łysy86zg napisał(a):
to ja mam pytanko jak juz o pierscieniach mowa;) mam fele od bmw 3 a posiadam bmw 5 e39..z tego co wiem mam dystanse oraz pierscienie centrujace dzieki czemu fele z 3 pasuja.podczas wymiany opom okazlo sie ze nie mam w lewym tylnym kole pierscienia i felga jakos sie trzyma tj jezdzi sie bez problemu.nie smigam szybko etc
do rzeczy.czy majac dystanse moge smialo zalozyc 16calowe fele stalowe na zime z bmw 3 do mojego auta? no z e36 badz e 46? czy konieczne sa pierscienie i powinienem dokupic ten jeden? jak mam spr jaki jest rozmiar pierscienia i gdzie sie moge w cos takiego zaopatrzyc.
z gory dzieki za jakiekolwiek rady pzdr
Moze nie pokolei, ale:
- E39 ma wieksza srednice kolnierza centrujacego piasty niz wiekszosc pozostalych modeli - jest to 74.1 - takze przelozenie felg do innych modeli wymaga pierscieni. W Twoim wypadku, myslisz pewnie o jakis felgach spoza palety BMW, ktora maja otwor o jeszcze wieksze srednicy, ktory dopasowuje sie jakims pierscieniem
- Masa samochodu nie moze byc przenoszona na felge za pomoca srub, one sluza jedynie do utrzymania kola w jednej plaszczyznie. Felga musi opierac sie ciasno na piascie. Predzej czy pozniej brak pierscienia skonczy sie ucieciem srub.
- felgi z 3er (niezaleznie, ktorej generacji) nie beda pasowac, bo maja zbyt wysokie ET.
- pierscienie mozesz dokupic chocby na allegro
- srednice w feldze mozna zmierzyc - niedokladnie - suwmiarka, dokladnie - srednicowka.