BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 17:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: e34 zmiana dyfra na "krótszy"
PostNapisane: 20 marca 2011, 23:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
Witam wszyskich
Musze w swoim aucie zmienic dyfer, a ze nie moge znalezc o takim samym przelozeniu jak mialem (3,23) rozwazam wymiane, na "krótszy" (3,45)
Jak duza jest to roznica w stosunku do mojego obecnego?o ile zmniejsza mi sie predkosci na posczegolnych biegach?o ile wzrosna obroty np. przy 160km/h na v biegu? uzywam auta w miescie jak i na trasach wiec jest to dla mnie dosyc istotne, głownie ze wzgledu na spalanie.czy znaczaca odczulbym różnice w spalaniu w trasie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 zmiana dyfra na "krótszy"
PostNapisane: 21 marca 2011, 11:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
Panowie, nikt nie pomoze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 zmiana dyfra na "krótszy"
PostNapisane: 22 marca 2011, 22:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
MichaL napisał(a):
Witam wszyskich
Musze w swoim aucie zmienic dyfer, a ze nie moge znalezc o takim samym przelozeniu jak mialem (3,23) rozwazam wymiane, na "krótszy" (3,45)
Jak duza jest to roznica w stosunku do mojego obecnego?o ile zmniejsza mi sie predkosci na posczegolnych biegach?o ile wzrosna obroty np. przy 160km/h na v biegu? uzywam auta w miescie jak i na trasach wiec jest to dla mnie dosyc istotne, głownie ze wzgledu na spalanie.czy znaczaca odczulbym różnice w spalaniu w trasie??


Michale, to przecież pytanie dla 9 latka... :mur:
Kartka i ołówek wystarczą.
Masz dyfer w którym na obrót koła potrzebujesz 3,23 obrotu wału napędowego
a chcesz zmienić na 3,45.
Różnica - 0,22.
Jaki to procent od przełożenia 3,23 które teraz posiadasz?
(0,22/3,23)*100=6,81%
O 6,81% zmniejszy się prędkość twojego auta.
To daje 149,104km/h zamiast 160km/h
- oczywiście, bez uwzględnienia poślizgu kół w drifcie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL