BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 18:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] luzy w ukł kierowniczym
PostNapisane: 10 sierpnia 2010, 10:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
jak zlikwidowac luz na przekładni kierowniczej?luz jest dosyc spory, kierownica drga, stuka na dziuerach, nie da rady ustawic zbieżnosci( tzn kierownica caly czas jest lekko przekrzywiona)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 luzy w ukł kierowniczym
PostNapisane: 10 sierpnia 2010, 10:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
poszukaj gdzies na forum bylo opisane ze zdjeciami. jest sroba regulacyjna w przekladni.jak staniesz od strony kierowcy to mniej wiecej za przeplywka i troszke ponizej jej zanjduje sie ona. trzeba kontre odkrecic i wkrecic troszke srube.tylko nie za duzo bo nie bedzie ci kiera odbijac.jest na forum foto do tego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 luzy w ukł kierowniczym
PostNapisane: 10 sierpnia 2010, 10:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
a końcówki drazkow masz dobre? a to ze kierownica jest nie w pozycji to malyu problem choc powinni zbieznosc ustawiac do kierownicy ale nie zawsze im sie chce na warsztacie bo wola pozniej kierownice sama odkrecic i ustawic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 luzy w ukł kierowniczym
PostNapisane: 10 sierpnia 2010, 10:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
koncowki sa nowe. probowali ustawic kierownice prosto wzgledem tego luzu, ale nie dalo rady. a czy drgania kierownicy (od 100km/h w gore) moga pochodzic od tego luzu na przekladni?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] luzy w ukł kierowniczym
PostNapisane: 10 sierpnia 2010, 13:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
mogą, trzeba zrobić magiel


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] luzy w ukł kierowniczym
PostNapisane: 11 sierpnia 2010, 09:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
chyba ze masz kola do wywazenia i to bym czybciej obstawial oraz podpore walu sprawdzil zanim za magiel sie wezmiesz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] luzy w ukł kierowniczym
PostNapisane: 11 sierpnia 2010, 11:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
no wlasnie kola bym raczej wykluczyl, byly wywazane pare razy, z roznymi oponami i efekt caly czas ten sam. myslalem tez o podporze walu ze wzgledu na wibraqcje pod tunelem srodkowym, ale czy mozilwe zeby ta wibracja przenosila sie tez na kiere??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] luzy w ukł kierowniczym
PostNapisane: 11 sierpnia 2010, 19:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
w e30 miałem łącznik i podporę do wymiany i rzucało cala buda na postoju ale jak jechałem to było wrażenie jakby właśnie kola były krzywe i po wymianie podpory i łącznika się uspokoiło. nie mowie ze będzie to na 100% ale sprawdź. tez myślałem, że kumpel sobie jaja ze mnie robi ale jednak nie robił:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] luzy w ukł kierowniczym
PostNapisane: 12 sierpnia 2010, 11:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
aha czyli wyglada na to ze od tej podpory i lacznika trzeba zaczac. dizisaj jechalem i z kolei od 160km/h do 200km/h wibracje ustaja :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] luzy w ukł kierowniczym
PostNapisane: 13 sierpnia 2010, 14:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Skoro sa problemy z ustawieniem zbierznosci i drgania na kierownicy to bardzo mozliwe ze tuleje na gornych wahaczach sa do wymiany, sprawdzisz je na 100% dopiero po odkreceniu sworzni gornych wahaczy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] luzy w ukł kierowniczym
PostNapisane: 14 sierpnia 2010, 15:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
A tak na marginesie to zbieżności nie ustawia się tak, aby kiera była prosto, tylko żeby koła miały kąty takie jak w serii!
Kierę można sobie samemu potem ustawić. Podważasz i ściągasz znaczek BMW z kierownicy i masz śrubę do odkręcenia. Dobrze przy tym zapewnić sobie pomoc drugiej osoby lub trzymać kierownicę mocno nogami. Pod żadnym pozorem nie próbuj odkręcać śruby korzystając z oporu wbudowanej blokady kierownicy - zerwiesz tylko blokadę. Aby uniknąć uszkodzenia blokady, najlepiej mieć włożony kluczyk do stacyjki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E34] luzy w ukł kierowniczym
PostNapisane: 14 sierpnia 2010, 17:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Luz możesz mieć na przekładni ślimakowej , ale prędzej na tulejce podpory drążka pomocniczego albo na wielofrezie od kiery.
Jak popatrzysz koło pedałów tam gdzie wchodzi pręt od kiery to na nim jest regulacja kiery na wielofrezie.
Jest tam nakrętka na klucz 30 ileś tam - ustaw właściwie kierę , dokręć ją i zobacz.
W przekładni masz dwie regulacje.
Od przodu - zakres skrętu kiery.
I od góry imbus i kontra na nakrętce.
Otwórz szybę , poluzuj nakrętkę , wsadź imbusa .
Prawą ręka ruszaj kierą na boki a lewą dokręcaj imbusa aż skasujesz luz.
Dokręć nakrętkę.

A najlepiej to wsadź kogoś do kabiny niech rusza kierą , wejdź do kanału i zlokalizuj luz.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] luzy w ukł kierowniczym
PostNapisane: 14 sierpnia 2010, 22:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
A tak na marginesie to zbieżności nie ustawia się tak, aby kiera była prosto-- no i przez takie podejscie wlasnie nasi magicy na zbierznosci kaza dodatkowo placic za odkrecenie kiery albo sam musisz za nich konczyc robote( niestety w innych autkacvh troche nowszych samo przelozenie kierownicy nie wiele nie raz daje i trzeba najpierw kiere ustawic prosto a potem ustawiac katy)

pozwalajmy wszystkim tak partolic swoja robote bedzie wiecej postow na forum


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] luzy w ukł kierowniczym
PostNapisane: 15 sierpnia 2010, 14:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
A jak ?
Kiera fabrycznie jest ustawiana tak żeby auto miało w przybliżeniu ten sam skręt w obie strony i w położeniu środkowym kiera ma być prosto.
Tak więc jeżeli nie była ruszana to przy ustawianiu zbieżności powinni tak ustawić poprzez dwa drążki żeby właśnie kiera była na środku...

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] luzy w ukł kierowniczym
PostNapisane: 20 sierpnia 2010, 20:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Chodziło mi o to, że jak ktoś ściągał kierownicę i potem założył byle jak (krzywo), to panowie w życiu nie ustawią zbieżności, jeśli będą patrzyć na kierownicę...
Nie zaprzeczam natomiast, że w zdrowym aucie przy ustawionej zbieżności kierownica ma być prosto - to jest oczywiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E34] luzy w ukł kierowniczym
PostNapisane: 2 czerwca 2011, 11:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Witam!
Nie znalazłem nowszego tematu więc odświeżam ten. Mam pytanie odnośnie samej kolumny: Czy jest w niej coś oprócz przekładni ślimakowej (typu krzyżak, wieloklin) na czym może być luz? Mocne dokręcenie śrubki kontrującej które aż blokuje kierownice (oczywiście tylko na próbę ) nie kasuje luzu w kolumnie co wydaje mi się nie możliwe. Może ma ktoś zdjęcie z budową tego elementu. Z góry dziękuję. :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] luzy w ukł kierowniczym
PostNapisane: 2 czerwca 2011, 15:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 215
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
Prosze

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL