BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 20:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zagotował sie i wywaliło wode . Dlaczego??
PostNapisane: 25 czerwca 2007, 06:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Witam. Wczoraj miałem mała przygode ponieważ do tej pory NIGDY nie grzał mi sie silnik , temp zawsze na srodku nawet w duzym korku w upał. ALE byłem wczoraj na wsi u rodzinki , na takiej fajne równej ŁĄCE zachciało mi sie poszalec, baczki i te sprawy hehe i po kilku minutach szaleństw wywaliło wode przez korek w chłodnicy a temp była tak na 3/4 wskaznika... dolałem płynu odpowietrzylem i normalnie jest ale ciekawi mnie dlaczego sie zagrzal???? przeciesz nigdy nawet w korku w upał mi sie nie grzal ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2007, 06:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37064
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
sprawdź wisko

PS na drugi raz nie szalej :|

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2007, 07:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Dobra ale jak je sprawdzic?? tez tak przypuszczałem ze to te wisko ale powiem szczerze , jeżdze dość duzo po gdańsku i 3 miescie i nie raz stałem w korku w upalny dzien i nigdy wskazówka nie przechyliła sie poza połowe...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2007, 07:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Wystarczy że jak byłeś na wsi to tam Ci siadła wiskoza i od tego momentu będzie się grzał silnik. Zobacz jeżdżąć w mieście jak będzie się zachowywać wskazówka. Jak na postoju będzie się grzał, a w czasie jazdy temperatura będzie opadać to będzie to wisko. No i zobacz pod maską czy załączy się szybszy bieg dmuchawy oraz spróbuj zatrzymać czymś wiatrak.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2007, 08:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Jak szybszy bieg?? na wolnych obrotach jak stoi to kreci sie normalnie a jak przegazuje to przyspiesza....Ewentualnie jaki jest koszt wymiany wiskozy??i jak najlepjej sprawdzic czy to akurat to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2007, 08:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Jak dłużej postoisz w miejscu to wentylator powinien się zacząć szybciej kręcić i głośniej szumieć. To tak jakby drugi bieg dmuchawy. Jeśli to nie następuje i nadal kręci się z tą samą prędkością co zawsze to znaczy że jest padnięte

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2007, 09:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
No włąsnie u mnie na placu odpaliłem go i nagrzałem do połowy , wskazówka nie wychyla sie poza połowe a jest dzis upał, stał tak 25 min i nic stoi w miejscu, ale nie ma takiego efektu ze szybciej ten wiatrak kreci wiec mysle ze jest cos nie tak z tą wiscoza, mam tylko pytanie. Czy jesli nie nagrzewa mi sie w korku i w jezdzie normalne to jest sens wymiany>>?? zagrzał mi sie tylko jak szalałem na trawie 15 min a kreciłem go wtedy do 6 tys i wogule, dlatego pytam?? jesli auto sie nie przegrzewa i temp trzyma sie w połowie w upalny dzien to musze to wymienic/?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2007, 10:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 834
Lokalizacja: warszawa
sprawdż czy przxypadkiem nie mas zkorka do wymiany . korek pełni funkcje bezpiecznika i to było akurat przyczyna wywalenia u mnie chłodnicy dwa razy w ciągu 2 tygodni

_________________
zanim sie zastanowisz pomyÂśl o tego konsekwencjach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2007, 11:15 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
greengos napisał(a):
No włąsnie u mnie na placu odpaliłem go i nagrzałem do połowy , wskazówka nie wychyla sie poza połowe a jest dzis upał, stał tak 25 min i nic stoi w miejscu, ale nie ma takiego efektu ze szybciej ten wiatrak kreci wiec mysle ze jest cos nie tak z tą wiscoza, mam tylko pytanie. Czy jesli nie nagrzewa mi sie w korku i w jezdzie normalne to jest sens wymiany>>?? zagrzał mi sie tylko jak szalałem na trawie 15 min a kreciłem go wtedy do 6 tys i wogule, dlatego pytam?? jesli auto sie nie przegrzewa i temp trzyma sie w połowie w upalny dzien to musze to wymienic/?

Mysle, ze nie...zreszta musisz kolego to obserwowac...
A tak odbiegajac troszke od tematu to u mnie tez nie slychac "drugiego" biegu wisca...silnik sie nie grzeje. Temperatura an srodeczku...caly czas, korek nie korek...to ja juz nie wiem co to oznacza :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2007, 12:05 
greengos napisał(a):
Ewentualnie jaki jest koszt wymiany wiskozy??


http://allegro.pl/item206030116_sprzegl ... _nowe.html

na tej aukcji masz nowe nie używane. są też na allegro używki, ale wiadomo jak to z nimi bywa :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2007, 17:24 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Ja jednak polecał bym wiskozę firmy BEHR.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2007, 06:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37064
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
valdorane napisał(a):
Ja jednak polecał bym wiskozę firmy BEHR.


dokładnie, tylko nowe i markowe produkty

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL