BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 08:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 29 czerwca 2011, 13:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 215
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
Santino napisał(a):
a o czym pisałem wyżej?


Ciezko powiedziec, o trzech rzeczach w jednym zdaniu i jak widac niekoniecznie z siebie wynikajacych :D

Santino napisał(a):
kompresory typu ASA-Infinitas


ASA-Infinitas to nie sa typy sprezarek, tylko nazwy firm.
Typ sprezarki nazywa sie "odsrodkowa".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 29 czerwca 2011, 23:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44
Mysle, ze w zlym kierunku idzie ten topic, powietrze w omawianych tu przypadkach nagrzewa sie glownie z powodu jego sprezania, rozgrzana nawet do czerwonosci goraca czesc turbiny ma znacznie mniejszy wplyw na temperature olbrzymich ilosci powietrza trafiajacych do silnika...

A teoria, ze do projektow z kompresorami nie trzeba IC wywodzi sie glownie stad, ze te projekty zakladaja z gory duzo mniejsze (soft) doladowanie, niz te oparte na turbosprezarce - tutaj zakladanie turbo, aby ladowac 'jedynie' 0,5 bara to taka sztuka dla sztuki, inaczej mowiac przerost formy nad trescia :)

Mimo wszystko, gdybym w koncu 'kompresorował' swoja padline, to wlozylbym IC, a poprzec to moge chocby takim banalnym przykladem, ze w kazdym ze swoich mocniejszych aut odczuwam roznice w mocy w chlodniejszy dzien wzgledem upalnego...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 29 czerwca 2011, 23:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
dużo mniejsze doładowanie? na 2 kompresorach na raz (blowerach) które nadmuchały by lokomotywę ? nie sądzę żeby to było soft.
szczególnie przy takich suszarkach z tej strony
http://www.theblowershop.com/home

poprostu śrubowe tak nie grzeją powietrza

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 30 czerwca 2011, 00:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
tommo21 napisał(a):
dużo mniejsze doładowanie? na 2 kompresorach na raz (blowerach) które nadmuchały by lokomotywę ? nie sądzę żeby to było soft.
szczególnie przy takich suszarkach z tej strony
http://www.theblowershop.com/home

poprostu śrubowe tak nie grzeją powietrza


Mylisz jedna rzecz, te sprezarki srubowe, ktore tak uparcie tu pokazujesz maja potezna pojemnosc, pompuja kilka dm3 powietrza/ przy kazdym obrocie pod malym cisnieniem (rzedu wlasnie 0.5-0.6 bara), turbosprezarki (zreszta sprezarki odsrodkowe podobnie) dzialaja inaczej, maja mala pojemnosc, a duzo ilosc postarczanego powietrza bierze sie z duzej ilosci obrotow i wyzszego cisnienia. Z cisnienia doladowania wynika wlasnie temperatura powietrza, nie jest tak jak Ci sie wydaje, ze turbina "grzeje" powietrze przeplywajace przez sprezarke (w jakims stopniu na pewno, ale po to izoluje sie obie czesci - poszukaj sobie zdjec rozgrzanych do czerwnosci turbin, czesc zimna ma zawsze dalece nizsza temperature ;) )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 30 czerwca 2011, 07:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B44
tommo21 napisał(a):
dużo mniejsze doładowanie? na 2 kompresorach na raz (blowerach) które nadmuchały by lokomotywę ? nie sądzę żeby to było soft.

temat tych silnikow byl juz omowiony - tam m.in. zalewanie paliwem o wyzszej liczbie oktanowej wystarczy, aby zniwelowac skutki rozgrzanego powietrza...

Reszte opisal Vermilion...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 30 czerwca 2011, 08:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
korba napisał(a):
ASA-Infinitas to nie sa typy sprezarek, tylko nazwy firm.Typ sprezarki nazywa sie "odsrodkowa".

o tym to wiem widocznie sie źle wyrazilem ale skoro mamy być tacy dokładnie to eaton to sa sprezarki typu roots
Exec napisał(a):
Mimo wszystko, gdybym w koncu 'kompresorował' swoja padline, to wlozylbym IC, a poprzec to moge chocby takim banalnym przykladem, ze w kazdym ze swoich mocniejszych aut odczuwam roznice w mocy w chlodniejszy dzien wzgledem upalnego...

:ok: u mnie po dołożeniu SC temp pod maska masakrycznie wzrosła

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 13 sierpnia 2011, 18:37 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 1615
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e36 i e34
Kod silnika: M52TUB30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161768
Exec napisał(a):
banalnym przykladem, ze w kazdym ze swoich mocniejszych aut odczuwam roznice w mocy w chlodniejszy dzien wzgledem upalnego..
przy 280 koniach jest to już odczuwalne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 5 października 2011, 14:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: Gdynianowo
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103673
Witam, odświerzam temat. Z góry mówie że jestem laikiem więc pewne rzeczy mogą wydać się wam durne za co z przepraszam ;) Gadałem już z gościem, który zajmuje się profesionalnym tuningiem samochodów, jednak nie miał specialnie dobrych wiadomości. Projekt jest wykonalny z eaton 112 ale problem tkwi w manifoldzie który trzeba zaprojektować w 3D:

Obrazek

Mając go ma się wykonane już 50% roboty, z tym że samo wykonanie jest skomplikowane. Gość z Holandii, który ma już wszystko gotowe nie posiada projektu manifoldu, więc musiał by on zostać wykonany od podstaw. Tutaj pytanie do was: czy macie kogoś kto projektuje i wykonuje tego typu elementy w 3D.
Kolejne pytanie, co z automatem. Facet u którego byłem szczerze odpowiedział że nie ma pojęcia czy automat to wytrzyma bo przyrost mocy będzie duży. Tłumaczył mi o ustawionym czasie zmiany biegów, a przy zwroście mocy on powinien być inny. To czy prace automatu można przeprogramować?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 5 października 2011, 16:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Moje BMW: 318is
Kod silnika: M44B19
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103524&start=0
Sory, że pytam ale czy ty masz to zamiar zasilać LPG?!

_________________
Obrazek
http://www.fucklpg.eu/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Turbo czy kompresor
PostNapisane: 5 października 2011, 17:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: Gdynianowo
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103673
TAK! hahaha ;) Nie nie, gaz wylatuje. Chce by auto było ze mną długo, ale to się wiąże z podniesieniem mocy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL