We wszystkich silnikach M30 B30, B35 montowanych w E34 i E32 stosowane było dwumasowe koło zamachowe. Faktem jest że występowały dwa rodzaje sprzęgieł, ale oba są dostosowane do dwumasy. Jednakże zdarza się, że ktoś wyrzuca koło dwumasowe zastępując go jednolitym kołem zamachowym stosowanym w starszym modelach BMW i wymagały one wówczas całkowicie innego sprzęgła oraz tarczy sprzęgielnej. Ale tak postępują jedynie te osoby, które zamierzają coś tam wytrzeć szkłem, byleby najmniej to kosztowało.
Silniki M30 miały koła dwumasowe, które bardzo szybko ulegały zużyciu, ale cóż wymagać od pierwszych rozwiązań koła dwumasowego stosowanego na większą skalę przy tak dużych pojemnościowo i pod względem mocy oraz masy autach. Objawami zużytego koła dwumasowego są właśnie stuki podczas nierównomiernej pracy silnika, a już najbardziej wydobywające się w chwili gaszenia silnika.
Tak więc jeżeli tego typu objawy coś Ci przypominają to już wiesz, że masz koło dwumasowe, wiesz jakie kupić sprzęgło i wiesz co jeszcze może być konieczne do wymiany.
