BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 08:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] gleba z klin?
PostNapisane: 31 października 2011, 11:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 121
Moje BMW: E32
Kod silnika: M30B35
Witam, tak jak w temacie, planuje zrobić w moim E34 glebę w tzw "klin". czy tył powinienem zostawić nie ruszony? Dodam też, że chodzi na tę chwilę tylko o sprężyny, ponieważ standardowe zawieszenie które aktualnie znajduje sie u mnie w autku wybiera nierówności genialnie, więc szkoda je wyrzucać.Przód też nie może pójść przesadnie w dół gdyż drogi w mojej okolicy nie pozwalają na to(w poprzedniej E30 na glebie trzy razy w ciagu pół roku wymieniałem miske olejową :/ ). Może któs z was poradzi jak miałoby to wyglądać, pozdrawiam. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] gleba z klin?
PostNapisane: 31 października 2011, 12:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
-60 przód -20 tył... Nie możesz obniżyć mocno auta tylko z przodu a tył zostawić oryginalnie wysoko bo nie będziesz miał trakcji... Wiem, że przy dużych prędkościach na mega glebie przód, ori tył problemy z przepływem powietrza pod autem. No i miota jak szatan tyłem.

-60 -20
-60 - 40

może -40-20?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] gleba z klin?
PostNapisane: 31 października 2011, 13:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 121
Moje BMW: E32
Kod silnika: M30B35
No rozumiem, więc w grę wchodzą wszystkie cztery sprężyny, myślę, że gleba o parametrach -40 -20 wchodzi w gre najbardziej, jakie najniższe springi można użyć do standardowego zawiasu, bo słyszałem, że są pewne ograniczenia, to prawda?? Bo ewentulanie widziełbym -50 -20?? czy to przesada??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] gleba z klin?
PostNapisane: 31 października 2011, 13:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
iloveE34 napisał(a):
No rozumiem, więc w grę wchodzą wszystkie cztery sprężyny, myślę, że gleba o parametrach -40 -20 wchodzi w gre najbardziej, jakie najniższe springi można użyć do standardowego zawiasu, bo słyszałem, że są pewne ograniczenia, to prawda?? Bo ewentulanie widziełbym -50 -20?? czy to przesada??

Myślę, że -40-40 na seryjnym zawieszeniu to jest max... Chociaż może niech ktoś sie wypowie kto praktykuje coś niższego na seryjnej zawiasce :ok:

Nie lepiej dołożyć i kupić amortyzatory o skróconym skoku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] gleba z klin?
PostNapisane: 31 października 2011, 15:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
ja mam chyba ciut więcej niż -40 na seryjnych amorach z przodu ale ile dokładnie to nie mam pojęcia i jak na razie amorki spisują się wyśmienicie złoty środek między komfortem a prowadzeniem ;)

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] gleba z klin?
PostNapisane: 31 października 2011, 17:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 121
Moje BMW: E32
Kod silnika: M30B35
kaczor e30 2,5 napisał(a):
ja mam chyba ciut więcej niż -40 na seryjnych amorach z przodu ale ile dokładnie to nie mam pojęcia i jak na razie amorki spisują się wyśmienicie złoty środek między komfortem a prowadzeniem

I tak jak jest u ciebie kaczor, tak jest dobrze moim zdaniem, tyle, że dół musi być wyżej. A aktualnie przód mam koze a tył, bardziej na dole, więc sądze że sama gleba przodu mogłaby zrobić wystarczająca robote? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] gleba z klin?
PostNapisane: 31 października 2011, 19:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Kup caly komplet, wtedy bedziesz mial taka sama twardosc sprezyn.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] gleba z klin?
PostNapisane: 31 października 2011, 21:53 
do -40 można niby śmigać na seryjnych amorkach,ja natomiast szukałbym gwintu .,ustawisz jak chcesz...no i -40 to jeszcze nie gleba :D pozdro


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E34] gleba z klin?
PostNapisane: 1 listopada 2011, 10:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
Kenny napisał(a):
ja natomiast szukałbym gwintu .,ustawisz jak chcesz...

no i tu jest mega problem bo gwint do e34 jest jest cieżkim tematem jeśli ktos chce kupić z niższej półki bo tego nie ma a k-sport to cos koło 3,500 zł a ta-techa nie ma ani mts'a też można kombinować tylko na zamówienie ale to i tak coś koło 2000zł trzeba policzyć.
kkkkamil26 napisał(a):
Kup caly komplet, wtedy bedziesz mial taka sama twardosc sprezyn.

też bym wybrał taką opcje bo różna sztywność springów może się kłucić i powodować nie miłe efekty podczas jazdy.

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] gleba z klin?
PostNapisane: 1 listopada 2011, 13:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 121
Moje BMW: E32
Kod silnika: M30B35
Niee, no gwint to troche duży wydatek jak dla mnie :suchy:
Dobra, niech bedzie komplet springów, tylko o jakich parametrach żeby uzyskać klin?? :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] gleba z klin?
PostNapisane: 1 listopada 2011, 16:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Kup 40/20 i bedzisz mial lekki, idealny klin. Nie jest bardzo nisko, ale nie bedziesz musial sie stresowac na kazdej dziurze. I bedzie w miare ok wygladac (lepiej niz na serii). Do 60/40 trzeba kupic amory o skroconym skoku. Wyglada duzo ladniej ale trzeba juz uwazac na dziurach, aby nie urwac michy. Pisze na przykladzie e36. U Ciebie bedzie podobnie.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] gleba z klin?
PostNapisane: 2 listopada 2011, 16:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 121
Moje BMW: E32
Kod silnika: M30B35
Noo i konkretna wypowiedz, kkkkamil26 :piwo:
Tak zrobię, nie bede musiał martwić sie o miskę i wogole, a bede też mial namiastke gleby, no i bedzie klin, który tak bardzo mi sie podoba, szczególnie w dużym aucie :super: :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] gleba z klin?
PostNapisane: 2 listopada 2011, 18:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
iloveE34 tu masz E39 mojego brata na springach MTS-Technik 40/30, E34 będzie pewnie podobnie wyglądała na takim obniżeniu. viewtopic.php?f=2&t=102757&start=20

Tylko patrząc na Allegro to są sprężyny 40/35 do E34 MTS np ta aukcja: http://allegro.pl/sprezyny-sportowe-mts ... 42145.html (ja dokładnie od tego sprzedawcy kupowałem). A 40/20 lub 40/30 nie ma.

Tylko czy przy tym obniżeniu będziesz miał klin to już ciężko mi powiedzieć.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] gleba z klin?
PostNapisane: 2 listopada 2011, 19:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 121
Moje BMW: E32
Kod silnika: M30B35
No właśnie, wariantów obniżenia na samych sprężynach nie ma za wiele, sam oglądałem aukcje na allegro :/
Czyżby pozostawała mi gleba bez klinu?? Tak, wiem wielu powie,że gwint. Mnie niestety na tę chwilę na to nie stać. :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] gleba z klin?
PostNapisane: 2 listopada 2011, 20:11 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
kolego ja mam mts 40/35 klina nie będzie zobacz w mojej galerii...

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] gleba z klin?
PostNapisane: 2 listopada 2011, 20:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Trzeba wziąć pod uwagę jeszcze, że tył po wielu latach użytkowania lubi się ugniatać bardziej niż przód. Po zmianie sprężyn na nowe tył może się mniej obniżyć (a nawet pozostać tak samo jak na uklepanych 15-20 letnich sprężynach) niż przód względem starych spręzyn. Ja bym na twoim miejscu zakupił 40/35 i założył. Jak będzie tył za nisko to wtedy można coś wykombinować. Tylko nie wiem jakie jest z tyłu zawieszenie w E34. Jeśli jest podobnie jak w E36 to można zastosować gumy podwyższające na sprężynę (pakiet na złe drogi). Jeśli jest mcperson to już raczej nie.
Trzeba też wziąć pod uwagę, że producenci sprężyn w karta gwarancyjnych piszą, że obniżenie może mieć margines błędu do +/-15mm w zależności od wyposażenia auta, rodzaju zastosowanych amorów i elementów zawiechy.

Jak nie założysz to się nie dowiesz.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL