BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zmiana kata pochylenia kola?
PostNapisane: 21 października 2009, 12:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Konin
Takie pytanko, moze ktos sie orientuje w temacie.

Mam obnizona E36 1.8i o jakies 4cm z przodu i z tylu z krotszymi amorkami. Jezdze juz tak od 4 lat i wszystko jest ok poza jednym problemem. Mam felgi 8x18 z oponami 225/40 i non stop zdziera mi od wewnetrznej strony opony. Wiadomo, auto poszlo w dol wiec minimalnie kat wszystkich kol tez sie zmienil poniewaz srodek ciezkosci jest nizej a reszta zawiasu jest seryjna wiec sobie z tym nie radzi. Tylko ze to jest jednak dosc spory problem, gdyz na ten sezon kupilem fajne oponki po 6-7mm bieznika a w tej chwili boki sa tak starte, ze strach na tym jezdzic i na przyszly sezon znowu trzeba kupic. A szkoda, bo oponki na srodku i zewnatrz sa naprawde dobre, w sumie przejechalem moze z 15-20tys km. I teraz pytanie, czy da sie w jakis logiczny sposob zmienic ten kat kola? Slyszalem o jakis tam zestawach, cos tam camber mi sie obilo o uszy, ale zupelnie nie wiem co to i czy to jest bezpieczne i kto sie tego podejmie i czy zrobi to dobrze :) Jak ktos cos wie na ten temat, to bylbym wdzieczny za pomoc :)

Dodam, ze jak jezdze na zimowkach (5,5 albo 6x15 cali z oponami 195/65) to ten problem nie wystepuje, a przynajmniej nie jest tak wyrazny - zimowki mam juz trzeci sezon i nie widac mocnego zuzycia wewnetrznej czesci opony; podobnie bylo gdy mialem na lato felgi 17 cali z oponami 205/45 - zdzieranie bylo, ale bardzo minimalne)

Aha no i jeszcze kwestia zbieznosci - bylem na ustawieniu i wszystko mi poustawiali - ale oczywiscie na felgach 15 cali, bo powiedzieli, ze na 18 mam zbyt duze pochylenie kola i nie ustawia mi tego.

_________________
Ja nie je¿d¿ê szybko - ja nisko latam :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 12:26 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
pochylenie jest takie samo tak na jednym jak i na drugim kole :)

ja mam -60 i ok 3 cm od pionu z przodu i opon 205/45/17 nie drze, na 225/45 w tamtym roku też mi lizało wewnętrzną część

jakie masz ciśnienie w oponach :?:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 12:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
A ustawili ci zbieżność na opcji "Sport suspension" ( czy "sport", już niepamiętam), na kompie pomiarowym ?

Jak położyłem poprzednią e36 i pojechałem na przegląd, podałem dane modelu to większość parametrów miałem poza normą.
Dopiero jak spytał czy mam zmienione zawieszenie, to ustawił opcję SPORT i wtedy ustawiał zbierzność która była lekko do poprawki i mieściła się w granicach.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 13:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Konin
no wlasnie nie mogli ustawic na opcje sport, bo jak twierdzili ( w sumie chyba slusznie) to jest to opcja jak masz sportowy zawias ale fabryczny gdzie juz jest inne pochylenie kola, tzn po prostu jest dobre przy obnizeniu auta :) po drugie max felga jaka wychodzila w e36 to 17 a ja mam 18 i nie maja tego w programie :/ generalnie w warsztacie, gdzie ustawiaja zbieznosc laserowo nie mogli mi tego ustawic, poniewaz byly zbyt duze roznice w katach pochylenia kol i lasery sie nie widzialy, ustawili dopiero w innym warsztacie na linkach i to jeszcze musialem zeminic na zimowki 15 cali, bo tak jak wczesniej, nie mogli ustawic na 18. Mowili, ze teoretycznie moge jakimis tam podkladkami troche przesunac ten kat, ale nie wiem jak i z czym to sie je :/ Albo dorwac oponki 205/40 to nie bedzie tak darl :D

mam z tym kurde problem :/

_________________
Ja nie je¿d¿ê szybko - ja nisko latam :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 14:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
A, jeszcze jedno...
Jesteś pewien, że ściera o asfalt ???

Skoro na 17" masz dobrze, to może 18" ociera (stroną toczną), o coś w aucie ???
Producent, nie przewidział 18" do tego modelu a ty masz jeszcze 8"szerokie...
Ja mam chyba u siebie w e46 7,5x18" i jest na styk.

P.S
Cytuj:
nie mogli ustawic na opcje sport, bo jak twierdzili ( w sumie chyba slusznie) to jest to opcja jak masz sportowy zawias ale fabryczny gdzie juz jest inne pochylenie kola...


I tu nie do końca się zgodzę z tym tokiem rozumowania.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 15:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Konin
nie ociera napewno, jest blisko ale napewno nie przyciera. na laserowych miernikach sprawdzali mi ze mam nawet ponad 3 stopnie odchylenie wiec to musi byc to. na 17 nie ocieral bo byc moze przez to ze mialem opony 205 i co prawda kat byl ten sam ale ze tak powiem "mniej" opony dociskaly w tym miejscu wiec moze tutaj cos tkwi. jak mam na 15 zimowki, to przeciez tez caly czas kat jest ten sam, a jednak nie sciera, a przynajmniej niezauwazalnie przez dwa czy trzy lata.

a co do ustawienia na sportowy podczas zbieznosci to wszystko siedzi wokol tego kata, bo nawet jak ustawili na sport to i tak urzadzenia sie nie widzialy.

_________________
Ja nie je¿d¿ê szybko - ja nisko latam :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 15:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Musisz dokupić camber plates i rear control arm z większym zakresem regulacji. Po prostu masz za duży negatyw i trzeba to skorygować.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 16:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Boggy e36 napisał(a):
A, jeszcze jedno...
Skoro na 17" masz dobrze, to może 18" ociera (stroną toczną), o coś w aucie ???
Producent, nie przewidział 18" do tego modelu a ty masz jeszcze 8"szerokie...


Nie ma czegos takiego jak maksymalna srednica felgi jaka da rade zalozyc do danego modelu, wszystko zalezy od tego czy dostaniesz odpowiednia niskoprofilowa opone do takiego kompletu. To czego nie mozna zmieniac to srednica kola (czyli felgi + opony) i ta wielkosc jest narzucona przez producenta.

Boggy e36 napisał(a):
Ja mam chyba u siebie w e46 7,5x18" i jest na styk.


7.5" w E46 to bardzo wasko, bez giecia rantow blotnikow zmiescisz spokojnie 8.5" przod i 9.5" tyl, z delikatnym podgieciem odpowiednio 9" i 10".

@szpaner: kostek dobrze Ci radzi, rozejrzyj sie za elementami zastepujacymi fabryczne, ktore beda mialy wieksza mozliwosc regulacji

chwila szukania i znalazlem cos takiego

http://cgi.ebay.co.uk/BMW-E36-ADJUSTABL ... 1e58721dfa

http://cgi.ebay.co.uk/BMW-E36-E46-318-3 ... 518c0e1046

sa tanie, ale jakosc jest chyba przyzwoita.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 20:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Cytuj:
Nie ma czegos takiego jak maksymalna srednica felgi jaka da rade zalozyc do danego modelu...

To wsaadż 20", nawet bez opony... :rotfl:

Cytuj:
7.5" w E46 to bardzo wasko, bez giecia rantow blotnikow zmiescisz spokojnie 8.5" przod i 9.5" tyl, z delikatnym podgieciem odpowiednio 9" i 10".

Nie chodzi o zewnętrzną stronę tylko o przestrzeń między amortyzatorem od wewnątrz.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 00:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Boggy e36 napisał(a):
To wsaadż 20", nawet bez opony... :rotfl:


...zobacz co napisalem dalej...nie da sie 20" w E46?

Obrazek

profil 20, srednica kola bez zmian ;)

Boggy e36 napisał(a):
Nie chodzi o zewnętrzną stronę tylko o przestrzeń między amortyzatorem od wewnątrz.


A to akurat zalezy, i od szerokosci, i od offsetu, jedna wartosc bez drugiej nic nie znaczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
Zbierzność da radę ustawić przy praktycznie jakimkolwiek pochyleniu koła ....... U siebie w e30 mam około 7st. pochylenie koła i normalnie ustawiam zbierzność ..... Tak samo średnica koła nie ma znaczenia - chyba, że warsztat robi na sprzęcie nie przystosowanym do takich średnic, bo to jest jedyne ograniczenie ........

Co do negatywu (pochylenia koła) im szersze koło tym większy będzie efekt ścierania opony po wewnątrz ...... zarówno z przodu jak i z tyłu ...... tył można wyregulować jest od tego śruba mimośrodowa, z przodem jest ciężej bo trzeba założyć regulowane ułożyskowanie amortyzatora w kielichu a te są wykonywane pod gwintowane zawieszenia przeważnie i lubią się rozkręcać .....

Mam nadzieję, że pomogłem ...... pozdrawiam

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 12:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Konin
7 stopni :D masakra :) ja mam u sibie chyba cos kolo 3 stopni. zastanawiam sie tylko gdzie mam szukac jakis informacji, chodzi mi o jakeis firmy, ktore sie tym zajmuja, zeby ustawic ten kat i zeby to nie kosztowalo tyle co nowe zawieszenie :D

_________________
Ja nie je¿d¿ê szybko - ja nisko latam :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 12:34 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
camber plate można dorwać za jakieś ~400 zł na ebay'u. W Polsce raczej tego nie dorwiesz.

W e36 można łatwo zwiększyć negatyw wsadzając podkładke 1,5-2mm między zwrotnicę a amorek :D ale w drugą strone to nie wiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 15:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
jedyne wyjście na zmniejszenie kąta pochylenia koła to :
- nawiercić nowe otwory w kielichu
- zrobić/ kupić nową nieregulowaną poduszkę między kielich a amortyzator .....

dlaczego napisałem nieregulowaną poduszkę?? bo te regulowane lubią się rozkręcać, co przy codziennej jeździe jest strasznie uciążliwe ......

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana kata pochylenia kola?
PostNapisane: 5 marca 2010, 18:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
Witam. Nie będę zakładał starego tematu gdyż ten jest odpowiedni.
No więc chodzi o zmianę pochylenia kół z przodu i tył jak to zrobić?
Z przodu widziałem na forum że się miedzy piastę z amor kładło podkładki 4-5mm i to niby wszystko no i ile to da w pochyleniu?? i jak to się ma z tyłu?? tam raczej nie da się niczego podłożyć ??
A muszę to zrobić bo lekko wystają, mi to nie przeszkadza ale policji tak.
Wyciąganie nadkoli to rzecz ostateczna, najpierw bym chciał to jakoś mechanicznie nastawić,

Autko: e36 sedan, zawias seryjny ale przyjdzie gleba, sama gleba nie załatwi całego problemu więc trzeba pochylać...
Pomoże ktoś?

zdjęcia dorzucam te same co w innym dziale..
Obrazek
Obrazek

_________________
Bmw e36 318i m40 bylo
Bmw e36 318i m43 bylo
Bmw e39 530i m54 bylo
Bmw e46 320i m52 bylo
Bmw e36 325i m50 jest
Bmw e39 525i m54 jest


Ostatnio edytowano 5 marca 2010, 18:22 przez iroonhide, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana kata pochylenia kola?
PostNapisane: 5 marca 2010, 18:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Z przodu camber plate albo podkładki między dolne mocowania zwrotnicy do kolumny. Z tyłu można przerobić wahacze dolne na takie z regulacją lub je po prostu wydłużyć albo wymienić je na K-Sporta które taką regulację posiadają z pudełka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana kata pochylenia kola?
PostNapisane: 5 marca 2010, 18:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
Inur napisał(a):
Z przodu camber plate Z tyłu K-Sporta które taką regulację posiadają z pudełka.

taniej chyba wyniesie poszerzanie nadkoli :/
nawet samego tego camber plate nie idzie dostać, a zawieszenie z tym to cena 3k :(

a ten camber to można zrobić? albo jakiś zamiennik kupić?

Inur napisał(a):
Z tyłu można przerobić wahacze dolne na takie z regulacją lub je po prostu wydłużyć albo wymienić je na

o ile by musiał być dłuższy, tak orientacyjnie ??

_________________
Bmw e36 318i m40 bylo
Bmw e36 318i m43 bylo
Bmw e39 530i m54 bylo
Bmw e46 320i m52 bylo
Bmw e36 325i m50 jest
Bmw e39 525i m54 jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana kata pochylenia kola?
PostNapisane: 6 marca 2010, 18:39 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
iroonhide napisał(a):
nawet samego tego camber plate nie idzie dostać, a zawieszenie z tym to cena 3k :(

a ten camber to można zrobić? albo jakiś zamiennik kupić?


jest, a na pewno były na allegro same cambery na przód. Koszt ok 600 zł. Podkladki pod zwrotnice wyjdą taniej, jakieś 50 gr. max :D efekt ten sam ;)

Na tył da sie dość mocno ustawić negat na śrubie regulacyjnej, do tego gleba też da troche pochylenia i będzie git


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana kata pochylenia kola?
PostNapisane: 7 lutego 2012, 13:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 41
Posty: 2
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
a przy zawieszeniu -60 -40 i alumce 16r 9'' na oponie 205/45 r16 jaki powienie być kąt zbieżnosći bo alu wystaja mi poz błotniki????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL