BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 00:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Rozszczelniająca się chłodnica
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 12:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: koszalin
Mam taki o to problem. Po zakupie auta okazało się że jest mała ilość płynu-poziom był na samym dole tego przezrczystego plastiku zbiorniczka wyrownawczego, w miejscu łączenia si z plastikiem czarnym, po dolaniu okazalo sie że znowu go ubyło, zauważyłem też zatłuszczenie zbiorniczka w miejscu gdzie był poziom płynu oraz na bocznej ściance(dodam od razu że auto się nie dogrzewa- największą temp jaką uzyskał to była ta środkowa kreska, jadąc po mieście i stojąc w korkach, na trasie od razu się schładzał. Po dolaniu ponownym i opdaleniu i przygazowaniu, wciągneło z 0.7l płynu i pojawił się strumień w miejscu korka wlewu. po odkręceniu( na chodzącym silniku) odpietrznika płyn tamędy nie leciał(nie pamiętam tylko cyz odkręcony był korek wlewu) i po chwili samochód zaczął się krztusić. Auto poszło na warsztat, gość znalazł 2 rozszczelnienia na chłodnicy i zrobił je. Przy sprawdzaniu zauważył że chłodnica zaraz po starcie silnika zaczęła parować, wywniskowano więc uszkodzony termostat bądź jego brak. Po paru dniach zajrzałem ponownie i znowu było widać zatłuszczenie ale poziom był już nieco wyższy. znowu auto poszło na warsztat, gość znowu znalazł rozszczelnienie, uszczelnił, zrobił kontrole przy której ponownie rozsczelniło chłodnice przy 2.5 atm(ponoć normalnie w układzie jest poniżej 1atm). Zrobił to, zamontował chłodnice, kazał obserwować, dojechałem od niego do domu(jakieś 4 km), auto odstawiłem. Po paru godzinach poszedłem zobaczyć i znowu zatłuszczenie w tym samym miejscu... Więc albo auto robi meega ciśnienie i wywala, albo jest jakiś ukryty wyciek którego nie ma jak zlokalizować...
Dodam jeszcze takei infromacje: auto ma instalcję gazową, ale przy aktualnych cenach beznyzny nie korzystam z niej :). Myślałem też (i nadal myśle) o uszczelce pod głowicą/głowicy ale dotychczas zaobserwowałem takie rzeczy jak:
-nie zmienia się ilość płynu względem oleju i na odwrót
-nie widać w płynie chłodniczym śladów oleju
- raz miałem pod korkiem wlewu oleju i na bagnecie majonez ale nie było go dużo i ponoć mógł on wynikać z niedogrzania auta jako że jest zima i robie często krótkie odcinki(teraz ponoć go w ogóle nie ma)
- po odpaleniu w wyrównawczym nie widać raczej bąbelków, może się zdarzył jeden czy dwa ale układ też nie był w pełni odpowietrzony
- raz miałem wrażenie (jak go rano odpalałem) jak odpalił mi tylko na 3 gary a potem słyszałem takie jakby przelewanie(jak przygazowałem) ale było to tylko raz
-auto raczej nie ma jakiegoś meega muła, nieco falują obroty na jałowym na beznynie i na gazie(przy gazie wnioskuje regulacje, przy benzynie są to obroty o czestotliwości 15-20s ze skokiem 100-150 obr.

Z góry dziękuje za pomoc;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 12:54 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
chlodnicy nie uszczelnisz a jedynie zbiorniczek wyrownawczy :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 15:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: sweden
nie wydawaj kasy na uszczelnianie tylko kup nowa chlodnice i niech ci mechanik zalozy z kwitkiem jak cos to masz gwarancje. Chlodnic sie nie uszczelnia je sie wymienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 23:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: koszalin
no ale po uszcelnieniu była sprawdzana, puściła dopiero przy 2.5 atm a to jest dość dużo jak na układ chłodniczy... .
a uszczelnienie ponoc wyglądało tak że tam jest jakaś uszczelka a na niej zaciski i te zaciski się wykrzywiały i on to zaciskał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 00:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Nowa chłodnica to nie jest wielki koszt. Lepiej kup nową i będziesz miał spokój niż masz latać ciągle do mechaników i się denerwować. Czy Twoje nerwy i zmarnowany czas na wyjazdy do warsztatu jest cenniejszy od chłodnicy? Nie wydaje mi się.... :/

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 02:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 283
Lokalizacja: Łódź / okolice
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: m54b22 + LPG
hubi e46coupe napisał(a):
Nowa chłodnica to nie jest wielki koszt. Lepiej kup nową i będziesz miał spokój niż masz latać ciągle do mechaników i się denerwować. Czy Twoje nerwy i zmarnowany czas na wyjazdy do warsztatu jest cenniejszy od chłodnicy? Nie wydaje mi się.... :/



mi krzyknęli 500 za nową i wymiana 150 :zdziwko:
jak dla kogo niewielki koszt...

_________________
:super: moja coupeta jest cała w oryginale :super:

Lubię Płacić Grosze

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 10:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: koszalin
no właśnie takie 650 zl piechotą nie chodzi. Poza tym wydaje mi się że problem nie leży po stronie chłodnicy tylko całego układu w którym jest za duże ciśnienie. Czyli nowa chłodnica też by puszczała(chyba)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 12:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 53
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
niedawno wymieniłem chłodnice nowa 285zł z przesyłką zamiennik

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 12:44 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
chlodnice.... http://www.chlodnice.bydgoszcz.pl/kontakt.html :P
ok.200zl.

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: koszalin
no dobre sprzedają ale też naprawiają czyli można naprawiać chłodnice :)

Dzisiaj przyszła mi za to do głowy zupełnie nowa diagnoza . Otóż uwagę moją zwrócił korek. w moim poprzednim aucie korek miał uszczelkę na sprężynie i ponad nią była rurka, widać że przy dużym ciśnieniu wywalało płyn przez tą uszczelke i tak sobie cały ten układ chodził. Tutaj w korku takiej sprężynki nie widze, ale nie jest to też korek jak do butelki tylko ma tam jakieś ruchome elementy, jakieś dziurki jakieś szparki. Poza tym "wchodzi do niego" ten strumień odpowietrzający czy jak tam to nazwać. A skoro to strumień odpowietrzający to ja bym to widział tak, że płyn z chłodnicy razem z powietrzem wlatuje do korka, w korku płyn leci na dół a powietrze do góry i sobie ucieka(to tylko moje przypuszczenia). A co będzie jeśli ten korek się zatka (od paprochów, kamienia albo czegoś takiego) ?? Jak chłodnica była sprawdzana, to przy 2.5 atm strzeliła chłodnica a przy korku nawet bąbelek nie poszedł. Co sądzicie o tym wszystkim ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 20:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: koszalin
podbijam temat o nowe info auto było na badaniu wyziewu z chłodnicy i nie wykazało żadnych spalin.... a przy okazji jakie macie korki ? bo gdzies czytalem ze sa czarne i żółte- czarne do 2 atm a żółte do 1.4 czy 1.6 ja mam ten czarny a na badaniu nawet powyżej 2 nie chciał puścić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 20:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: koszalin
podbijam temat o nowe info auto było na badaniu wyziewu z chłodnicy i nie wykazało żadnych spalin.... a przy okazji jakie macie korki ? bo gdzies czytalem ze sa czarne i żółte- czarne do 2 atm a żółte do 1.4 czy 1.6 ja mam ten czarny a na badaniu nawet powyżej 2 nie chciał puścić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: koszalin
tyle czasu minęło a ja dalej z niesprawnym układem. Na razie stoje na tym że z korka wyciągnąłem to część która wypuszcza powietrze i sam dekielek nałożyłem i w tym miejscu jest spokój. Jednak płynu dalej ubywa chociaż nieco wolniej a widze jego ubytki pod autem za silnikiem jakby, jest ślad po nim na skrzyni(?) i z niej spływa na taki drążek między lewą a prawą stroną auta. Ja osobiście obstawiam jakieś węże do nagrzewnicy ale za cholere nie wiem jak się do nich dostać bo od dołu skrzynia a od góry silnik :/. a może ktoś już to przerabiał ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 11:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: warszawa
masz prawdopodobnie to samo co ja w swoim ,czyli poszla uszczelak pod glowica,dlatego jest duze cisnienie w ukladzie,mi ubywalo plynu ,okazalo sei ze dziurawa chlodnica-wymienilem na orginał,pzrez kilka dni bylo dobrze ale plyn nadal ubywal ,okazalo sie ze w ukladzie jest zbyt duze cisnienie i wypycha plyn przez kolnierze i złacza węzy,a rano po kilku godzinach stania czasem byl problem z odpaleniem,przezminute po odpaleniu autem telepało i tak jak by nie chodzil na wszystkich cylindrach, zrobilem taki myk teraz ze wykrecilem delikatnie odpowietrzenie na chlodnicy,tak ze węze sa caly czas miekkie,minus jest taki ze ogrzewanie jest dopiero po 20 minutach jazdy, ale teraz mniej ubywa plynu i moge go normalnie rano odpalic bo cisnienie nie wpycha mi wody do cylindra,tak czy inaczej tzreba to jak najszybciej zrobic,ja juz szukam dobrego mechaniora,mam nadzieje ze na cos ci sie przyda moj opis ,pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 10:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: koszalin
o uszczelce pod głowicą już duuuużo myślałem. Sęk w tym że sprawdzane było "powietrze w chłodnicy" (taki korek z płynem reagującym na dwutlenek) i nie wykazało spalin w układzie chłodzenia. Poza tym przecież korek ma funkcję wypuszczania powietrza powyżej jakiegoś ciśnienia więc nie powinno nic się rozszczelniać od ciśnienia prawda ? tym bardziej że nawet ze sprawną uszczelką pod głowicą wytwarza się ciśnienie od tego że płyn po nagrzaniu zmienia swoją objętość i paruje. W sumie to nieraz myśle że łatwiej by było jakby to była uszczelka bo człowiek by nie musiał tyle kombinować tylko odżałował te pare stów i miałby spokój. Ale gadałem z gazownikiem(czyli taki pół mechanik ale bystry gość) i mówił że skoro nie ma innych sensownych objawów to traktować to jako ostateczność bo jak się już zdejmie głowicę to 1000 zł pójdzie(a bo to jakąś inna uszczeleczke wymieńmy, a to jakieś uszczelniacze itd) a nikt ci nie obieca że będzie lepiej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 15:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: dzietrzniki
witam panowie mam prosbe pomocy na postoju mi temperatura rosnie a na trasie jest oki i muli mi ja jak dochodzi do 4tys obrotow na min do 4 tys idzie ładnie a potem takie zamoulanie jest nue było tego co to moze byc

_________________
witam wszystkich posiadaczy bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 16:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Romek to chyba nie ten temat co? jak na postoju rośnie temp a w trakcie jazdy spada to sprawdz visko jak sprawdzić ? użyj opcji szukaj.

Pietek
miałem te same objawy w E36 320i płynu ubywało i nie było wiadomo gdzie znika
najpierw wymienili mi nagrzewnicę ale od razu powiedzieli że nie widać że cieknie i nie ma możliwości sprawdzić więc lepiej jak już cały kokpit rozebrany to lepiej ja wymienic. Wymieniłem na nową za 500 zł ori z ASO żeby być pewnym. Następnie zmieniłem mechanika!!
po pewnym czasie zauważyłem że płyn dalej znika :( obejżałem węże chłodnice i nic cisza. pojechałem do innego mechanika i powiedział że szyby parują to pewnie nagrzewnica ?!;/ Wymienili mi oringi na wężach nagrzewnicy i nic dalej to samo więt została teza głowica lub uszczelka głowicy.:( jest taka teza że płyn może byc zasysany do cylindrów i następni wydmuchiwany ze spalinami z dwóch powodów 1. uszczelka 2 pęknięta głowica. Mój nowy mechanik przez trzy tyg zwodził mnie że nie ma czasu aż w końcu zabrał się do roboty. głowica została sprawdzona ciśnieniowo i zplanowana w poniedziałek mają ją zamontować z nową uszczelką. Zastanawia mnie tylko że nie widzieli na uszczelce miejsca w którym mógł płyn przeciekać a specjaliści od głowic twierdzą że głowica jest ok. Jak mi to wszystko poskładają i dalej będzie płyn uciekał to ich powieszę za ... . i pójdę się pochlastać bo innych pomysłów już nie mam.
potem cię poinformuję co i jak.
a
i jak płyn ucieka do komory spalania to nie ma spalin w płynie ani majonezu w oleju i ciśnienia żadnego wielkiego w układzie.

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 16:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 375
Lokalizacja: Szczecin
Garaż: 320ci -> 318is -> 328ci -> 528iA -> 530i -> 323i -> 323ci -> 525iA -> 540iA -> 523i -> 320Ci -> 523i -> 320Ci -> 520iA -> 323i -> 523i -> ?
No, ale zdaje sie, ze gdyby mial walnieta uszczelke, to mialby tez duuza pare z tlumika prawda? a kolega nic takiego nie napisal. Hmm ciekaw jestem co to jest :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 19:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: koszalin
czasem sam się zastanawiam za co my te bumy kochamy... a teraz tak jeśli chodzi o dym to jak stoje na światłach to widze że co jakiś czas puszcza chmurke ale i aura jest taka że się zdarza pozatym patrząc na to to wynika że połowa aut na tych światłach ma uszczelke załatwioną. Przyglądałem się też dzisiaj trochę maszynie i widze że płynu ubyło więcej niż ubywało przed wymianą termostatu ale w sumie temperatura rozszerza więc jeśli gdzieś za silnikiem jest miejsce gdzie by to uciekało to mogłoby węże bardziej rozszczelniać i stąd wyciek większy... Ale też oglądałem uszczelkę ręcznie(mechanikiem nie jestem ale zgaduje że to ta uszczelka którą widać z przodu nad termostatem) i : auto miało normalną temperature; blok silnika nie był zbyt gorący ale z tyłu silnika (patrząc od przodu do jakby na tylnym lewym narożniku uszczelki, tam gdzie jest niżej) było gorąco i mokro i brudno. więc nie wiem czy nie będzie to jednak ta uszczelka którą ci bardziej sensowni mechanicy ignorowali a ci mniej chcieli robić z marszu(bo kaskę dostają za to ładną a czy będzie dobrze tego nie wie nikt). Niestety nieznam żadnego dobrego mechanika poza gazownikiem którego ostatnio poznałem ale on się takimi rzeczami wiadomo nie zajmuje. W mieście u mnie jest jeden gość co ma warsztat i się zajmuje BMW ale czuję że nie będe miał więcej z nim przyjemności współpracować ale ten przypadek opisany jest już w innym temacie(wilgoć a brak mocy czy jakoś tak).... I za co my te auta tak kochamy ? :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 21:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 375
Lokalizacja: Szczecin
Garaż: 320ci -> 318is -> 328ci -> 528iA -> 530i -> 323i -> 323ci -> 525iA -> 540iA -> 523i -> 320Ci -> 523i -> 320Ci -> 520iA -> 323i -> 523i -> ?
No to jezeli masz wyciek na zewnatrz to mechanik na podnosniku powinien bez problemu stwierdzic czy to leci spod glowicy czy nie...

A ja kocham swoja..nie wiem za co, ale kocham ja :) i to nic, ze tez musialem wymieniac uszczelke pod glowica ;D tez mialem wyciek na zewnatrz. Spory koszt, bo robilem w ASO no i mam 6 garow z vanosem - wiecej roboty niz w 4 cyl. Przy okazji jeszcze wymienilem uszczelniacze zaworowe i zawor zwrotny + jakis wezyk, uszczelka klawiatury, nowe sruby, reszta uszczelek itd. Nie zaluje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL