BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 czerwca 2025, 01:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 2,5 TDS . Świecąca kontrolka oleju
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 12:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
witam mechanicy mam bmw e36 z silnikiem 2,5tds.Podczas jazdy oświeciła mi sie kontrolka oleju, w silniku jest dobry stan oleju a jak zapalam auto po krótkim czasie około 4do5 sekund słychać metaliczny dźwięk. Po otwarciu wlewu oleju przy zapalonym silniku na rozrządzie i wałku nie widać oleju a powinien chyba być czy to może być pompa oleju RATUNKU POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ostatnio edytowano 3 czerwca 2007, 20:58 przez Hanys, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 13:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa WB
Na to wygląda że brak smarowania... Nie odpalaj silnika, albo jedź do warsztatu, albo sam ściągnij michę i zobacz co się dzieje.

_________________
Autoelektronika. Elektryka. Mechanika. PrzeglÂądy. Warszawa ul. PotaÂżowa 27 Pn-Pt 9.00-17.00 0694679252 Maciek. Tanie czĂŞÂści i oleje!
UWAGA!! Pomoc techniczna TYLKO przez forum.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 16:10 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Sprawdź, czy niepoluzowała się śruba na wale korbowym - ta duża na klucz 22 po środku.
Pompa olejowa napędzana jest pierścieniem na wale korbowym ściśniętym własnie tą śrubą. Pierścioneczek ten nie ma klina, więc jest tylko na ścisk. :!:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 21:06 
Witam mogly ci puscic broki na wale i ginie cisnienie pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2007, 15:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: prawie 3miasto
odświeżam i podczepiam się pod temat bo w moim tds kontrolka oleju gaśnie od niedawna po coraz dłuższym czasie i nieważne jest czy zimny czy ciepły, jeśli tylko postoi 15-20min trzeba 5-8 sek czekać (z duszą na ramieniu). zauważyłem tez ze jak stoi przodem auta niżej (na zjezdzie do garażu) kontrolaka gaśnie bardzo szybko, nie daj Boże jak zostawie go przodem wyżej na cały dzień, to zanim zgaśnie kontrolka wysłucham symfonie graną przez zawory!
robertbmw napisał(a):
Sprawdź, czy niepoluzowała się śruba na wale korbowym - ta duża na klucz 22 po środku.
Pompa olejowa napędzana jest pierścieniem na wale korbowym ściśniętym własnie tą śrubą. Pierścioneczek ten nie ma klina, więc jest tylko na ścisk.

ta śruba trzyma koło pasowe i pompe oleju? proszę robertbmw napisz gdzie to jest nr REAL OEM, chyba nie odkręci się całkiem?
Mariusz35 napisał(a):
Witam mogly ci puscic broki na wale i ginie cisnienie
Co to są te "broki"?

_________________
z 316 compact na 325tds touring, ale ciÂągle E36- pasaÂżerĂłw przybywa!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2007, 01:14 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Sprawdź szczelność na przewodach do chłodnicy oleju oraz wokół korpusu filtra oleju.
Podczas pracy silnika cisnienie oleju sprawia, że uszczelnienia się rozprężają eleminując w ten sposób gwałtowny wyciek (zresztą aluminium także inaczej się zachowuje przy zmianach temperatury) ale po zaninkięciu cisnienia oleju tworzący się luz może powodować zasysanie powietrza z zewnątrz do układu olejowego i spływanie oleju z filtra oleju do misy. To kilkusekundowe oczekiwanie na zgasnięcie kontrolki cisnienia to nic innego jak uzupełnienie pustego korpusu filtra w olej.

Uszczelnij dokładnie połączenie węzy olejowych z chłodnicą bo wiem, że tam lubi cieknąć. Obejma ściskowa, która łapie kołnierze na przewodach wyciera się w miejscach tych kołnierzy i nie ściska prawidłowo przewodów do chłodnicy.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 09:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: prawie 3miasto
:padam: wielkie dzięki. podejrzewałem z kolegą mechanikiem że ta zwłoka to napełnianie obudowy filtra bo słychać coś jakby uderzenie hydrauliczne. myślałem że w filtrze jest zaworek zwrotny i on odpuszcza ale nic tam takiego nie znalazłem.Sprawdziłem te węże były troche luzne, dolałem oleju do max i jest ok, kontrolka gaśnie tak jak dawniej, czyli po 0,5-1 sek po odpaleniu silnika.

_________________
z 316 compact na 325tds touring, ale ciÂągle E36- pasaÂżerĂłw przybywa!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 23:44 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
że ta zwłoka to napełnianie obudowy filtra


No widzisz :D
"Zgaduj, zgadula gdzie kryształowa kula" - ptyyy. .....tkwi problem! :rotfl:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] 2,5 TDS . Świecąca kontrolka oleju
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 18:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 2.5TD(S)
Kod silnika: X25DT
Witam, zauwazylem jakis czas temu ze kontrolka oleju nie gasnie od razu.
-po nocy
gasnie po jakichs 2-3sek

-po 1,5h od zgaszenia (nadal cieply silnik)
gasnie po jakichs 2s

-po 10-15minutach od zgaszenia
gasnie praktycznie od razu

szukalem na forum i wywnioskowalem ze splywa olej do miski (nie trzyma w obudowie filtra oleju? ) Czy obudowa ma jakis zaworek oleju czy w 2.5tds zaworek jest tylko w pompie oleju od strony miski?
Czy gdzies mozna kupic taki zaworek?

Posiadam Omege 2.5TD(S) z oznaczeniem silnika X25DT, silnik z przeplywka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL