BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] beata muli jak ksiadz na kazaniu
PostNapisane: 3 lipca 2007, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: odense
:wstyd:moja bunia to 320 24 zaworki pojecia nie mam co jest jade sobie jade i mysle ze za wolno to but w podloge a tu rebuss bunia muli rospedz sie jak maluch w szostke tak jest na kazdym biegu do 3500 tys potem jest w miare ok ale tez bezs szalenstwa tak do 5000 i i potem znowu na maxa leci 180 a potem juz ani o kilometr wiecfej.zmienilem swiece filtr powietrza i paliwa sprawdilem czy przeplywomierz chodzi i potencjometr przepustnicy. plus ostatnio jak jechalem w deszczu to nagle jakby na trzy chodzila (przesadzam bo nie wiem na ile chodzila ) ale na bank nie na wszystkie.jest tez tak ze np jade powoli sie rospedzam lekko szarpnie i ma powera jak dawniej potem znowu cos poszarpie i znowu gnuj sie robi. koledzy podpowidzcie cos bo zaraz zapasci dostane z brakiem tej mocy jakies ople chca sie na swiatlach mierzyc z turkami w srodku a ja nie moge im pokazac nawet gdzie raki zimuja hehehe pozdrawiam i z gory dziex za pomoc.

w niedziele dostane nowe kable-moze to byc przyczyna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2007, 19:13 
W M50/M52 nie ma kabli WN. Moim zdaniem to wina cewek. Sprawdź w nocy czy przypadkiem nie ma przebić.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2007, 23:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Kielce
Ja mam dokładnie to samo, w obr 2500 do 3500 zwariowac mozna, znalazlem dziury w gumie dolotu powietrza, starannie to skleilem tasma, troche sie uspokoil ale dalej lipton, mysle o sprawdzeniu przeplywomierza, wczesniej cewki sprawdzalem i byly ok.
Daj znac jak rozwiazesz ten problem
Pozrd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2007, 00:18 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Jak już Bagor raczył wspomnieć problem może leżeć po stronie cewek zapłonowych. Wykrycie jednak, która lub które to z nich nie jest łatwe. Następuje w nich czasem przeskok iskry do rdzenia cewki (czasem niewidoczne) lub to masy silnika (odlew w głowicy będący otworem świecowym). Zjawisko to pojawia się przeważnie przy gwałtownym dodaniu gazu lub mocnym obciążeniu, kiedy to iskra jest najmocniejsza lecz zamiast wytworzyć się na świecy, ucieka na boki powodując wypady cylindra z pracy i tym samym odczuwalny spadek mocy.

Proponuję zakupić jedną cewkę - może być używana, ale sprawna, gdyż zawsze się może okazać że będzie potrzebna i metodą podmieniania pojedyńczej cewki testować możliwe zmiany.

Przepływomierz także może powodować tego typu objawy, ale będą one raczej stałe i takie same za każdym razem.
Szczelność układu dolotowego to obowiązek i łatanie dziur taśmą izolacyjną lub w inny sposób nie jest do końca eleminacją tego problemu. Proponuję zakupić nową gumę i cieszyć się spokojem na przyszłość.

Ciśnienie paliwa oraz przepustowość filtra paliwa, również są istotne i także mogą generować tego typu usterki - wymiana filtra paliwa na nowy i w razie przypuszczeń o niewydolność pompy paliwowej dokonanie pomiaru ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2007, 00:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Kielce
Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz, trzeba poprobowac z ta cewka
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2007, 15:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: odense
dzisiaj wykrecilem swiece i mimo ze zmienialem je jakis miesiac temu to byly lekko okopcone. cewki sprawdzilem raz jeszcze i ok chyba ze moze byc ze mimo przebicia na obciazeniu i przy dodawaniu gazu nie bedzie go na wolnych obrotach?przplywka chodzi ale dzis potencjometr przepustnicy jak go odlaczylem to wogole zero zmian. a dzis gadalem z kumplem i wspomieal cos o jakims czujniku stukowym wkreconym w blok a ja nie wiem wogole co to jest i oco mu chodzi. a jak wogole sprawdzic cisnienie w paliwa bez przyrzzadow da sie wogole????


dinas na ktorej gumie znalazles dziure na tej z filtra na przepustnice?????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2007, 15:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: odense
a z tego przewodu powiterz co prowadzi do przepustnicy wychodza w dol dwa przewody i chowaja sie gdzies [pod kolektor moze mmiec to cos wspolnego z problemem ?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2007, 18:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 827
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: e36 328i
Kod silnika: M52b28
wez sobie zresetuj komputer.poprostu dolacz na 2-3minuty akumulator i pozniej spowrotem podlacz i sprawdz czy pomoglo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2007, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Kielce
JUNIOR chodzi odolot powietrza za przepływomierzem. Dziury w tej gumie były na łączeniach tej harmonijki i na pierwszy rzut oka były niewidoczne, gume zobacz tu:
http://allegro.pl/item209004249_martom_ ... _m_50.html

Nie wiem czy to moje oklejenie dla samego dolotu jest skuteczne bo auto dalej przerywa i zaczynam myśleć że to wina czegoś innego, mam teraz dużo pracy i nie mam czasu sie tym zająć, myśle o zakupie tej gumy i sprawdzeniu szczelności tych dwóch odchodzących od niej węży, cewki byly sprawdzane i są OK, filtry, świece nowe, a auto dalej od 2500 słabo się wkręca:( trace cierpliwość , powyżej 3500 obr odżywa

Pytanie
Czy wcześniejsze dziury w gumie mogły wpłynąć na przepływomierz??
Dziękuje za rady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2007, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: odense
reset zrobilem i nic potem sprawdzilem te gumy tam gdzie ty pokleiles cale. sprawdzilem dokladnie czy na wszystkie chodzi i chodzi na wszystkie zmienilem swiece na z bmw i jest troche lepiej niema juz tak poteznej roznicy ale dalej to nie to auto probuje jakos sprawdzic cismnienie na pompie paliwa ale narazie mam metode na palec ze jak przyloze to powinno przejsc paliwo bokiem mimo wszystko a umnie tak sie nie dzieje laskocze mnie w paluszek ale na zewnatrz sucho a nie wiem czy to moze byc przyczyna ze tak muli podobno tak. sprawdze to i dam znac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2007, 10:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: gdansk
Witajcie. Jesli chodzi o e36 320i 24v to jelsi chodzi o to mulenie do 2500 obrotow to ni cnie zrobicie. tak ajest kultura pracy tego silnika. jest zmulony do okolo2500 3000. Ten typ tak ma poprostu. To przez to ze mam 24v a nie np 16.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2007, 12:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
chazi napisał(a):
Witajcie. Jesli chodzi o e36 320i 24v to jelsi chodzi o to mulenie do 2500 obrotow to ni cnie zrobicie. tak ajest kultura pracy tego silnika. jest zmulony do okolo2500 3000. Ten typ tak ma poprostu. To przez to ze mam 24v a nie np 16.

Pozdrawiam


taaaa przy 16V to by miał po 2,6 zawora na cylinder :zdziwko: :rotfl: chyba logiczne że na każdy gar jest po 4 zawory 6x4=24 zawory nie ma silników 6 cylindrowych 16 V a to że ma 24 V przy 6 cylindrach nie ma nic wspólnego z wkręcaniem się na obroty... :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2007, 12:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
lolek1, użytkownik chazi, podał 16V jako przykład, a nie konkretną ilość zaworów, więc docinki są nie na miejscu :kwasny:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2007, 13:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
rorafalki napisał(a):
lolek1, użytkownik chazi, podał 16V jako przykład, a nie konkretną ilość zaworów, więc docinki są nie na miejscu :kwasny:


ja tu nikogo nie chce urazić ... tylko "chazi" napisał poniekąd , że mulenie jest przez większą ilość zaworów w cylindrze... wydaje mi się że to miał na myśli z tymi zaworami ... a w przypadku np M50 jest to nieprawda bo przeciez ilość zaworów na cylinder jest dokładnie 4 czyli identycznie jak w 4 cylindrowych jednostkach 16V..

może mi się wydaje tylko że kolega bzdure napisał :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2007, 13:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
lolek1 napisał(a):
może mi się wydaje tylko że kolega bzdure napisał :zdziwko:


odrobinę, ale miałem na myśli dzielenie liczby zaworów na ilość cylindrów

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2007, 13:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
rorafalki napisał(a):
lolek1 napisał(a):
może mi się wydaje tylko że kolega bzdure napisał :zdziwko:


odrobinę, ale miałem na myśli dzielenie liczby zaworów na ilość cylindrów


ale w tym tkwi cały bezsens tego postu :wstyd: :zdziwko:

:znudzony: nic już nie mówie bo bana dostane za krytykę :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2007, 13:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
o bana nie jest tak łatwo, trzeba sobie na niego zapracować :D

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2007, 14:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 43
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle
Moje BMW: E46
Jedz z nia na komputer, ja mialam podobnie , przeplywomierz , pompa , wtryski wszystko sprawdzone a mulila dalej i to spalanie... :(
Okazalo sie ze to czujnik pomiaru polozenia walka rozrzadu i sonda lambda ....
Zaplacisz grosze a bedziesz wiedzial na 100 % pozdrawiam :hyhy:

_________________
Czasem trzeba zamilknąć, żeby zostać wysłuchanym..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2007, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: lublewo
tez tak mialem, no i jak pisze madlena to byl ten czujnik :ok:

_________________
bmw od 92r pierwsza e12,e28,e34 teraz e39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL