BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2025, 22:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Sprzęgło duży problem.....Wymiana sprzęgła....opis jak
PostNapisane: 7 października 2009, 19:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Witam.
Dzisiaj pożyczyłem auto kuzynowi, gdy przyjechał mi je oddać poczułem spalone sprzęgło.
Wsiadłem do auta i chciałem się przejechać niby jedzie, ale jak mocno jej wcisnę to obroty rosną a prędkość troszkę wolniej niż wcześniej - czyli się lekko ślizga.
Nie wiem jak będzie jutro, ale na pewno szykuje się wymiana.

I teraz pytanie:
wymieniać same sprzęgło czyli: tarcza, docisk, łożysko
czy do kompletu też muszę wymienić koło dwumasowe (a te trochę kosztuje)

I tak od razu jakiej firmy polecacie te sprzęgło.

Prosiłbym o odpowiedź od kogoś kto ma to za sobą bądź rzeczywiście czai temat.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Ostatnio edytowano 8 października 2009, 20:28 przez tigwelder, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 19:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
dwumasu bym nie ruszał. no chyba że okaże się że jakieś zęby są ułamane.

Co do sprzęgła to LUK-a

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 19:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
A ja polecam Sachsa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 19:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Tylko teraz problem bo są dwa rodzaje:
1.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/T ... /clutch-2/

2.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/T ... ch/clutch/

I teraz bądź tu mądry, które wybrać nie rozbierając auta???
Patrzałem nawet po VIN i tak pokazuje dwa rodzaje.

Jakieś sugestie???

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Ostatnio edytowano 7 października 2009, 19:46 przez tigwelder, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 19:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Wymieniałem jakieemś 20tkm temu w e34 525 m50 na komplet LUK-a(tarcza,docisk,łożysko) i jestem zadowolony. Dwumas póki nie stuka to lepiej go nie ruszać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Wie ktoś
PostNapisane: 7 października 2009, 20:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Wie ktoś na czym polega różnica między tymi dwoma sprzęgłami??? CZy to chodzi o jednomasę i dwumasę czy o co i jak idzie stwierdzić jakie się ma bez rozbierania auta????

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 20:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Te pierwesze ma tarcze ze sprężynami czyli lite koło, te drugie jest do dwumasu tarcza bez sprężyn.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: To już dużo daje
PostNapisane: 7 października 2009, 20:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
No to już przynajmniej wiem co i jak tylko teraz jak mogę stwierdzić (nie wyjmując skrzyni) jakie ja mam w swojej??? Głupio by było zamówić nie te co trzeba. Jest jakiś sposób, czy z góry założyć że jest dwumasa????

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 20:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
raczej niebardzo. Bedziesz musiał zamówić po wyjęciu ze skrzyni.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 20:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Tego nie poznasz bez demontażu, ale jeszcze nie widziałem m50b25 oryginalnie na litym kole, tyle że na pewno takie są ale to rzadkość


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Taaaa
PostNapisane: 7 października 2009, 22:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Tak czy siak biorę się jutro za demontaż.
O czym muszę pamiętać biorąc się do roboty???
Czy da rade zrobić to samemu???

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: I
PostNapisane: 8 października 2009, 20:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Ok, dzisiaj kupiłem wszystko
Za komplet wraz z wysprzęglikiem wyszło 574 zł
Sprzęgło, dociska i łożysko firmy LUK
wysprzęglik jakiejś włoskiej firmy
Wymiana sprzęgła 250zł
Jutro odbieram, jest trochę roboty z tym.

Byłem chwilę u mechanika i to idzie tak:
Demontaż skrzyni:
- odpinamy mocowanie tłumika końcowego (żeby nie rozkręcać na łączeniach) i podwieszamy.
- odkręcamy wał przy skrzyni i podporę wału, cofamy do tyłu aż wyskoczy z gumy
- odpinamy czujnik wstecznego
- odpinamy drążek zmiany biegów (wysuwany wsuwkę i wyciągamy)
- odpinamy wspornik drążka zmiany biegów przy skrzyni (podnosimy tam taką blaszkę zabezpieczającą i wysuwamy bolec mocujący wspornik
- odkręcamy aluminiowy wspornik skrzyni biegów
- odkręcamy dwie poduszki (też mocowanie skrzyni) na dwóch poduszkach ale te bliżej silnika
- odkręcamy wysprzęglik (2 śruby) i lekko go wyciągamy, ale nie odkręcamy od przewodu hydraulicznego
podpieramy skrzynię gdyż teraz trzyma się tylko ja śrubach łączących ją do silnika
- odkręcamy śruby mocowania skrzyni do silnika torx zewnętrzny
wyciągamy skrzynię cofając ją (uwaga bo ciężka)

Demontaż sprzęgła:
- odkręcamy śruby mocujące zacisk, najpierw je zrywamy (zrywamy w sensie, że są one zakręcone na płyn mocujący) ale nie odkręcamy tylko zrywamy wszystkie po kolei i dopiero po 1 lub 1,5 obrotu odkręcamy.
- jak już odkręcamy wszystkie śruby wyjmujemy docisk (jest tam na takich bolcach) uwaga na tarczę sprzęgłową żeby nie spadła na nogi
- odkręcamy koło dwumasowe ( w celu sprawdzenia czy nie przepuszcza o-ring uszczelniający na wale)

Jeśli wszytko ok to skręcamy:
-najpierw koło dwumasowe (wszystkie śruby na płyn mocujący) odpowiednim momentem
-wkładamy tarcze i zacisk, dokręcamy tylko po kilka obrotów, tak żeby docisk dochodził równomiernie (nie do końca) centrujemy tarcze, już przy końcu dokręcamy każdą śrubę po kolei po 1, 1,5
obrotu, na koniec dokręcamy odpowiednim momentem
- reszta to odwrotność demontażu.

W razie potrzeb proszę o poprawę

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: No i już
PostNapisane: 10 października 2009, 19:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Wczoraj odebrałem autko.
Wrażenia.... ameryka!!!
Pedał sprzęgła chodzi dużo miękcej niż przed wymianą, wysprzęgla już w połowie, nic nie szumi, nie szarpie, nie wali przy wrzucaniu biegów.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Sprzęgło duży problem.....Wymiana sprzęgła....opis jak
PostNapisane: 22 lutego 2010, 01:10 
PANOWIE MAM TAKI PROBLEM Z E34 20i CHCĘ WYMIENIĆ WACHACZ ALUMINIOWY MOŻE MI KTOŚ NAPISAĆ JAK ŁATWO I SZYBKO TO ZROBIĆ Z GÓRY DZIĘKI :(


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E34] Sprzęgło duży problem.....Wymiana sprzęgła....opis jak
PostNapisane: 22 lutego 2010, 02:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
ASO kolego :P
łatwo, przyjemnie, szybko
i obrzydliwie drogo :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Sprzęgło duży problem.....Wymiana sprzęgła....opis jak
PostNapisane: 15 maja 2011, 11:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
lekki odkop - "odpowiednim momentem" czyli jakim się dokręca sprzegło?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL