BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] jak zdjąć wentylator by dostać się do pompy wody?
PostNapisane: 18 maja 2011, 14:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: 525i
Kod silnika: M50
witam mam problem mam bmw 525i e 34 i jak zdjac wiatrak zeby dojsc do pompy wody dziekuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] jak zdjąć wentylator by dostać się do pompy wody?
PostNapisane: 18 maja 2011, 16:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 235
Lokalizacja: Bartoszyce
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Ma lewy gwint jednym kluczem blokujesz i drugim zaciskasz śrubę prz pompie i kręcisz. Będzie ciężko na pewno. Później zdejmujesz visco, jest na 5 śrubach. I taka dodatkowa rada, poczekaj aż ostygnie bo ja tego nie zrobiłem, zahaczyłem o wąż i 100 stopni pociekło na ryjek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] jak zdjąć wentylator by dostać się do pompy wody?
PostNapisane: 18 maja 2011, 19:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ja dzis wyciagalem visco przy okazji smiany termostatu. Potrzebny klucz plaski 32. Mile widziany dlugi klucz, latwiej sie manewruje. Nastepna sprawa to twardy srubokret. Srubokret wkladasz z lewej strony (stojac przed maska) i blokujesz miedzy dwoma srubami na kole pasowym (trzymasz). Jak masz juz to zablokowane, to teraz zakladasz klucz plaski na srube i krecisz w prawo uderzajac w niego mlotkiem. Poniewaz kolo pasowe jest zablokowane pojdzie latwo. Mlotek znacznie ulatwia sprawe. Srubokret moze sie poddac, wiec wtedy warto zastosowac jakis sztywny pret. Przy tej operacji przydatna jest druga osoba, choc mi udalo sie zrobic to samemu i to calkiem szybko.

Przy montazu gwint popryskalem smarem miedziowym i nie dociagalem za mocno. Visco wyjmuje sie przy wielu okazjach, wiec warto opanowac "metode" jego wyciagania. Pamietaj ze visco musi "stac", nie odkladaj go "na lezaco".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL