...ale roznie to bywa


Na tym lepiej nie oszczedac... raz na 60 tys km warto zmienic olej... Zaden olej nie ma wiecznych wlasciwosci smarnych...
A co do tematu to jak kolega napisal... Poza silnikiem warto zmienic olej w skrzyni i dyfrze. Poza tym inne plyny ekploatacyjne mozesz sobie zmienic czyli plyn hamulcowy , chlodniczy, od wspomagania.



Możesz mi dokładnie objaśnić w którym miejscu wymienia się ten olej chodzi o skrzynię i w dyfrze. Pod spodem auta na środku jest coś w rodzaju miski olejowej chyba tam trzeba spuścić stary? i co zalać do jednego i drugiego?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2008, 14:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: RzeszĂłw
iglu napisał(a):
Olej w silniku smaruje wszystko...lacznie z rozrzadem ;)

Jesli wymieniles olej w silniku to mozna jeszcze wymienic w skrzyni i w dyfrze...czyli dyferencjale(chociaz tam producent zalewa przy wyjsciu samochodu z fabryki olejem ktory moze pracowac nawet przez cale zycie tych podzespolow...ale roznie to bywa ;)

Wchodzac natomiast na ta stronke

http://www.e34.de/vin/index.php

i wpisujac ostatnie 7 cyfr numeru VIN(sa to ostatnie 7 cyfr numeru nadwozia...ktore znajdziesz np w dowodzie rejstracyjnym)

Po wpisaniu dowiesz sie ile i gdzie Ci wchodzi plynu.




P.S.Witam Kolege z okolicy ;) :)



Ja też witam.
Możesz mi dokładnie objaśnić w którym miejscu wymienia się ten olej chodzi o skrzynię i w dyfrze. Pod spodem auta na środku jest coś w rodzaju miski olejowej chyba tam trzeba spuścić stary? i co zalać do jednego i drugiego?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2008, 15:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: RzeszĂłw
leonidasxxx napisał(a):
iglu napisał(a):
Olej w silniku smaruje wszystko...lacznie z rozrzadem ;)

Jesli wymieniles olej w silniku to mozna jeszcze wymienic w skrzyni i w dyfrze...czyli dyferencjale(chociaz tam producent zalewa przy wyjsciu samochodu z fabryki olejem ktory moze pracowac nawet przez cale zycie tych podzespolow...ale roznie to bywa ;)

Wchodzac natomiast na ta stronke

http://www.e34.de/vin/index.php

i wpisujac ostatnie 7 cyfr numeru VIN(sa to ostatnie 7 cyfr numeru nadwozia...ktore znajdziesz np w dowodzie rejstracyjnym)

Po wpisaniu dowiesz sie ile i gdzie Ci wchodzi plynu.




P.S.Witam Kolege z okolicy ;) :)



Ja też witam.
Możesz mi dokładnie objaśnić w którym miejscu wymienia się ten olej chodzi o skrzynię i w dyfrze. Pod spodem auta na środku jest coś w rodzaju miski olejowej chyba tam trzeba spuścić stary? i co zalać do jednego i drugiego?
pozdrawiam


diferenzial to chodzi o jedną rzecz razem skrzynie i dyfer i jeden olej smaruje te dwie rzeczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2008, 18:09 
leonidasxxx napisał(a):
diferenzial to chodzi o jedną rzecz razem skrzynie i dyfer i jeden olej smaruje te dwie rzeczy?


Nie kolego! Olej do skrzyni to olej do skrzyni a olej w dyfrze to olej w dyfrze. Olej w dyfrze wylewasz wykrecajac srube na jego spodzie nie na dnie a na dole sciany prostopadlej do walu. Powiem Ci ze nie mam pojecia dokladnie gdzie sie wlewa tam olej i gdzie sie spuszcza i wlewa olej do skrzyni bo oddaje auto na takie zeczy do serwisu ale jedno jest 100% pewne :) Skrzynia jest polaczona z dyfrem walem wiec nie ma opcji zeby olej byl wspolny.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 08:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: czestochowa
tu masz dyfer i korki oleju olej kup w sklepie tam ci powiedza jaki . kazdy porzadny sklep motoryzacyjny ma katalog . pozdrawiam . jak znajde to wkleje fote z korkami oleju w skrzyni biegow

Obrazek

1.odkrecamy korki i czekamy az caly olej zleci
2.zakrecamy korek spustowy(DOLNY)
3.wlewamy olej za pomoca duzej strzykawki(GORNY KOREK) az nie pokaze sie (nie przeleje ) w otworze wlewowym .(okolo1,2 litr)
4 . zakrecamy korek i JUZ !

_________________
SWAPY.MECHANIKA.DRIFTING-PERFORMANCE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 09:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Tylko wybadaj czy masz szpere!

Jak wlejesz za rzadki olej do dyfra ze szperą to ją zajedziesz!

Ja miałem z tym przygodę.. na dyfsze jest tabliczka znamionowa i jeżeli jest na niej litera "S" tzn., że masz blokadę.

Zdarza się, że tabliczka może być nieczytelna.
Wtedy podnieś z jednej strony auto i spróbuj rękoma przekręcić koło - jeżeli bez większego oporu zakręcisz kołem tzn że Szpery nie masz i lejesz wtedy zwykły olej przeznaczony do dyfrów i przekładni,

Jeżeli nie dasz rady zakręcić kołem (albo z ogromnym oporem) to szpere masz ( :hurra: ) i trzeba wtedy zalać znacznie bardziej gęstym olejem (jakiś 75W140 , ja mam nawet W180 jak dobrze pamiętam)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 09:36 
szukam kawalka instalacji elektrycznej do e39 m5 2000rod sad lamdy do silnika 501198868


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 19:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: RzeszĂłw
lokiecgb napisał(a):
tu masz dyfer i korki oleju olej kup w sklepie tam ci powiedza jaki . kazdy porzadny sklep motoryzacyjny ma katalog . pozdrawiam . jak znajde to wkleje fote z korkami oleju w skrzyni biegow

[url=http://img213.imageshack.us/img213/8505/9999999999999999999999yo6.th.png]Obrazek[/URL]

1.odkrecamy korki i czekamy az caly olej zleci
2.zakrecamy korek spustowy(DOLNY)
3.wlewamy olej za pomoca duzej strzykawki(GORNY KOREK) az nie pokaze sie (nie przeleje ) w otworze wlewowym .(okolo1,2 litr)
4 . zakrecamy korek i JUZ !


Wielkie dzięki za dokładne wytłumaczenie ze zdjęciem.
Możesz mi jeszcze wytłumaczyć gdzie jest ten dyfer?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 19:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: RzeszĂłw
lokiecgb napisał(a):
tu masz dyfer i korki oleju olej kup w sklepie tam ci powiedza jaki . kazdy porzadny sklep motoryzacyjny ma katalog . pozdrawiam . jak znajde to wkleje fote z korkami oleju w skrzyni biegow

[url=http://img213.imageshack.us/img213/8505/9999999999999999999999yo6.th.png]Obrazek[/URL]

1.odkrecamy korki i czekamy az caly olej zleci
2.zakrecamy korek spustowy(DOLNY)
3.wlewamy olej za pomoca duzej strzykawki(GORNY KOREK) az nie pokaze sie (nie przeleje ) w otworze wlewowym .(okolo1,2 litr)
4 . zakrecamy korek i JUZ !






jak znajdziesz to opisz wszystko tak samo ze skrzynią pozdrawiam i dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 23:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
leonidasxxx napisał(a):
Możesz mi jeszcze wytłumaczyć gdzie jest ten dyfer?


Dyfer znajdziesz z tyl samochodu...miedzy kolami...jest to urzadzenie za pomoca ktorego poprzez skrzynie i wal(on przekazuje moment obrotowy do wlasnie dyferencjalu) kola tylne sa wprawiane w ruch...jest tam pare zebatek itp...i dlatego musi byc smarowany ;)

To tak pokrotce ;) :)

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL