BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] uszkodzony króciec
PostNapisane: 19 maja 2011, 09:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 219
Moje BMW: x5 e70
Kod silnika: m57n2
witam , miałem ostatnio małą przygodę , stałem w korku , następnie podjechałem pod światła ruszyłem spod świateł i po ujechaniu 20m bardzo efektownie jak na bmw przystało spod maski strzeliła ogromna chmura płynu chłodzącego (borygo) następnie zmuliło mi beemke w jednej niemalże chwili spojrzałem na wskaźnik temp pokazywał 3/4 , oraz w jednej sekundzie zgasiłem silnik i zahamowałem . W drodze do podniesienia maski tysiące strasznych myśli , bo w dodatku miałem jeszcze 100 km do domu :) , otworzyłem maskę i szoku patrze na silnik , przed oczami czarno :) ale po chwili dojrzałem że wąż biegnący z głowicy do chłodnicy przemieścił się (spadł) chwyciłem za niego i zobaczyłem że króciec się urwał ze starości , połowa była nadal w wężu . Miałem śrubokręt więc zdjąłem opaskę wyciągnąłem resztę króćca , nałożyłem na pozostałości tego przy głowicy , zakręciłem . Miałem bańkę przy sobie 5l przy sobie , poszedłem do jakiegoś domu , pani mi ugotowała wody w czajniku wlałem prawie wrzątek do bańki , zalałem do chłodnicy (nie mam zbiorniczka wyrównawczego) po naciskałem węże żeby jako tako woda napłynęła i z duszą na ramieniu poszedłem odpalić . Na szczęście beemka zagadała . pochodziła chwilę , odpowietrzyłem układ i w drogę . Podczas drogi stawałem co 20 km i sprawdzałem czy wszystko gra . Pojechałem już u siebie zamówiłem ten felerny króciec (85 zł) , stary przy wymianie się kruszył w rękach :) . Teraz jak jeżdżę samochód zachowuje się normalnie , nie mam żadnych mazi pod korkiem od chłodnicy , na bagnecie też czysto , nie ubywa ani nie przybywa oleju , węże od chłodzenia są miękkie nawet po ostrej jeździe , nie kopci na biało , nie ubywa płynu w chłodnicy , nie falują obroty , pali od ręki bez gazu nawet jak zimny na benzynie i na LPG też wszystko gra ale jest jedno ale : nie wiem może mi się wydaje ale jakby odrobinę straciła na mocy , przyspiesza dość dobrze , jedzie się dobrze ale jakby była lekko zmulona :( . Miałem kiedyś tak w innym samochodzie że rozerwało mi węża na trasie . Naprawiłem pojeździłem ze 2 miesiące i strzeliła uszczelka pod głowicą . Także jestem w strachu kiedy jadę gdzieś teraz gdzieś dalej bo mam wrażenie że jadę na tykającej bombie zegarowej . Proszę o jakieś porady czy mogę jeździć w spokoju , czy może są jakieś sposoby na sprawdzenie czy wszytko gra . Silnik m43 , 1.8 .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] uszkodzony króciec
PostNapisane: 19 maja 2011, 11:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Sprawdz zawarosc CO2 w plynie chlodniczym, jak nie ubywa lub przybywa plynu ani oleju, nie kopci na bialo ani na czarno, to mysle ze mniejsza moc to autosugestia i nie powinienes sie martwic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] uszkodzony króciec
PostNapisane: 19 maja 2011, 11:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 219
Moje BMW: x5 e70
Kod silnika: m57n2
Jakie powinny być normy i czym to zmierzyć ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] uszkodzony króciec
PostNapisane: 19 maja 2011, 13:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 53
Lokalizacja: Pabianice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU B19
Witam
Mialem identyczny przypadek. Jeśli nie bierze płynu ani oleju w którąś ze stron, układ nie zapowietrza sie bez przyczyny to myśle że będzie ok. Podlacz auto pod kompa, mój po takiej przygodzie złapał jakis durny bląd i tez mulił 9nieznacznie ale zawsze), po wykasowaniu do końca jak go mialem było ok (około roku).
PS swoją drogą nieźle przepłacileś za ten króciec, mnie strzelil ten http://moto.allegro.pl/krociec-ukladu-c ... 76898.html a w ASO BMW dałem za niego 35zł z uszczelką:)

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] uszkodzony króciec
PostNapisane: 19 maja 2011, 18:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Miałem to samo strzelił mi ten króciec co Maciejka i też dałem 35zł za ori w intercars. Mi strzelił przy wjeździe na parking i jak już odchodziłem od samochodu to patrzę a tu wielka mokra smuga i myślę sobie że fajnie komuś coś strzeliło :D zbladłem jak zobaczyłem że ta smuga kończy się pod moim autem :/ Okazało się że właśnie ten króciec strzelił i po wymianie jeżdżę do dziś bez żadnych problemów a będzie już 2 lata jak mi to strzeliło. Jedynie tylko przez parę dni paski piszczały bo było zalane płynem. Jak nic się złego nie dzieje to jeździj śmiało tym bardziej, że jak widać nie kupiłeś taniego zamiennika. Obserwuj tylko poziom płynu czy nie ubywa lub przybywa.

bam87 napisał(a):
Jakie powinny być normy i czym to zmierzyć ?


myślę że tu chodzi o sprawdzenie organoleptycznie przy użyciu nosa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] uszkodzony króciec
PostNapisane: 20 maja 2011, 10:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Norma wynosi zeero ;) a sprawdzis specjalistycznym urzadzeniem. Podjedz do jakiegos wiekszego warsztau i zapytaj, zwykle cena ksztaltuje od "dziekuje" do 20zl.

Sprawdzenie nosem tez wchodzi w gre, ale jesli w uszczelce/bloku/glowicy jest minimalna nieszczelnosc to nie poczujesz a urzadzenie wykruje CO2.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] uszkodzony króciec
PostNapisane: 22 maja 2011, 16:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 219
Moje BMW: x5 e70
Kod silnika: m57n2
Dzięki wam bardzo , smigam już troche . Zrobiłem z 400 km po wymianie i odpowietrzeniu i wszystko jest w normie .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL