BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 22:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] drgania/wibracje/kola/most?
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 09:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: pomiechĂłwek city
czesc, mam taki problem. jestem nowy w swiecie loga ze smigielkiem wiec zaczne od poczatku.

mam e36coupe 2.0.

mialem bicie na kierownicy,wymienilem tarcze klocki i bicie nie ustalo,przezucilem przednie kola na tyl i jest o niebo lepiej z tym ze z tylu wyczuwam minimalne wibrowanie(jestem strasznie wyczulony),idac dalej kupilem nowe koła (nieoryginalne) 18"x8J et35,niestety nie starczylo chwilowo na nowe opony wiec uzywane kupilem.problem nr1.

-powrocilo drganie z przodu na kierze przy hamowaniu i podczas jazdy ok 80 jak puszcze kiere to lekko faluje ale jak zlapie reka to nic nie czuje(z przodu oprocz nowych hamolcow mam kompletne nowe wachacze i amorki M Technik,za to stare koncowki drazkow i laczniki)

problem nr2.

z tylu zabkowala i huczala mi opona marki bridgstone do tego stopnia ze wrocilem do wulkanizacji i zalozyli mi michleny sport i huczenie i zabkowanie ustalo,jest niby ok ale czuje podczas jazdy na gladkim asfalcie jak mi auto delikatnie wibruje wiec o co kaman?
zmienialem z tylu wachacz ten dolny na febi bistein M Technik i cala geometrie robilem,mam delikatna roznice z tylu bo powiedzieli ze kata pochylenia z tylu sie nie ustawia(a juz wyczytalem u was ze sie jednak ustawia)...dodam ze na ori 16" po zmianie przod na tyl tez te wibracje byly,myslalem ze wina kol a tu mam nowki fele a stare opony wiec tez moze to byc przyczyna...

moje pytanie jeszcze jedno,czy to kola tylko czy np.wyczytalem o jakims mocowaniach walu i zlaczkach elastycznych moze od tego auto mi chodzi?jak jade i wrzuce luz wibracje nie ustaja, ale niewiem czy luz rozlacza tylko skrzynie czy tez wal i most dlatego dopytuje.dodam ze na ori 16" przy trzech tysiach obrotow slychac szumienie przerywane takie łou łou łou... a na 18" sporo mniej...ale tez jest i na luzie chyba tez jak sie pod 3 podkreci,ale dokladnie nie pamietam

prosze o odpowiedzi i pomoc najlepiej z zaznaczeniem na poczatku czy chodzi o problem nr.1 czy nr 2podrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 12:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Po pierwsze to wróć do tego pseudo mechanika zeby Ci zrobił pochylenie z tyłu.
Po drugie wina musi leżeć po stronie opon i już sobie odpowiedziałeś na to pytanie. Jedź do wulkanizacji niech sprawdzą dokładnie opony czy są równe i nie balonuje któraś.
Usterka mocowania belki i dyfra nie objawia się wibracjami ;)

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 14:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: pomiechĂłwek city
no tak tez zrobie,pojade wogole do jakiegos innego wulkanizatora zeby miec obiektywna opinie,pozniej te pochylenie kota zrobie....a z tym dyfrem to myslalem ze jak wal sie kreci i ma luz to wlasnie moze taki efekt dawac a tak widac wina po stronie opon badz kol,sprawdze dodatkowo tarcze tyl i przod czy proste,choc powinny byc ok bo nowiuskie no i na 16stkach bylo oki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 19:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
u mnie winą wibracji było łożysko w przednim lewym kole :zalamany: przenosiło wibracje po całym aucie...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 09:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: pomiechĂłwek city
a chuczalo ci?bo u mnie w miare cicho nie chuczy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 11:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
No własnie nie chuczało :| a po rozebraniu piasty łożysko wyglądało idealnie, a jednak - przestało ... tylko ze piasta to też troszke kosztuje...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 12:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Najlepsza metoda to chyba założenie kompletnych felg z innego auta... Ewidentnie sie dowiesz czy wina kończy sie tylko na twoich (felgach, oponach-choć oponach bardziej)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 13:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: pomiechĂłwek city
no tak ale musze szukac 18''? bo chyba rozmiar ma znaczenie?nizszy profil wiecej przenosi,jak zaloze wiekszy profil opony to wydaje mi sie ze stlumic moze...i moge miec wrazenie ze to wina opon bo wiekszy profil ktory zaloze chwilowo moze stlumic ewentualna przyczyne mojego problemu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 17:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
wally napisał(a):
...a z tym dyfrem to myslalem ze jak wal sie kreci i ma luz to wlasnie moze taki efekt dawac
to raczej podpora wału albo łącznik między skrzynią a wałem. To też posprawdzaj. A jak zakładasz felgi to dokładnie oczyść piaste i pierścień centrujący (przy zmianie tarcz i łożysk tak samo) i felgi od środka też ;)

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 07:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: pomiechĂłwek city
a da sie sprawdzic lacznik lub podpore bez rozbierania jakos tego?drogie koszta jednego i drugiego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 10:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Podpore to musisz sprawdzic czy ma luzy (to jest normalne łożysko kulkowe), łącznik to bedzie ciężka sprawa bez zdjęcia ale częściej wymięka tulejka centrująca nr 2 na rys:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=26&fg=10

A ceny masz tutaj
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=29225

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] drgania/wibracje/kola/most?
PostNapisane: 29 kwietnia 2011, 22:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e36
Chciałem opisać mój problem ze szczegółami. Samochód stał w lutym na śniegu nieruszany około 16-20 dni. Odpaliłem samochód i następnie chciałem wyjechać tyłem pod górkę, koła mi mocno boksowały.
(Nie wiem czy powyższe informację mają coś wspólnego z problemem, ale na wszelki wypadek je opisałem).
Gdy wyjechałem na prostą drogę zauważyłem, że coś bije cyklicznie (wchodzi w wibracje) przy hamowaniu od około 40 km/h. Gdy jadę na przykład 140 km/h te bicie jest o wiele mocniejsze i częstsze. Odgłos tego bicia rozchodzi się po całym samochodzie i nie jestem w stanie stwierdzić (i nie tylko ja) z której strony samochodu to słychać. Problem występuje tylko przy hamowaniu. Przeszukałem fora i wywnioskowałem, że przyczyną problemu są zapewne krzywe tarcze hamulcowe. Kupiłem i założyłem nowe tarcze. Założyłem jeszcze potem stare klocki dla pewności. Efekt był taki sam. Zdesperowany wpadłem na pomysł, aby każdy hamulec sprawdzić z osobna. Wymontowałem (powiesiłem na drutach) tylne zaciski hamulcowe. Przejechałem się i to samo. Następnie wymontowałem przedni lewy hamulec (ściągnąłem tarczę i w miejsce klocków włożyłem trochę blachy o szerokości klocków). Jazda próbna i to samo. Potem prawy hamulec…. i znowu było słychać te wibracje. Kierownica się nie trzęsie, pedał hamulca nie pulsuje. Koła wymieniałem stronami. Hamowałem w trybie D i N na automacie. Więc co to może być?? Bardzo dziękuję za pomoc.

Według mnie to może być most lub jakieś łożyska. Przypominam, że każdy hamulec odłączałem i zawsze było czuć te wibracje. Przypuszczam, że po wyjęciu wszystkich hamulców i jakimś cudownym zahamowaniu też byłyby wibracje. Wibracje są cykliczne (coś jak obrót koła, albo osi lub wału). Czy jesteście mi w stanie jakoś doradzić - dziękuję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] drgania/wibracje/kola/most?
PostNapisane: 30 kwietnia 2011, 08:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
yusuzuki napisał(a):
Chciałem opisać mój problem ze szczegółami. Samochód stał w lutym na śniegu nieruszany około 16-20 dni. Odpaliłem samochód i następnie chciałem wyjechać tyłem pod górkę, koła mi mocno boksowały.
(Nie wiem czy powyższe informację mają coś wspólnego z problemem, ale na wszelki wypadek je opisałem).
Gdy wyjechałem na prostą drogę zauważyłem, że coś bije cyklicznie (wchodzi w wibracje) przy hamowaniu od około 40 km/h. Gdy jadę na przykład 140 km/h te bicie jest o wiele mocniejsze i częstsze. Odgłos tego bicia rozchodzi się po całym samochodzie i nie jestem w stanie stwierdzić (i nie tylko ja) z której strony samochodu to słychać. Problem występuje tylko przy hamowaniu. Przeszukałem fora i wywnioskowałem, że przyczyną problemu są zapewne krzywe tarcze hamulcowe. Kupiłem i założyłem nowe tarcze. Założyłem jeszcze potem stare klocki dla pewności. Efekt był taki sam. Zdesperowany wpadłem na pomysł, aby każdy hamulec sprawdzić z osobna. Wymontowałem (powiesiłem na drutach) tylne zaciski hamulcowe. Przejechałem się i to samo. Następnie wymontowałem przedni lewy hamulec (ściągnąłem tarczę i w miejsce klocków włożyłem trochę blachy o szerokości klocków). Jazda próbna i to samo. Potem prawy hamulec…. i znowu było słychać te wibracje. Kierownica się nie trzęsie, pedał hamulca nie pulsuje. Koła wymieniałem stronami. Hamowałem w trybie D i N na automacie. Więc co to może być?? Bardzo dziękuję za pomoc.

Według mnie to może być most lub jakieś łożyska. Przypominam, że każdy hamulec odłączałem i zawsze było czuć te wibracje. Przypuszczam, że po wyjęciu wszystkich hamulców i jakimś cudownym zahamowaniu też byłyby wibracje. Wibracje są cykliczne (coś jak obrót koła, albo osi lub wału). Czy jesteście mi w stanie jakoś doradzić - dziękuję.


Miałem to samo jak moja mniej inteligenta była nie miała czasu przejechać się moim autkiem jak byłem na delegacji i autko stało 2 miechy.

U mnie padło łożysko i takie cykliczne bicie było słychać , szumienia itp nie było.
Na biciu z rok jezdziłem ale po roku strasznie sie nasiliło wymieniłem łożyska oba i miesiąc później rozbiłem auto :wstyd: w sumie to samo się rozbiło :P
Dobry mechanik raz zakręci kołem i powie czy łożysko do wymiany.

Prawdopodobnie jak otworzysz okno w tunelu to dopiero usłyszysz jak ono mocno bije ;).

U mnie w mieście wymian 1 łożyska to koszt 150zł + łożysko


Edit:
U mnie było jeszcze coś takiego, że od 40km zaczynało buić im szybciej jechałem tym mocniej biło i cykle bicia się zwiększały = szybciej jedziesz szybciej bije ale to logiczne, nie wiem czy to reguła ale gdy łożysko było odciążane przestawało bić.

Tak więc możesz to sobie łatwo sprawdzić na łuku jedziesz bije nie zmieniasz prędkości skręcasz w prawo i wsłuchujesz się czy bicie jest mniejsze czy wieksze i to samo na łuku w lewo ;).

Na logikę tylne powinno bardziej bić przy przyśpieszaniu , przednie przy hamowaniu .

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL