BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 20:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36]Coupe zawiecha stuka [foto]
PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 18:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Jak najerzdzam na jakies bampy czy jadac wpadam w dziury strasznie jest to glosne, nie jakos ze jak by cos luzno bylo ale jest bardzo glosne i twarde w srodku dla mnie, dzisiaj wjecalem sobie na kanal w garazu i najpierw na stojacym sprawdzalem recznie stabilizatory drazki i wachacze a pozniej na podniesionych kolach, fakt ze zawsze byly jakos napiete bo mialem tylko seryjny lewarek ale jak machalem wszystkim to nigdzie nie bylo najmniejszeggo luzu;/ lapalem za kolo od dolu i za gore , tez zero... dopiero jak zlapalem za boki kolo i byl 2 mm luz, przygladalem sie z ojcem dlugo i wyszlo na to ze ten luz jest na drazku kierowniczym gdzies tam pod gumami bo to powodowalo ze kolo mialo taki ''ciezki'' luz szarpiac kollo na boki. To byl jedyny luz a obu kolach na tych drazkach, czy to moze powodowac taka glosna prace? raczej mysle ze nie, na dole sa foty i dziwia mnie strzalki na tulejach wachacze ze ida do srodka? nie powinny do gory isc? moze dlatego takie twarde bicie jest?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Ostatnio edytowano 1 kwietnia 2007, 20:51 przez szwedu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 20:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Tuleje masz dobrze założone. Pod tymi czarnymi gumami "harmonijkami" są przeguby kulowe drążków kierowniczych i one mogą już mieć luz. Luz może też mieć już sama maglownica.

Ps. widzę że cieknie Ci chyba z zimmeringu na wale głównym i to dość sporo.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 21:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
hmm no tak jak pisalem calym kolem machalem to na tych drazkach byl luz bo jak cale kolo z tym luzem sie przemieszczalo o te 2mm to razem z tym drazkiem wchodzacym pod gume...

Co do wyciekow, tak tam jest sporo tego ale zadnych kropel pod autem nigdy nie zostawiam poprostu sie zbieram tam. mam to zamiar zrobic wlasnie, czyli mowisz ze to zimmering walu glownego moze byc.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 21:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Podnieś cały przód i poruszaj kołem. Jak wyczujesz luz to popatrz na drugie koło czy się rusza, jak się nie ruszy to znaczy że drążek do wymiany. Najlepiej zdejmij tą gumę i wtedy zobaczysz.
A z tym zimmeringiem, to patrząc na zdjęcia to właśnie jego bym obstawiał.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 05:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1355
Lokalizacja: Warszawa
Miałem atkie walenie w swojej E36. Byłem pewien że to drążek, wahacz itp. Ale u mnie okazało się że to były silentbloki. Może te masz wybite? Tłułko jakbym jeździł na samych felach, włąśnie przy przejeżdżaniu przez np. studzienki czy szyny kolejowe. Może powinieneś je sprawdzić?

_________________
GR.X.
Zakon Wysokich Napięć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 13:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
GARCIA RAMIREZ napisał(a):
Miałem atkie walenie w swojej E36. Byłem pewien że to drążek, wahacz itp. Ale u mnie okazało się że to były silentbloki. Może te masz wybite? Tłułko jakbym jeździł na samych felach, włąśnie przy przejeżdżaniu przez np. studzienki czy szyny kolejowe. Może powinieneś je sprawdzić?

No ale to te z tylu? czy sa z przodu silentblicki?

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Mam tak samo jak ty male bmw a wnim .... stuki
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 20:37 
witam.udalem sie dzisiaj na stacje diagnostyczna ze wzgledu na stuki puki na dolkach.
wjechalem na takie badziewie co rusza kolami gora dol i rozjezdza je na boki.zapalcilem az 0 zl bo trwalo to 1 minute,w szoku bylem jak zobaczylem jak to zajebiscie wszystko widac.
przez 3 dni ruszalem kolami amorami czym sie dalo. i nie znalazlem wyraznej przyczyny. a na stacji wyszlo 2 tuleje normalnie sie rozpieprzaja a jak stoi auto to wygladaja super.i ruszaja sie swoznie przy kolach na wachaczu.reszta mowi ze ok,ale po wymianie mozna jeszcze zobaczyc.podjec zaplacisz max 25 zl a ile nerwow mniej.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2007, 14:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Witam, bylem na stacji dzisiaj i tak; przednia zawiecha prawy amor ZERO lub mniej ;] lewy lepiej ale to juz bez znaczenia a tylnia po 55%.
I tu moje pytanie, Chce wymienic 2 amorki 2 tuleje i 2 swoznie (lub 4 ale ludzie mi mowia ze dlugie lepiej zostawic)
Czy jest cos jak np. poduszka amortyzatora w zawieszeniu w kielichah ktora tez przydalo by sie wymienic? mowa o przednim zawieszeniu. I czy robocizna jest w przystepnej cenie, czyli 50 za amortyzatory i 30 za tuleje itp.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2007, 20:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
Mysle ze powinienes sprawdzic czy nie masz skrzywionego wachacza, i na podniesionych kolach zobaczyc czy nie masz luzu na kierownicy, Bo nie wiem jak jest dokladnie u ciebie, ale mialem przypadek w 316i, ze mialem luzy na krzyrzaku, i przez to skrzywilem wachacz i olalem sprawe bo kolo poszlo troche do wewnatrz i blokowalo sie jak gdyby, poprostu stawialo taki opor ze nie czulem ze jest luz na kierownicy i strasznie trzaskalo, dopiero przy wiekszych predkosciach sie o tym zorientowalem. A z tym wyciekime to obstawiam ze wylewa ci sie olej ze skrzyni z miejsca gdzie jest czujnik.

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2007, 10:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 10
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: brak
Witam,
ten sam problem miałem w swoim tylko ze u mnie jeszcze czasem "zarzucało" auto, na początku myslałem ze drążek do wymiany ale znajomy podpowiedział ze to mogą być tuleje wymieniłem tuleje wachaczy z przodu i wszystko wróciło do normy :)

_________________
/// BMW - Freude Am Fahren


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2007, 20:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
a jak z drazkami bo moje maja luz przy wchodzeniu w przekladnie tam przy tej gumie.. czy wiemienyc koncowki czy cale ( nie wiem czym to sie rozni cale od nie calych ale tak ludzie cos mowili)

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2007, 22:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
co do wycieku ze skrzyni sprawdz uszczelnienie wybieraka skrzyni biegow mi w podobny sposob lasnie z niego cieknie.

cena wymiany uwazam ze bardzo niska.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL